Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) => Aiheen aloitti: Rsookari - 20.01.2013, 22:43:44
-
Tässä kovilla pakkasilla auto ei jaksanut lähteä käymään ja akku sano itsensä irti. Hain uuden, auto lähti käymään ja näytössä luki "nokisuodatin täynnä". Toimin ohjekirjan mukaan ja valo sammui. Auto on kuitenkin edelleen tehoton ja kiertää tasan 4000. Kulutus ei ole kasvanut ja mitään varoitusvaloja/vikakoodeja ei ole. Mitä ihmettä? Mikä tehottomuuteen avuksi? Volvo V70 2.4D -08 kyseessä...
-
Hieman off-topic, mutta eikös olisi uuden akun sijasta kannattanut ostaa ylläpitolaturi akulle? Samalla tavallahan se uusikin akku menee kyykkuun, jos samanlaisia pakkasia vielä tulee ja ajo on nurkkapyöritystä. Kunnon pakkasilla puolityhjä akku ei käsittääkseni enää lataannu kunnolla, joten se voi hyytyä vaikka kesken ajonkin.
Itselläni on 195tkm ajettu akku ja siinä CTekin laturi. Auto oli laturissa kiinni 3 edellistä päivää eikä sillä ajettu metriäkään. Mutta komeasti rykäisi itsensä käyntiin -20 ilmastossakin. Ilman laturia tuntuisi olevan krapulainen ja nuhainen kone :D
-
Joo omistan kyl tuollaisen laturin... Akulla ikää 5 vuotta ja 290tkm!!. Se akku KUOLI. Nii et se siitä laturista!
-
Joo omistan kyl tuollaisen laturin... Akulla ikää 5 vuotta ja 290tkm!!. Se akku KUOLI. Nii et se siitä laturista!
Ok, tuomioistuin hyväksyy puolustuksen vastalauseen ;D
-
Tässä kovilla pakkasilla auto ei jaksanut lähteä käymään ja akku sano itsensä irti. Hain uuden, auto lähti käymään ja näytössä luki "nokisuodatin täynnä". Toimin ohjekirjan mukaan ja valo sammui. Auto on kuitenkin edelleen tehoton ja kiertää tasan 4000. Kulutus ei ole kasvanut ja mitään varoitusvaloja/vikakoodeja ei ole. Mitä ihmettä? Mikä tehottomuuteen avuksi? Volvo V70 2.4D -08 kyseessä...
Tää menee nyt ihan MuTuiluksi, mutta heitetään ex-Audista arvaus. Moottori on jäänyt häiriöilmoituksen jälkeen ns. "vikatilaan" jolloin tehoja leikataan muiden tuhojen välttämiseksi. Vikakoodin kuittaaminen tuonee tehot takaisin, ellei kyse ole sitten ihan oikeasta viasta. S4 Audin diagnostiikka oli aivan sekaisin eräänä talvena kun akku oli hyytynyt pakkasessa ja auto laitettiin kaapeleilla käyntiin. Tuli sellaista virheilmoitusta että ajattelin että tästä oli alle 5 k€ remontilla selvitä. 150 € uuteen akkuun riitti.