Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Showroom => Aiheen aloitti: TVS - 22.01.2013, 22:01:55

Otsikko: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 22.01.2013, 22:01:55
Taas kerran hulluista lähtökohdista ei varmaankaan voi muodostua mitään muuta kun lisää hulluutta. Tarinan alku oli kun joskus aikanaan haaveilin The Seiskaan (https://dl.dropbox.com/u/1041097/740/IMG_5831.jpg) punasta sisustaa ja semmosta metsästinkin. Meni aikaa, lisää aikaa, ja vielä vähän aikaa, kunnes eräs pitkäaikainen volvoharrastaja törmäsi "purkuun menevään" 760:iin, jossa on punainen nahkasisusta ja kyseli mun kiinnostusta tuotteeseen. Kuitenkin tällävälin olin jo saanut tuon komean sinisen liituraitasisustan virheet ja puutteet korjattua, ja oli alkanut syntyä visio ajatuksesta "teenpä seuraavaksi vinokoneen, jossa olisi vähän voimaakin eikä vaan nuita vakioahtimellisia lastutettuja sipistyksiä". Noh, kuulin 760:in olevan vuosimallia -84 ja turbokoneella ja ajokuntoinen, jotenka visio heräsi: pornosisusta ja legendaarinen B23ET aihioksi. Elikäs kauppoja vääntämään, ja perhana niin pääsi käymään että tulin taas kerran sortuneeni ostamaan koko auton kun piti vaan joku osa ostaa.

Auto haettiin traikulla, ja purkutuomion saanut kori osoittautui pikavilkaisulla todella tervepeltiseksi, en edes muista millonka noin vähäruosteisen seiskasatasen pohjan olisin nähny. Autosta puuttui ajovalot(jenkkikeula oli myyty), muuten osapuutteita ei merkittävästi ollut. Pienenä yllärinä tovin konehuonetta tutkailtuani totesin laitoksesta löytyvän kuumalankatyyppinen ilmamäärämittari, ja lambda-anturi! Siis mikäs hiton B23ET se tämmönen on!? Ja nopean päänraapimisen tuloksena konehan on B23FT, LH2.1 moottorinohjauksella ;D. Loppuvoimansiirtona on AW-71 ja lukoton perä.

Tää verme on hämmästyttänyt monilla asioilla, se on tosi ruosteeton ja aivan uskomattoman ruosteeton -84 malliseks, peltitankki ja tankkivaruste aivan ruosteettomia, siinä on täysin toimiva mittaristo (!!!), sisusta on niin auringon polttama ettei mitään järkeä, kaikki varusteet pelaa poislukien automaattikylmäkoneen kylmäaineet on hukkateillä, jarruletkut on alkuperäiset ja hyväkuntoiset yms aivan älytöntä. Tämä on myös ensimmäinen vinokone, jossa oli termostaatti narahtanut niin tiukasti kiinni termarikoteloon että hajosi ennemmin kun irtosi, kaasutöhöllä poltin tiivisteestä siivun pois niin irtosi  ;D. Lisäksi ahtoputkisto ja imuletkut on tehty lähinnä karstasta ja öljystä (ja vähän jesarista), pahimpia on vaihdeltu ja lyhennelty, vähän olis vielä hommaa nuiden letkujen kanssa mutta muuten konehuoneessa kaikki hyvin. Pakoputken pörinääkin ihmeteltiin, mutta syyksi osoittautui se, ettei putkessa ole yhtäkään vaimenninta  ;D. Käsittämättömän hiljanen tuo huomioonottaen, sisämelusta tippu vielä puolet poies kun hitsasin putkenpäähän hurrimutkan suoran ulostulon tilalle.

