Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: Axu85 - 22.02.2011, 14:21:46
-
Eli Joutokäynti vaeltelee n. 1100-1500rpm välillä kun kone on lämmin.
Muuten auto toimii moitteitta, miten sitä "vikaa/ominaisuutta" voisi tutkia?
Ei vikakoodeja päällä, ainakin 1-1-1 näytti.
Edit: Otsikko muokattu kuvaavammaksi T:(Miksu)
En tankkaa enään 95E10 vaan 98E:tä, siitä johtui tämä vaellus johtui.
On se ihme miten yksinkertaisesti tästäkin päästiin. :2funny:
-
Vois olla ilmamäärämittari tai tyhjäkäyntimoottori.
-
Jep, IMM johto pois niin saa sen pois vikalistalta. Jos vielä vaeltaa niin tyhjäkäyntiventtiili käteen. Myös imuvuoto on mahdollinen vika.
-
Kokeilen tota IMM irroitusta huomenna jos tekee sitä sopivasti kun olen parkkipaikalla, yleensä liikennevaloissa sitä tekee ja ihmiset katsoo, mitä mä siin poljen sitä autoa. :-[
Itse kyl veikkaisin sitä tyhjäkäyntimottia, tietäis vaan tarkalleen mikä se niist on, mut kyselen sitä huomenna miittissä tarkemmin. :)
-
Se sytyttää sit sen moottorinvikavalon, pitää ottaa akku irti hetkeksi tai nollata koodit.
Auto kyllä toimii kun laittaa töpselin takaisin ja käynnistää uudelleen. Valo jää palamaan mutta auto toimii. Eli ei tarvitse välittömästi poistaa koodeja, auton toimivuuden takia. ::)
-
Nyt vaikuttaa siltä että joutokäyntimotti tekee sitä kun IMM ei paljon vaikuttanut siihen, kierrokset hyppiminen jatkuu mutta korkeammalla osa-alueella.
Jos vaikka laittais 98E:tä sisään sit kun tankki melkein tyhjä, jos se vaikuttaisi asiaan.
Pitäis putsata se mutta mistä ja miten? kaasuläppän ympäristö vai mistä sitä putsailis?
-
Se on siinä kaasuläpän vieressä se venttiili. Se siis säätää moottorin saamaa ilmaa, kun kaasuläppä on kiinni. Se vaan käteen ja putsailemaan.
-
eikös ole näin että 10 tappisissa ei ole IMM:a vaan sisääntulevan ilman lämpötilan haistelia ? Katsele kaikki huohotinletku, itsellä oli imusarjan oikeassa päässä oleva letku poikki ja siksi tyhjäkäynti seilasi, tyhmänä vaihtelin osia ensin ja sit vein siniselle laitettavaks..