Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jari288 - 16.01.2013, 15:50:33
-
tosiaan nyt olis kyseinen kone saanut turbon kylkeen ja turbon römppä kaasarin... vaan ei ota toimiakseen kunnolla.. tyhjä käyntiä käy kunnolla, mutta ku rupiaa nopiaa nostaan kieroksia nii koittaa yskiä imupuolelle ja vetoja ku koittaa ottaa nii rupiaa pätkimään aivan perkeleesti... nii ja lankku kannen tilalle vaihdettu 530. mistä vikaa vois katella? hall-anturi jakaja malli missä on ohjain boxi sisätiloissa.
-
pinta kaasulla toimii oikein.
-
Kyseisessä moottorissahan on yli kympin puristukset, se yhdistettynä huonoon sytkään ja vielä huonompaan kaasariin saa oletettavasti erittäin hyvin toimivan kombinaation aikaseksi. Kykeneekö kyseinen sytkä edes myöhästämään sytytystä mitä ahdettu auto tarvitsisi? Ja kykeneekö bensapumppu nostamaan bensanpainetta ahtopaineen mukaan?
-
Kyseisessä moottorissahan on yli kympin puristukset, se yhdistettynä huonoon sytkään ja vielä huonompaan kaasariin saa oletettavasti erittäin hyvin toimivan kombinaation aikaseksi. Kykeneekö kyseinen sytkä edes myöhästämään sytytystä mitä ahdettu auto tarvitsisi? Ja kykeneekö bensapumppu nostamaan bensanpainetta ahtopaineen mukaan?
Paitsi että 530 kannella taitaa olla lähinnä alta 7 puristukset... Mutta eiköhän virhe ole lähinnä kaikki jo mainitut asiat.
-
Paitsi että 530 kannella taitaa olla lähinnä alta 7 puristukset... Mutta eiköhän virhe ole lähinnä kaikki jo mainitut asiat.
Joo oma moka, en noteerannut kannen vaihtoa.
-
syttypuoli kyllä pitäisi piisata ku yks samanlainen jo turbotettu mutta tuolla lankkukannella ja toimi oikein.. vaan bensa puolella ei ole kuin vaparin perus mekaaninen pumppu..
-
syttypuoli kyllä pitäisi piisata ku yks samanlainen jo turbotettu mutta tuolla lankkukannella ja toimi oikein.. vaan bensa puolella ei ole kuin vaparin perus mekaaninen pumppu..
Toimii ja toimii, täytyy sanoa että on kyllä sen verta hatara viritys että jos autoa pitää lähteä ahtamaan, tekis ees kunnolla. Luuletko että vaparin mekaanisessa pumpussa riittää bensanpaine? Mitä se tuottaa, joku 0,2bar? Moottoriin kun lykätään 0,5bar ylipainetta niin johan se on kovempi kuin bensanpaine -> työntää bensan takasinpäin.
Edit: Ja sytty ei todellakaan riitä fiksusti mitenkään ahdetussa.
-
ei tästä nyt olekaan tulossa ku r-sportin vertainen kampe.. jos sytty ei tässä riitä niin miten se sitten tuossa maahantuojan turbottamassa r-sportissa riittää :D ? tässähän sama sytytyksen ohjain boxi ku turbo versiossa. jotku sanoo että sen saa pelaamaan ahon alasena ku laittaa letkun vaan boxiin kii?.. oma moka tuo bensapumppu en muistanut että turbon mekaanisessa pumpussa on ahtopaineen alainen toiminta :-\ tilauksessa sähköpumppu..
viime turbotus kampe rakennettu samalla lailla mutta eri kannella (631) tehot oli 222hv/381nm. 0.9bar ja toimi aivan oikein...
onko nyt vaan puristus ja bensan saanti ongelma?
-
ei tästä nyt olekaan tulossa ku r-sportin vertainen kampe.. jos sytty ei tässä riitä niin miten se sitten tuossa maahantuojan turbottamassa r-sportissa riittää :D ? tässähän sama sytytyksen ohjain boxi ku turbo versiossa. jotku sanoo että sen saa pelaamaan ahon alasena ku laittaa letkun vaan boxiin kii?.. oma moka tuo bensapumppu en muistanut että turbon mekaanisessa pumpussa on ahtopaineen alainen toiminta :-\ tilauksessa sähköpumppu..
viime turbotus kampe rakennettu samalla lailla mutta eri kannella (631) tehot oli 222hv/381nm. 0.9bar ja toimi aivan oikein...
onko nyt vaan puristus ja bensan saanti ongelma?
631 kannella B230k ja kaasarilla ei todellakaan tule olemaan pitkäikäinen, vielä noilla ahdoilla. Eli ei todellakaan toimi aivan oikein.
Ja ootko siis vaihtanut siihen ahdetusta (b2x0ft /et koneisen) sytkän sitten, silloin toimii. Jos alkuperäinen vapaastihengittävän sytytys, niin ihan eri kartat siellä sytkäpurkissa on sisällä, eli ei todellakaan ole sama.
Alkuperäisessä R-sportissa on myöhästys toteutettu erilaisella jakajalla.
-
bensan saanti ongelma?
soppaa vaan "riittävästi" myllyyn niin tuo kombinaatio vois jotenkin toimia pikkupaineella
-
edelleenki tuohon on nyt tuon 631 tilalle laitettu 530.. että ei ainakaan pitäisi liikaa olla niitä puristuksia. pensan saanti homma ratkeaa huomenna toisella kaasarilla ja kunnon pumpulla.
-
edelleenki tuohon on nyt tuon 631 tilalle laitettu 530.. että ei ainakaan pitäisi liikaa olla niitä puristuksia. pensan saanti homma ratkeaa huomenna toisella kaasarilla ja kunnon pumpulla.
Se olikin kommenttina siihen että se toinen on toiminut.
Edelleen, jos et saa oikein toimivaa sytkää siihen, et tuu ikinä saamaan siitä A) fiksusti toimivaa B) pitkäikäistä. Et vaikka kaataisit ämpärillä bensaa sinne sylintereihin.
Ja juu, bensaa se ei tule saamaan nykyisellä pumpulla edelleenkään ahtopaineilla.
-
pumppu vaihettu ahdon alaseen. nyt toimii niinku pitää ::)