Jarrut yllättäen tartti murjoa liikkeelle, etusatulat koki tiivistejumpan ja uudet suojakumit, valoja ropailla toimimaan ja muuta perus katsastussipistelyä, mutta aika pienellä veistelyllä sitä lähdettiin näyttämään leimalle. Katsastustilanne oli semisti jännittävä, katsastus kesti Todella Pitkään ja useammistakin asioista käytiin rakentavahenkisiä keskusteluja havaittujen epätäydellisten tarkistuskohteiden parantamisesta, mutta hyväksytty katsastuspäätös syntyi silti ekalla yrittämällä, vaikkakin korjauskehotukset tuli takajarruvalosta, öljyvuodosta(joka oli jo korjattu ennen leimaa...) ja pyöränlaakerin hentoisesta kiristystarpeesta. Jarrut oli jetsulleen ja laite olisi mennyt vähäpäästöisenkin savuista läpi! Hieno fiilis ja laite palautettu siis tieliikenteeseen, laitanpa siis oheen pari kuvaa katsastusreissun jälkeisistä maisemista.

(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-22%2013.22.50.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-22%2013.23.34.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-22%2013.23.05.jpg)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-22%2013.23.18.jpg)
(pakkivalon lasi on tarkotus liimata takasin kun inssin kanssa niin sovittiin ::))

Autolla on nyt ajeltu muutama lenkki leiman jälkeen, ja todettakoon että hallitus ei ole iloinen kun auton käynnistämiseen tarvitaan hänet pitämään avainta starttiasennossa ja se laiha volvohörhö hakkaamaan erilaisilla instrumenteilla starttia että saadaan koneet pyörimään. Siispä startti vaihtui. Kuulemma auto on myöskin vaan ruma, ja se yllättää jo sillä että se ylipäätänsä liikkuu, mun visio kun oli että tuo voisi joskus yllättää liikkumalla aika ripeästi  ::). Hallitus osallistui starttiavun lisäksi talkoohon keksimällä auton lempinimen, kiitokset siitä(kin)  S*.

Jaa että mitäs perskutaa tommosella olis tarkotus tehä? No hyllyssä odottelee yksi kappale vähän isommanlainen ahdin, ja periaatteessa myös 531 kansi, ja oikeastaan shiftkit olisi kenties tarpeen kaivaa pulttilaatikoista esille jos nuita osia asentelee... Lisäks sisusta kaipaa pientä restauraatiota, kuskinpenkin istuinosa on aika verhoukseton ja kattopaffi roikkuu(mutta kattopahvikin on punainen!). Ohjausakselin nivelet tarttee uusia ja par letkua viä kahtella, mutta kaikenkaikkiaan tosi toimiva peli. Tästä siis lähdetään jalostamaan pitkin kevättä, nyt par vko ajellaan ja kahtellaan ja fiksaillaan loppuja vikoja ennenko täytyy alkaa suunnitteleen tekniikkapuolen päivitystä. Ulkonäölle ei näillä näkymin tule isompia muutoksia, pestä tuota ei taida raaskia... Pohjan parit pintaruostetäplät siistin poies joskus.

Taidan piruuttain listailla vähä To Do-listaa ja Done-listaa alle. Ja jotakin, mitä tältä haetaan olis kai ehkä kans syytä pohtia?

To Do:
-kattopahville jotakin
-rattiakselin nivelet
-avain tarttee uus, seo aivan hiuksenohueks kulunu ja ainoa laatuaan ::)
-pyöräholvien pintaruosteet poies
-kuskinpenkille joku korjaus
-iso palaneiden nahkapenkkien elvytystalkoo

-viritystoimenpiteet, ahdin ja moottorinohjaus, shiftkit ehkä?


Done:
-tehostimen pumpun kiinnikeraudat
-tehostimen paineletku
-ajovalot
-jarrujumppaa + nesteet
-vesipumpun tiivisteet
-startin vaihto
-pakoputken liitos korjattu ja lisätty hurrimutka
-keskuslukko fiksattu
-hanskalokeron kiinnnitykset kasattu uusiks, aika inssi minäki ku vikaa löytyy vaikka hanskalokerosta!
-avain
-taustapeilin vaihto ehjään


