Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 300 => Aiheen aloitti: Phaneuf - 16.01.2013, 16:35:36
-
vaihdettu bensasuodin ja letku. käynti hieman parempi. mutta jos ryyppy päällä, nii käy hyvin, mutta jos ryyppy pois päältä, nii se sammuu, mut pystyy kyllä enemmän kierroksia, jos paina kaasua..? mikä olis vika? pitääkö säätä joutokäyntiä vai olisko imusarja vuoto?
kyseessä kaverin 340 1.4 kaasari -88
-
Itsellä oli joskus ongelmana se kaasarissa oleva suodatin, joka oli aivan tukossa. En osaa paremmin selittää kuin siinä kohtaan mihin bensaletku tulee kaasariin kiinni niin avaa ja suodatin heti siinä :hello: Imusrj. tiiv. myös hyvinkin mahdollinen.
-
Jälkikäynin estosolenoidi on rikki, tai ei saa sähköä. Pieni paikalleen kierretty osa, ainut kaasarin osa, johon menee sähköjohto. Solenoidi avaa venttiilin, joka päästää bensiiniä tyhjäkäyntisuuttimelle. En tiedä, millä tavoin korjaamolla poistivat solenoidin käytöstä omassa 340:ssa. Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.
-
Jälkikäynin estosolenoidi on rikki, tai ei saa sähköä. Pieni paikalleen kierretty osa, ainut kaasarin osa, johon menee sähköjohto. Solenoidi avaa venttiilin, joka päästää bensiiniä tyhjäkäyntisuuttimelle. En tiedä, millä tavoin korjaamolla poistivat solenoidin käytöstä omassa 340:ssa. Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.
Juuri näin. Itselläni oli sama jokunen vuosi sitten samassa moottorissa. Motonetista taisi saada uuden osan ja ei paljon maksanut.
-
en löydä motonetistä, jälkikäynnin estosolenoidi? vai olisko toinen nimi? kiitos :)
-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-5453
Mikäs härpäke toi on? Tuota hintaluokkaa se osa taisi olla, 20-30€...
. Ilmeisesti riittää, kun poistaa solenoidista neulan, ja ruuvaa solenoidin takaisin.
Kokeilitteko tuota?
-
emmä vielä, volvo on kaverilla. oon sanonut hänelle,. mut näköjää hän aikoo ostaa uuden solenoidin. se sijaitsee on kai kaasarin kyljess?
-
Solenoidi on kaasarin kyljessä, en muista millä kohdalla. Ainut osa, mihin menee sähköjohto. Vanhemmissa hihnavetoisissa on myös sähköinen kickdown-kytkin kaasarin vivustossa, mutta malli taitaa silloin olla 343.
Ilmanpuhdistimen kiinnityspulttien kierre todennäköisesti korkkaa kaasuttimen rungosta. Tilalle voi altapäin ruuvata kannallisen pultin, mutta kaasutinta purkamatta jää yksi pulteista vaihtamatta. Sen pultin alapäähän voi asentaa mutterin, vaikeusaste 10,5
-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=11-5453
Mikäs härpäke toi on? Tuota hintaluokkaa se osa taisi olla, 20-30€...
Kokeilitteko tuota?
Tuotemerkistä Paris-Rhône päätellen tuo on startin solenoidi. Rellun koneessa on Paris-Rhône'in startti ja laturi. Onneksi ei muita osia tuolta valmistajalta.
-
Motonetin tuotenumero 28-3169 on tuo tarvitsemanne solenoidi, mutta ei ole yhdessäkään Motonetissä hyllyssä sitä.