Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Miksa - 15.01.2013, 13:05:06
-
Auto on 965 -95 2,5l. Lamda valo palaa koko ajan?
Luin vikakoodeja en saanut kuin yhden vikakoodin 3-1-4 (jos en enää väärin muista), joka on nokka-akselin asentotunnistimen häiriö. Auto kuitenkin käy hyvin? Irroitin asentotunnistimen liittimen ja pistin takaisin yhteen. Ei vaikutusta käyntiin tai mihinkään muuhun.
-
Onko vikakoodeja nollattu? Poista ne ja katso syttyykö valo uudestaan. Siinä on voinu olla lyhytaikainen kosketushäiriö joka on jättäny vikakoodin muistiin.
-
Vikakoodit nollattu ja valo sammui hetkeksi kunnes sytty melko nopeasti uudestaan, ja antaa taas tuota samaa vikakoodia 3-1-4.
-
No korjaushan on helppo kun vika kerran kerrotaan... Ite ainakin aloittaisin anturin vaihdosta jos liitin on puhdas ja johdot näyttää ehjiltä.
-
noh ei mulla oo varaa vaa huvin vuoks vaihella ylisatasen anturei jos sattuis korjaantuu. Testerit ei aina anna oikeeta syytä..
-
noh ei mulla oo varaa vaa huvin vuoks vaihelal ylisatasen anturei jos sattuis korjaantuu
Miksi sitten kyselet jollet aio autoa korjata?
-
Miksi sitten kyselet jollet aio autoa korjata?
Täällä on ihmisiä kenellä voisi olla kokemusta samasta viasta, ja miten he korjanneet sen. Jos haluisin vaa ostaa uutta osaa mitä testerit aina näyttää sekä olisi rahaa niin miksi täällä kyselisin? :idiot2:
-
No, tässä tapauksessa ainoa vikakoodi on tuo 3-1-4 ja se tuli uudestaan nollauksen jälkeenkin.
Jos auto toimii mielestäsi ok, ajele pois vaan.
Se anturi sieltä kyllä on menossa, ei sitä mikään muuta. Tuo säästäminen tekee vaan sen että jäät sillä tielle joskus kun se anturi kyllästyy elämäänsä kokonaan...
Sanot että testerit ei anna aina oikeaa syytä, no, tässähän on auton oma diagnostiikkaa kyseessä, kaipa se tietää onko se massu kipeä vai ei?
Säästää voit jos osaat itse tehdä uuden anturin. Joskus autoilu vaan maksaa, valitettavasti.
Vaihtoehtona on juuri leimattu riisikippo, millä ajamisessa ei ole mitään nautintoa ja kolarissa kaveri on heti sylissä.
Jokainen laittaa omat arvonsa järjestykseen tai sitten sen pakon sanelemana, en ota kantaa, annan vain neuvoja parhaani mukaan. Kenenkään taloudelliseen tilanteeseen en voi/halua vaikuttaa.
Tässä ei sitten ollut hiukkaakaan sarkasmia, jota saattaa tonkimalla joistakin vastauksista löytää, tai ehkäpä vain suoraa puhetta...
-
Kyl se vaan taitaa just olla niin, kuin hevonen sanoi, että anturi vaihtoon:
Tuolla on anturin vaihto auttanut:
http://www.matthewsvolvosite.com/forums/viewtopic.php?f=2&t=35939
Siellä on ohjeetkin miten tuon anturin voi testata.
Kannattais nyt kyl kuitenkin ensin käydä nuo liittimet huolella lävitse, raaputtaa hapettumat pois ja laittaa jotakin liitin-spraytä niihin.
Omassani oli ko. liittimessä hapettumaa aika paljonkin, vaikka toimikin silti ihan moitteetta.
-
Ajattelinkin käydä spraynkanssa liitokset läpi ja puhdistaa anturin sieltä sisältäkin, sillä muistaakseni kannessa siinä anturin kohdalla oli jotain mustaa rasvaa? Josko sitä siellä anturissakin ni voi koittaa putsata. Ja kävin hakemassa kaverilta toisen anturin tänään, että voi testata sen vaihtoa ilman että ostaa ensin ja toteaa hyödyttömäksi.
-
No, tässä tapauksessa ainoa vikakoodi on tuo 3-1-4 ja se tuli uudestaan nollauksen jälkeenkin.
Jos auto toimii mielestäsi ok, ajele pois vaan.
Se anturi sieltä kyllä on menossa, ei sitä mikään muuta. Tuo säästäminen tekee vaan sen että jäät sillä tielle joskus kun se anturi kyllästyy elämäänsä kokonaan...
Sanot että testerit ei anna aina oikeaa syytä, no, tässähän on auton oma diagnostiikkaa kyseessä, kaipa se tietää onko se massu kipeä vai ei?
Säästää voit jos osaat itse tehdä uuden anturin. Joskus autoilu vaan maksaa, valitettavasti.
Vaihtoehtona on juuri leimattu riisikippo, millä ajamisessa ei ole mitään nautintoa ja kolarissa kaveri on heti sylissä.
Jokainen laittaa omat arvonsa järjestykseen tai sitten sen pakon sanelemana, en ota kantaa, annan vain neuvoja parhaani mukaan. Kenenkään taloudelliseen tilanteeseen en voi/halua vaikuttaa.
Tässä ei sitten ollut hiukkaakaan sarkasmia, jota saattaa tonkimalla joistakin vastauksista löytää, tai ehkäpä vain suoraa puhetta...
En minä sinun vastaukseen tarkoittanut sillä edellisellä. Ja juu onhan se oma diagnostiikka todella hyvä ja tietää että masukipeä. Mutta tarkoitin vain että mielellään testaan jonkun vian ennenkuin suoraan uutta tilalle, kuten nyt kaverilta löytyi toinen anturi ja sen kanssa tarkistan.
:2funny: hassua että otit puheeksi juurileimatun riisikipon... Ajelin ennen tämän volvon remppaa kulkupelillä ja merkkiä en tällä foorumilla halua edes mainita (alkaa muuten O:lla...). Ja tänään piti käydä siirtämässä sitä kun jäi silloin vähän huonoon paikkaan... NOH starttasin ja hörähti käymään ja sammui heti , koitin käynnistää uudestaan ja startti pyörii ilman mitään vastusta tuskin edes pyörittää konetta, kiinnostus kiikarit kätee ja katellaa vkl uudestaa. :pomo: Kreivin aikaan volvo valmistui :pomo:
Ja ajonautinnosta volvolla verrattuna tuohon.. Ei niitä voi edes verrata, volvolla on nautinto ajaa tuolla vanhalla se oli kärsimystä.. :D
sori ot:ksi meni -H-