Visioita:
Tän kanssahan oli kaikenlaista villiä visiota, pussihousismin päädyin keskittämään The Seiskan suuntaan, onhan sekin -85:sena jo aika lähellä museoikää, ja tämän museointi vaatisi aivan koko sisustan vaihdon kun eteläameriikan aurinko on sen polttanut. Tällähaavaa ajatus olisi tosiaan saada koneeseen vaan sevverta lisää löylyä, että tuolla pystyisi aiheuttamaan suhtkoht suurta hämmennystä että miten tuon näkönen rysä voi liikkua tollai. Sammalenkasvattamista tai pellille hiomista ja siten ruostuttamista ei tueta, toisaalta ei tuota päivettymää kyllä varmaan tule pestyä poiskaan.
Kenties jos tälle tekis jotakin hipostelua niin tuosta sinisestä tulis tehtyä ainakin siisti alkuperäisen näköinen laite, jossei ihan museotouhuun kykenisikään. Se laite vaan on yhä kesän haverin jäljiltä repsikanpuolelta vähän rutussa, ja lasikuitupulkkaankin tarttisi tehä ruiskumuutos ennen kesää, tässä on taas opiskelijabudjetilla vähän laskeskelua tehtävänä ennen kesää...


Edit: laitanpa tähän vielä julkisen toiveen, että sisällöstä ja ulkoasusta riippumatta jokainen sekokupu:n kommentti poistetaan asiayhteydestä huolimatta/johtuen. Jos yritettäs pitää edes välttävä taso jutuissa, mun jorinoista alaspäin pääsyyn ei lie enää tarvetta...


25.2
Hitusen aikasemmin tapahtui, mutta päivittelen nyt nää tänne ekaan viestiin parilla täydennyksellä niin on ehkä helpompi yheltä istumalta lukea mitä tälle härvelille on tapahtunu.

Pistetään kansan naurettavaks par sisustakuvaa, alkuun vaikka tuota hienoutta katosta alkaen, punaset aurinkolipat ja punanen kattoverhous  8)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-25%2015.29.30.jpg)

Sama takaa, "vähän" tuo rätti roikkuu mutta pari hakaneulaa pitää peilinäkyvyyttä yllä  ::)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.57.47.jpg)

Ja tässä mitä kuskinpenkistä on jäljellä, selkänoja aivan priima ja sit istuinosa näyttää tommoselta  :o
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.56.39.jpg)

Ja takapenkki yllättäen parempi kun etuset
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.57.37.jpg)

Lisäks oli ihan pakko räpätä hieno detailiotos konehuoneesta, tämmösiä tarttee melkeen tolla osanumerolla hakea lisää  ;D
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.58.17.jpg)
Olkoon sille kaveriksi myös konehuonekuva.
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.58.09.jpg)



Jotakin on tapahtunutkin, kohta 1000km ajeltu märkiä kelejä vältellen ja suurin ongelma toimivuuden suhteen on tuon moottorinohjauksen ylimoderni piirre lähteä vastahakoisesti tulille kun konetta lämmittää lohkarilla, hörähtää hitusen ja sitten ryytyy, tarttee joskus pari-kolme yritystä että jää käymään. Lisäks käy ehkä 45sek noin 750rpm tyhjää ja sitten se pomppaa 900-950 nurkille ja jää siihen, mistähän tuo mahtanee johtua? Muuten pata pelaa OK vähän hektistä tyhjäkäyntikierrosten säätöä lukuunottamati, kulutuskin on maantiellä tommonen kymppi lukottomalla invalidivaihteistolla eli pata lie sen suhteen kunnossa. Ja testatusti ei myöskään huohota.

