Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: TepiSu - 14.01.2013, 21:27:17
-
Terve foorumilaiset!
Eli otsikon mukaisen Volvo tuli hankittua joulukuussa. Auto on toiminut tähän asti melko moitteettomasti, mutta nyt ei suostu käynnistymään. Sytytyspuolen kaikki osat on jo vaihdettu, joten sillä osastolla pitäisi kaikki olla kunnossa.
Sytytyksen osien vaihdon jälkeen auton sain hetkeksi käymään, mutta todella huonosti se kävi. Autossa ollut aiemmin satunnaisesti käyntihäiriöitä, eli ei oikein jaksanut käydä tyhjäkäyntiä. Myös ajossa tullut käyntihäiriöitä varsinkin kaasu pohjaan painettaessa tuntuu kuin kone tukehtuisi.
Koska sytyspuolen osat on vaihdettu on vian varmaankin pakko olla bensapuolella? Mistä vikaa kannattaisi lähteä etsimään? Solex:n kaasuttimesta on siis kyse.
Vielä lopuksi pieni kuva kysymys.
(http://dl.dropbox.com/u/65848/Photo%2014.1.2013%2020.00.13.jpg)
Kuvassa oleva "mokkula" liittyy varmaankin olennaisesti bensan kulkuun kaasarissa? Onko tuo jonkinlainen magneettiventtiilli, joka virrat kytkettäessä antaa bensalle reitin kulkea? Otin "mokkulan" auki ja kokeilin laittaa virrat päälle, mutta tappi ei liiku mihinkään.
Voisiko tuossa olla syy miksei lähde käyntiin?
-
eikös toi sulje tyhjäkäyntipiirin kun auton sammuttaa. ;)
-
Jos auto ei pyöri tyhjäkäyntiä, niin tuo tyhjäkäyntisolenoidi ei saa virtaa. Vedä johto puolan +:sta solenoidiin, niin ongelmat pitäisi poistua. Toimiessaan solenoidi naksahtaa, kun autoon laittaa virrat. Jos solenoidi rikki/ei saa virtaa, niin ryyppy päällä pyörii kyllä tyhjäkäyntiä ja saa yleensäkin auton käyntiin. Ja kun tulee risteykseen, niin pienellä ryypyn lisäämisellä auto pysyy käynnissä.
-
Edellisessä 240 meni mekaaninen bensapumppu.
Oireet sai kaasupohjassa sahata jotta lähti käymään, rytkytteli jollakin lailla. Kulki tallapohjassa miltei 80km/h bensaa paloi :D