Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: rottarauta - 24.01.2013, 14:17:04
-
nonii elikkäs co näyttää yli 10 eikä anna mitään vikakoodia. mistä aloitan vian etsimisen onko katti entinen?. ja auto on 89 elikkä onko matalapäästönen ? rekisteriotteessa lukee katalysaattori.
-
On vähäpäästöinen ja vika on IMM:ssä tod. näk. kun noin rikkaalla käy.
-
pitääköhän vaihtaa uus imm vai meneekö jos kääntää sit läppää et saa laihemmalle
-
Tämitähä? B230F:ssä on kuumalankatyyppinen mittari, jos sulla on läppämallin mittari niin se on k-jetti ja B230E.
Vai sekotatko nyt immun kaasuläppään?
-
B230F koneeseessa et voi valitettavasti mitenkään säätää päästöjä, joku elementti on siis joko rikki tai huonosti kytketty. Ennen uuden IMM hankintaa tarkista ja puhdista liittimet ihan" mikroskoopilla" ja vasta sen jälkeen hanki uusi. Motonetin Bosch n.250:-, muita ei juri kannata harkita jos meinaat autoa käyttää.
-
Ennen IMM ostoa, kannattaa kysästä palstan oman paikkakunnan harrastajilta, voisko lainata/kokeilla esim IMM/bokseja... ettei tule hankittua osia 1000e ennen kun vika löytyy.
-
nonii elikkäs co näyttää yli 10 eikä anna mitään vikakoodia. mistä aloitan vian etsimisen onko katti entinen?. ja auto on 89 elikkä onko matalapäästönen ? rekisteriotteessa lukee katalysaattori.
Kaverilla 240 b200f -89. Tyhjäkäynnillä co arvo ok ja kierroksilla hieman rajaarvon yli. Katti vaihtoon ja ex-katti täysin tyhjä. Muutama kk aiemmin pakoventtiili rikko, jolloin ampui putkessa ja laittoi katin sisällön liikkeelle.
-
kyl imm läppää voi säätää. enkä sekoita sitä kaasuläppään. ja koneessa lukee 230f ,mutta autoon on edellinen omistaja vaihtanut moottorin joten auto on vähän sekasikiö. purkaamolta aattelin noita osia hakea. ja on aika kumma kun ei anna mitään vikakoodia. tyhjäkäynnillä autossa seilaa kierrokset700-yli 1000
-
Jahas, eli Motronic. B230F:ssä pitäs olla LH-jetronic ja siinä ei ole läppämallista IMMua...
Pikkuvika, helppo korjata, vielä kun osais selittää miten. :P
-
Mitä muut arvot näytti?
Sytkä vermeiden kunto kannattanee varmistaa tai oikeastaan uusia jos ei tietoa millon vaihdeltu..
-
imm tuntuu toimivan kun putsailin liittimiä ja kokeilin auoton ollessa käynnissä ilman että imm oli kiinni niin kävi miten sattuu ja kun laitto imm johon takasii niin käynti tasaantui. jos pelkkä katti on menny rikki niin tuskin nostaa päästöjä noin korkeelle. voiskohan olla vena palanu ku savuttaa älyttömästi ja vie öljyä ja kun kaasua painaa niin pätsäyttää ilman putsarissa. tai sit sytkä on päin prinkkalaa. ei oikee oo kokemusta näistä ruisku volvoista nii huono ettii vikaa ku on aina kaasarivehkeillä ajanu