Vaihtelin myös hervottomana helisevän taustapeilin (kiitokset lahjoittajalle!), siivosin sisustaa hiukan lisää, fiksailin takavalojen kosketuksia ja asensin vasemman takajarruvalon kevyellä purkkapatentilla kun umpion puolelta pidikkeet huonona, vaihdoin tehostinöljyt testiksi ja dremelöin autoon ebaystä hankitun avainaihion pohjalta kunnollisen avaimen kun ei vanhassa ollut mitä kopioida. Nyt pelaa kaikki lukot just eikä melkeen. Jaa niin tulipa etupyöränlaakerien hennot välyksetkin kiristeltyä poies, muuten on ollut lähinnä ajoa ja fiilistelyä. Kiva peli, harmi että on tommosta loskapaskakeliä ni eio raattinu juur ajella  ::)


Seuraavaks tartteiski alkaa arpomaan, tekeekö laiskan miehen ahdisteluna eli sarja ja ahdin vaan vaihtaen (kenties myös 531 kansi hyllystä) ja antaa laatikon olla ja uskoo että kangenlaakerit yms on kunnossa, vai pitäskö oikeen motivoitua ja sipasta kone+aski ylös, pistellä uudet kangenlaakerit ja masentaa invalidivaihteistoon shiftkitti niin se vois kestääkin ja sais venytettyä oikean vaihteiston laittamista hamaan tulevaisuuteen, vaikka ihan vaan budjettisyillä perustellen. :-\

Mielipiteitä tekniikan päivitystoteutuksesta otan vastaan, mutta perustelujen kanssa kiitos!
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Kaziganth - 22.01.2013, 22:08:51
No siitä sisustasta kuvia ???
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 22.01.2013, 22:09:51
No siitä sisustasta kuvia ???
Eio näin kylmällä tarennu ottaa nuita lampaantaljoja irti ni eio paljo kuvattavaa :P
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Kaziganth - 22.01.2013, 22:12:21
Eio näin kylmällä tarennu ottaa nuita lampaantaljoja irti ni eio paljo kuvattavaa :P
Ja se kuitenkin oli se syy miks sulle tästä ilmoitettiin? ;D Mutta hyvä jos on pohjasta terve, se on sit skipannu sen ja jämähtäny tohon pintapelteihin se kukkanen :) Mitäs meinaat tehdä ulkokuorelle? Vai jätätkö latolöydön näköseks?
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Peetu - 22.01.2013, 22:16:08
On se hieno!
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 22.01.2013, 22:16:21
Ja se kuitenkin oli se syy miks sulle tästä ilmoitettiin? ;D Mutta hyvä jos on pohjasta terve, se on sit skipannu sen ja jämähtäny tohon pintapelteihin se kukkanen :) Mitäs meinaat tehdä ulkokuorelle? Vai jätätkö latolöydön näköseks?
Joo, se oli alkuperäinen syy  ;D. Vähä reunan alta kahtelin niin muuten verhoukset on jees mutta kuskin istuinosa on aivan täysin riekaleina.

Ulkokuori pysyy tuommosena, paitti jos jostaki löytyis oikeen leväset ja kuluneet etuvilkut  ::).
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Kalamies - 22.01.2013, 22:39:02
Tajuttoman hieno laitos!  :o Melkeen pesee jopa the seiskan.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: MK-73 - 22.01.2013, 22:40:45
Lainaus
(jenkkikeula oli myyty)

Sori....  V:>


Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TOK - 22.01.2013, 23:00:26
Seurantaan  S*

Ostit sitte itelles sen sisustan  :D ;)  -H-
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: hevonen - 23.01.2013, 09:51:03
Ristuus notta on komia! Näkösuojamuovikin takana tallella. :-*
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: vjlle - 23.01.2013, 11:52:37
Jumankekka että on hieno  :)

Muista TVS että maalia saa kaupasta, mutta sammal pitää kasvattaa  ;)
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: dumppi - 23.01.2013, 20:46:40
harvempi paaliin menevä volvo on noi "hyvässä" kunnossa. ;). parastahan on sitten ne yllättyneet ilmeet että miten tuo pommi lähtee valoista noin :2funny:
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Peetu - 23.01.2013, 21:42:31
harvempi paaliin menevä volvo on noi "hyvässä" kunnossa. ;). parastahan on sitten ne yllättyneet ilmeet että miten tuo pommi lähtee valoista noin :2funny:

oon kyllä samaa mieltä, kukahan lie urpo on meinannut paalata tommosen  V:>
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: ässäarpa - 24.01.2013, 00:07:01
oon kyllä samaa mieltä, kukahan lie urpo on meinannut paalata tommosen  V:>

Tiedän yhden foorumin käyttäjän jolla on tyyliin kuutiointikone takapihalla..  V:>

Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: dumppi - 24.01.2013, 11:49:43
oon kyllä samaa mieltä, kukahan lie urpo on meinannut paalata tommosen  V:>
eihän tuokaan ruusu ole ulkoa eikä sisältä... ainankaan vielä
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Volvomies89 - 24.01.2013, 15:25:30
eihän tuokaan ruusu ole ulkoa eikä sisältä... ainankaan vielä

Rentun ruusu = Maitohorsma eli aika hyvin sopii kuvaukseen  :2funny:
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 24.01.2013, 23:36:31
Rentun ruusu = Maitohorsma eli aika hyvin sopii kuvaukseen  :2funny:
O0
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Rusakko - 25.01.2013, 00:38:06
noni nyt o tääkin luettavien listalla nii tietää tarvittaessa varoo tätäkin hirmua liikenteessä :D
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 16.02.2013, 01:14:43
Multa ei kyl oikeen suju edes tää showroomihomma, tais mennä kuukauden päivät että sain aikaseks kaivaa luurista sisustakuvat inttervepsiin asti  ::)

Enivei, pistetään kansan naurettavaks par sisustakuvaa, alkuun vaikka tuota hienoutta katosta alkaen, punaset aurinkolipat ja punanen kattoverhous  8)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-25%2015.29.30.jpg)

Sama takaa, "vähän" tuo rätti roikkuu mutta pari hakaneulaa pitää peilinäkyvyyttä yllä  ::)
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.57.47.jpg)

Ja tässä mitä kuskinpenkistä on jäljellä, selkänoja aivan priima ja sit istuinosa näyttää tommoselta  :o
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.56.39.jpg)

Ja takapenkki yllättäen parempi kun etuset
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.57.37.jpg)

Lisäks oli ihan pakko räpätä hieno detailiotos konehuoneesta, tämmösiä tarttee melkeen tolla osanumerolla hakea lisää  ;D
(https://dl.dropbox.com/u/1041097/760/2013-01-27%2011.58.17.jpg)


Jotakin on tapahtunutkin, kohta 1000km ajeltu märkiä kelejä vältellen ja suurin ongelma toimivuuden suhteen on tuon moottorinohjauksen ylimoderni piirre lähteä vastahakoisesti tulille kun konetta lämmittää lohkarilla, hörähtää hitusen ja sitten ryytyy, tarttee joskus pari-kolme yritystä että jää käymään. Lisäks käy ehkä 45sek noin 750rpm tyhjää ja sitten se pomppaa 900-950 nurkille ja jää siihen, mistähän tuo mahtanee johtua? Muuten pata pelaa OK vähän hektistä tyhjäkäyntikierrosten säätöä lukuunottamati, kulutuskin on maantiellä tommonen kymppi lukottomalla invalidivaihteistolla eli pata lie sen suhteen kunnossa. Ja testatusti ei myöskään huohota.

Vaihtelin myös hervottomana helisevän taustapeilin (kiitokset lahjoittajalle!), siivosin sisustaa hiukan lisää, fiksailin takavalojen kosketuksia ja asensin vasemman takajarruvalon kevyellä purkkapatentilla kun umpion puolelta pidikkeet huonona, vaihdoin tehostinöljyt testiksi ja dremelöin autoon ebaystä hankitun avainaihion pohjalta kunnollisen avaimen kun ei vanhassa ollut mitä kopioida. Nyt pelaa kaikki lukot just eikä melkeen. Jaa niin tulipa etupyöränlaakerien hennot välyksetkin kiristeltyä poies, muuten on ollut lähinnä ajoa ja fiilistelyä. Kiva peli, harmi että on tommosta loskapaskakeliä ni eio raattinu juur ajella  ::)


