Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kariaho - 14.01.2013, 22:23:29

Otsikko: 740 b200f onkelema
Kirjoitti: Kariaho - 14.01.2013, 22:23:29
Eli ostin torstaina tommosen käyntivikaisen -91 volvo 740 b200ähvän ja seuraavat päivät menikin volvoa rassaillessa! :D
Tulppien vaihdolla lähti käymään mutta tyhjäkäynti oli n.500rpm luokkaa ja kävi muutenkin epätasaisesti. Epäilin vian olevan tyhjäkäynnin askelmoottorissa mutta toisen vaihdettuani huomasin ongelman yhä elelevän moottorissa.
No tässä kohtaa tuli vasta mieleen lukea vikakoodit ::) mutta jälleen tuli yksi ongelma vastaan! nimittäin mittaristossa palaa häiriövalo kokoajan mutta vikakoodeja löytyy tasan yksi ja sekin on "1-1-1" eli väittää kovapäisesti ettei ole mitään vikaa! :idiot2:
Sitten ajattelin tarkistaa moottorin ohjainboxin ja siinä samassa huomasin jonkun helkkarin hienon rele viritelmän boxin vieressä. Vanha omistaja oli katkonut ilmeisesti bensapumpun johdot ja väsännyt siihen väliin jonku rele patentin. >:(
Purin viritelmän ja laitoin vanhat johdot yhteen jonka jälkeen käynnistin volvon ja TADAA volvo kävi normaalia tyhjäkäyntiä! MUTTA ei kestä kaasua yhtään! :'(
Eli onkelema on tämä! Jos molemmat bensapumput raksuttaa niin volvo saa "liikaa?" bensaa ja jos toinen on pois käytöstä saa liian vähän bensaa... Ja toinen onkelema on tuo moottorin ohjainboxi, onkohan siinä jotain vikaa? (itse epäilen että olisi mutta kysytään nyt viisaammilta ja kokeneemmilta :D)

Kiitos jos joku edes jaksoi lukea ja osaa auttaa avutonta :D
Otsikko: Vs: 740 b200f onkelema
Kirjoitti: sekokupu - 14.01.2013, 22:27:58
Bensaa ei pitäisi saada liikaa, koska sitä varten on bensanpaineensäädin ja paluulinja jonka avulla pidetään paine vakiona.
Lueppa myös molemmista pistokkeista ne vikakoodit, eli sytkä että ecu.
Otsikko: Vs: 740 b200f onkelema
Kirjoitti: Kariaho - 14.01.2013, 22:33:08
Bensaa ei pitäisi saada liikaa, koska sitä varten on bensanpaineensäädin ja paluulinja jonka avulla pidetään paine vakiona.
Lueppa myös molemmista pistokkeista ne vikakoodit, eli sytkä että ecu.
No ainakin tulpat ovat suhteellisen märät kun ottaa pois... Siksi epäilen että saa liikaa bensaa.
Ja luin pistokkeista numero 2 ja 6 vikakoodit. Numero 2 ei edes vilku kertaakaan ja numero 6 antaa tuon 1-1-1 koodin...
E: paineensäädinkin on ehjä ja paluulinja ei ole tukossa tuli sekin koitettua...
Otsikko: Vs: 740 b200f onkelema
Kirjoitti: Kariaho - 15.01.2013, 20:13:09
Moottorinohjainboxin vaihdolla antoi lukea vikakoodit ja bensaa antaa nyt niin kuin pitäisikin!
1-2-1 vikakoodia antaa eli Imm tarttis vaihtaa? :idiot2: