Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S40/V50 (vm.04-12), C30, C70 (vm.06-13) => Aiheen aloitti: ouzo - 22.02.2011, 19:16:07
-
Mites on porukalla noiden vetareiden kanssa käynyt V50 2.0D kanssa kun on laittanut -30mm madallusjouset alle? Ovatko alkaneet paukkua?
-
Vanhalla foorumilla Volvolandiassa tästä on pitkät jutut...
Lyhyesti ja ytimekkäästi koostan, mitä sieltä muistan:
Eli joillain alkaa alkupään pikku-Volvoissa vetarit täryyttämään ennemmin tai myöhemmin, koska ne on liian lyhyet alkupään autoissa (ainakin 04-05). Uudemmissa ongelma on tietääkseni jotenkin korjattu, vetareita on vissiin paranneltu tms. Tosin tuo -30mm on sen verran vähän, että monet on myös raportoinu no problem -tapauksia. Kokeilemalla se selviää viimeistään ;) Vetareiden uusiminen oli muistaakseni noin 700 + työt eli jotain tonnin päälle koko homma about.
-
joo no oma volvoni on juuriki 05 vm. Kokeilemalla se sitten selviää lopullisesti. Mutta kiitos sinulle kun annoit jotain vinkkiä!:D
-
Ja oliko vielä niin että dieseleissä tätä ongelmaa ei ollut esiintynyt? Jostain jäänyt sellainen mielikuva..
-
No perhana. Omani olisi juurikin diesel:D sitten voisikin heittää jouset paikalleen. Mutta eiköhän tänne joku viisaampi taas korjaa asian jos olemme väärässä.
-
Ja oliko vielä niin että dieseleissä tätä ongelmaa ei ollut esiintynyt? Jostain jäänyt sellainen mielikuva..
Itse en muista tuollaista yhteyttä dieseliin, toki en sitä mene kiistämäänkään. Varautuu ainakin henkisesti kuitenkin siihen, että mahdollisesti voi joutua uusimaan vetarit. Jos on rahaa, ni eiku kokeilemaan ;D
-
pelkillä jousilla madallettu n. 20mm,ollut melkein uudesta lähtien ,eikä mitään ongelmia 125 tkm.
-
Hyvin hyvin hataralla mutu-pohjalla mennään tässä asiassa. Mutta voisi liittyä siihen että dieseleissä eri vaihdelaatikot ja minusta väännön takia erilaiset nivelet. Mutta en voi tätä nyt tarkistaa mistään.
-
Joudun nyt kertomaan, että minun dieseliin on vetarit vaihdettu kun -20mm jouset oli ollut paikallaan n.30tkm. Nyt ei täristä enään :)
-
Eikös se Landian puolella jo selvinnyt että alkupään autoissa (04 - 06) oli tätä ongelmaa...?
-
Landian jutut jo historiaa :)
-
No ehkä sitä jättää suosiolla sitten laittelematta madallusta :( vetarit sen verta kalliit uusia että ei olisi mitään mielenkiintoa siihen hommaan:D
-
Landian jutut jo historiaa :)
Ei sentään... Tuossa jotain!
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=40276.msg1215163#msg1215163
En nyt löytäny just sitä oikeeta topiccia... :-\
-
No ehkä sitä jättää suosiolla sitten laittelematta madallusta :(
Suosittelen lämpimästi auton pitämistä vakio korkeudessa mikäli taistelu täristävien vetoakselien kanssa ei kiinnosta ;)
Pakko oli sitten madaltaa, kun käsitin ettei 2007 vuosimallisen vetarit tykkää huonoa madaltamisesta. Olin väärässä, noin 15tkm madaltamisen jälkeen alkoi sitten tärinä kiihdyttäessä.
Lopulta meni hermot tärinään ja aloin kyselemään vetareita, volvolta olisi saanut hieman alle 1200€ molemmat. Löysin googlettamalla tarvike vetarit jotka olivat noin kolme kertaa edullisemmat kuin orkkikset.
Vaihdoin tarvikkevetarit paikalleen, mutta tärinä ei vaan poistunut.
Seuraavaksi pitää varmaan vaihtaa vakio jouset, 1200€ vetarit tai koko auto...
ÄLKÄÄ MADALTAKO S40 ja V50 malleja!!!
-
Löysin tällaista infoa vielä. Jos alkup. vetarit niin pitää vaihtaa jotain muitakin tukia?
https://www.dropbox.com/s/mp6gdkg3w2w48wc/V50%20vetarit.JPG?dl=0 (https://www.dropbox.com/s/mp6gdkg3w2w48wc/V50%20vetarit.JPG?dl=0)
-
Paljonko Drive-malli on matalampi normista? Niissä ainakin vetarit kestää vaikka on matalampi.
-
Paljonko Drive-malli on matalampi normista? Niissä ainakin vetarit kestää vaikka on matalampi.
15mm sanoo hatarat muistikuvat.
-
Löysin tällaista infoa vielä. Jos alkup. vetarit niin pitää vaihtaa jotain muitakin tukia?
Ilmeisesti tuo vetarin tukilaakerin panta on uudemmissa malleissa teräksinen ja vanhemmissa jotain kevytmetallivalua. Eli Volvo suosittelee vaihtamaan teräksiseen, itsellä on alumiininen.
Kai nuo alumiiniset voi haljeta tai jotain.
-
Onko noita hajonnu kuinka paljo et onko vaa tuurista kii.. mun omaa pitäs tiputtaa vähintää 40 max 60mm et sais kaaret täyteen
-
Onko noita hajonnu kuinka paljo et onko vaa tuurista kii.. mun omaa pitäs tiputtaa vähintää 40 max 60mm et sais kaaret täyteen
Aika moni tästä on tuolla korjaamo puolella huudellu...
-
Mikähän tuo madallusjousi oli (otteessa 345mm kaareen)? Vieressä r design jousi joka huomattavasti pidempi
(https://i.ibb.co/4Kj0qFn/IMG-20210413-WA0009.jpg) (https://ibb.co/4Kj0qFn)
-
Mikähän tuo madallusjousi oli (otteessa 345mm kaareen)? Vieressä r design jousi joka huomattavasti pidempi
(https://i.ibb.co/4Kj0qFn/IMG-20210413-WA0009.jpg) (https://ibb.co/4Kj0qFn)
Ei siinä madallusjousessa ole mitään numeroita? Niitä kuuklaamalla voisit saada kiinni, mikä jousi kyseessä.
Madallusjouset paksumpaa materiaalia ja r-design jouset ohkasempaa ja menee kasaan enemmän.
Sinäkö ne iskarit ja jouset sit tänään ostit?
Jos vanhat tulee myyntiin niin pistä yv.