Seuraavaks tartteiski alkaa arpomaan, tekeekö laiskan miehen ahdisteluna eli sarja ja ahdin vaan vaihtaen (kenties myös 531 kansi hyllystä) ja antaa laatikon olla ja uskoo että kangenlaakerit yms on kunnossa, vai pitäskö oikeen motivoitua ja sipasta kone+aski ylös, pistellä uudet kangenlaakerit ja masentaa invalidivaihteistoon shiftkitti niin se vois kestääkin ja sais venytettyä oikean vaihteiston laittamista hamaan tulevaisuuteen, vaikka ihan vaan budjettisyillä perustellen. :-\
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: moikki - 16.02.2013, 16:00:58
B23ET:ssä on ainakin vakiona 405 kansi joka on sama kuin 531, tässä ei ole sellaista?
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: dumppi - 16.02.2013, 18:34:30
vähän spay liimaa kattoverholun sisään ni tulloo vot harasoo ;)
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: janne81 - 16.02.2013, 19:15:06
vähän spay liimaa kattoverholun sisään ni tulloo vot harasoo ;)
Tulee hieno ja pysyy hyvin  :2funny:
Uudelleen verhoilu taitaa olla ainoo oikee konsti.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 16.02.2013, 21:44:16
B23ET:ssä on ainakin vakiona 405 kansi joka on sama kuin 531, tässä ei ole sellaista?
Aivan, tuohan on jäänyt kertomattakin. B23FT:ssä on 398 kansi, eli siis tässä ei tästä johtuen ole 405 kantta kuten olisi voinut toivoa. Jenkkilään ei tiettävästi ole ikinä autonmoottoriin kiinnitettynä viety 405/531 isoja kansia. Siksi tuo kävi mielessä että vaihtaisin kannen 531:seen, vaan sitäkin vois olla hyvä hierasta hiukka että siitä jotakin konkreettista hyötyä olis... Mene ja tiedä.

Kattoverhouksen kanssa tilanne on se, että tällä haavaa en aio kattopahvia irrottaa kun tässä kattovammasessa(=kattoluukullisessa) se ei tahdo oikein kestää tuota käsittelyä, vois joskus raottaa kankaan alle kurkistaen että onko siellä mitään mihinkä tuon liimais takasin tuon verhouksen, mutta toistaseks saa olla noin, jos lisäis vaan jokusen neulan näin alkuun  ::). Sensijaan repsikanpenkin pikkusen revenny istuinverhous on nyt suutarilla ehjättävänä, ja uusi kuskinpenkin istuinverhous on ns hakusessa, kahtotaan löytyykö vai onko tuota nykyistä pakko harsia vähän kasaan...
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TOK - 17.02.2013, 09:54:34
Kattokankaan takana on jauhoksi mennyt vaahtomuovi. Jos meinais liimata takas niin tarttis tursottaa aikas reilusti liimaa kohtaansa ja siinä on sit pian lähellä se että liimaa tunkee kankaan läpi. Tossa punasessa on muistaakseni sellanen huokonen plyyssikangas tuo sisäkaton pintamateriaali?

Jos olis tuulilasin vaihtotarvetta niin samalla varmaan kävis kattopahviremppa kätsästi apulaisen tai parin kanssa.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 17.02.2013, 10:13:29
Kattokankaan takana on jauhoksi mennyt vaahtomuovi. Jos meinais liimata takas niin tarttis tursottaa aikas reilusti liimaa kohtaansa ja siinä on sit pian lähellä se että liimaa tunkee kankaan läpi. Tossa punasessa on muistaakseni sellanen huokonen plyyssikangas tuo sisäkaton pintamateriaali?

Jos olis tuulilasin vaihtotarvetta niin samalla varmaan kävis kattopahviremppa kätsästi apulaisen tai parin kanssa.
Näin pelkään itsekin, eli ensin tarttis liimata se jauho kii pahviin ja sitten rätti kii tähän liimattuun jauhoon... Tuulilasihan on alkuperäinen, autolla ajettu 265k miles ja kiveniskemiä on useampi että kyllähän se joskus olis hyvä uusia. Inssille kelpas ja siitä kuitenkin näkee läpi niin ei vielä ajankohtaista...
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: dumppi - 17.02.2013, 12:52:22
Tulee hieno ja pysyy hyvin  :2funny:
Uudelleen verhoilu taitaa olla ainoo oikee konsti.
jep. uudelleen verhoilu ja sit kattopalhvista imuroi sen vaahtomuovin pois niin kestää. spay liimalla kestää pyhättömän viikon :2funny:
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Valtra - 18.02.2013, 18:28:05
Ite tein omaan seiskaan sellaisen tempun roikkuvalle kattoverhoilulle että otin laatikollisen leveäkantaisia nastoja ja kontaktiliimaa ja laitoin nastojen neulaan hieman liimaa ja työnsin niitä sitten tasaisin välein kattoverhoiluun...
Tuli semmonen "köyhän miehen-ökylook" kattoverhoilu eli jää hieman pussille mutta näyttää siltä niinku ois napitettu ja selvisi hirveeltä purkamiselta ku on se kattoluukku ;)
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: hazaa - 18.02.2013, 22:00:43
Sisusta on kyllä aika pornon nököinen. Mauton, mutta jotenkin hyvällä tavalla  :P
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: janne81 - 23.02.2013, 20:30:47
Kiinnostava tapaus tuo b23FT, onko siinä jakaja lohkossa? Onko triggeröinti VP:ltä vai jakajasta? Sytytys on EZ??? Onko minkä kokoiset suuttimet, 2.5 vai 3bar paineensäädin?
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Kalamies - 23.02.2013, 21:06:28
Jakaja on ainakin lohkossa. Kuvasta pystyy päättelemään jotain:
(http://i657.photobucket.com/albums/uu298/Tmos_/VRCF/Talvimiitti%20Kolmenkulman%20ABC%202013/DSC_4970_zpsbfb57cc8.jpg)
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 23.02.2013, 22:28:01
Kiinnostava tapaus tuo b23FT, onko siinä jakaja lohkossa? Onko triggeröinti VP:ltä vai jakajasta? Sytytys on EZ??? Onko minkä kokoiset suuttimet, 2.5 vai 3bar paineensäädin?
Pystyjakajalla joo, jossa kiinteä hallianturi, eli siis vastaava rakenne kun LH2.2 kanssa mutta jakaja eri asennossa ja paikassa. Tässähän on LH2.1, jonka kanssa on sitten olikohan nyt EZ-102K. Vastaa LH2.2 kanssa käytettyä EZ-116K:ta muilta ominaisuuksiltaan paitsi että siitä puuttuu feature käskeä bensapurkkia antamaan nakutusrikastusta, ja vastaavasti LH2.1 purkista puuttuu feature toteuttaa tuo pyyntö, se on ymmärtääkseni ainoa "rautatason" ero 2.1 vs 2.2. Säädin on vahvan mutun pohjalta 3bar ja suuttimet 300cc, eli vastaa siis B230ET/LH2.2 ruiskuinen FT. Tämä tosin ei ihan varma, tars jaksaa tarkistella.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Keme - 24.02.2013, 12:13:35
HUH! Kyl tommone punanen nahkasisusta on vaan hävyttömän riettaan hieno. Toimii!
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Kaziganth - 28.02.2013, 23:15:58
Kauheen hyvin ei nähny, mutta näytti ettei olis ollu punaisia (http://www.huuto.net/kohteet/volvo-740-matto-sarja/256454453) lattiamattoja ::)
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: Juzi - 28.02.2013, 23:19:25
Tää oli kyllä mun mielestä talvimiitin siistein laitos.  :)
Kunnon sleepperin saa tehtyä kyllä.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 28.02.2013, 23:31:00
Kauheen hyvin ei nähny, mutta näytti ettei olis ollu punaisia (http://www.huuto.net/kohteet/volvo-740-matto-sarja/256454453) lattiamattoja ::)
-H-
Kahtotaan saisko nuo fiksuun hintaan ryöstettyä pois.

Tää oli kyllä mun mielestä talvimiitin siistein laitos.  :)
Kunnon sleepperin saa tehtyä kyllä.
En mie siististä tiedä, mutta jotenkin tuo ulkonäkö on sopivasti väärin, tuossa autossa on oikeastaan kaikki väärin ja siksi se onkin niin hauska laite. Vielä kun kerkiää joskus tekemään koneelle pikkujuttui ja saa päätettyä, tehäänkö modaukset kone autossa kii vai nostaisko sen ylös ja kahtelis samal kangenlaakerit ja laatikkoon shiftkittiä ni kestäiski ehkä hetken toi invalidivaihteisto.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 27.03.2013, 23:18:36
Paljon melua tyhjästä, eli lasikuitupulkka ja opinnäyte yms sekoilut on tälläerää tekosyitä ettei oo kerenny tekeen juur mitään. Tai no, tulihan Seiskaan laiteltua immuremonttia ja muuta pientä sipistelyä, mutta tähän eio juur tapahtunu. Vaan nytpä tapahtu! Tuli meinan paketti oikeen Ameriiikan Yhtysvalloista. Sisälsi uuden punaisen istuinverhouksen ja cruisen alipainekellon. Verhous oli tottakai väärää sävyä(hieman viininpunainen), mutta menkööt nyt kun on muuten priima. Cruise herkis toimimaan ehjällä alipainekellolla ja verhous vaihtui, samalla nappasin kuskinpenkistä taljan poies ja tein nurkista löytyneistä lämmitinelementeistä laajennetun persgrillin kuskinpenkkiin niin ei jäädy persus nuissa materiaalivammasissa penkeissä.

Tätä autoa on myös nykyään madallettu! Eli penkinverhouksen yhteydessä suoritin pientä rälläkkäkustomointia ja sipasin penkin rungosta taemmat korkeudensäätöhahlot irti ja hitsasin ne niin alas kun penkin saa ilman että istuimen runko käy kiskoon kiinni, vähän jokatoista osaa joutu vähän viilaamaan tai muuttelemaan mokoman takia. Perhana oliskohan 25mm saanu madallusta tuolla, ja kyl siinä tais kolme tunteroista vierähtää kun penkin purki atomeihin, laikko, mittaili, laikko, mittaili, hitsas vinoon, laikko ja hitsas kunnolla ja hio saumat ja maalas muokatut osat. Tuli myös löydettyä kaikkea jännää kiskoista, ja 9kpl jenkkimaan rahoja penkin alta. Nyt ei juurikaan ota hiukset kii kattoon ajellessa, täytynee tyytyä tuohon kun seuraava muutos olis tuoda penkin korikiinnikkeitä alaspäin ja siihen en ihan heti tainnu lähteä ::)

Ainiin, onneks myös akku heitti täysin veivinsä, ja sitten vielä Seiskastakin kuoli patteri heti perään. Nyt tässä on sitten dyykattu aika lailla huono patteri ja Seiskassa vähän parempi. Tars hakea siihen uus ja nostaa se kohtalainen tähän...
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 15.09.2013, 01:25:16
Eikös se ole tuttu meininki, että kun ei mitään tapahdu (ainoa toimiva auto mulla kun tuli pari muuttujaa keväällä) mihinkään suuntaan niin on kiva vaan räpsiä kuvia (https://www.dropbox.com/sh/hb6fyz9oj2nqs5g/XIzXK2-GOl)? Tämä härveli on myös ostettavissa jos rujonnäköinen ÖKYvolvo kiinnostaa. Tämä on siis toiminut käyttöautona huhtikuulta lähtien, ja ilmastoinnin elvytystä (mm. kompuran vaihto) lukuunottamati on lähinnä ajettu ja tankattu.
Otsikko: Vs: Rentun ruusu, 760 turbo -84
Kirjoitti: TVS - 12.10.2013, 15:53:10
Tämä on nyt sitten myyty, jotenka tämän voinee arkistoida? Uusi omistaja voinee jatkaa tähän tai tehdä uuden jos kokee aiheelliseksi...