Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: rusina - 24.01.2013, 22:35:03

Otsikko: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: rusina - 24.01.2013, 22:35:03
minä vuonna vollen 240:stä on tullut vähäpäästöinen kiikarissa -88vm voiko olla vähäpäästöinen?=P
Otsikko: Vs: 2lankku
Kirjoitti: Rusakko - 24.01.2013, 22:36:30
minä vuonna vollen 240:stä on tullut vähäpäästöinen kiikarissa -88vm voiko olla vähäpäästöinen?=P
ei ole. Näin olen asian ymmärtänyt. Mutta jos tekee moottorin vaihdon tai siihen rinnastettavan muutoksen niin joutuu katin(tai sen kuoret) laittamaan.

Tai jos on B2XXF koneella niin kannattaa tarkistaa.
Otsikko: Vs: 2lankku
Kirjoitti: rusina - 24.01.2013, 22:42:27
ei kun b230f
Otsikko: Vs: 2lankku
Kirjoitti: Elk - 24.01.2013, 22:56:42
ei kun b230f
B230F on kattikone että paskempi tuuri. En vaan muista että joko nuo '88:t merkittiin vähäpäästöisiksi.
Otsikko: Vs: 2lankku
Kirjoitti: Lankku - 25.01.2013, 00:09:40
-88 on saanut jo valita ottaako vähäpäästöisen vai ei. Otteesta tai konttorilta kysymällä se selviää.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: ässäarpa - 25.01.2013, 00:50:51
Ai, että uutena on saanu valita?

" No joo otampa tuosta nyt vähäpäästöisenä tän iha vaan piruillessani jälkipolville.." ?  :D
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Xuppo - 25.01.2013, 00:52:42
Ai, että uutena on saanu valita?

" No joo otampa tuosta nyt vähäpäästöisenä tän iha vaan piruillessani jälkipolville.." ?  :D
Moni on tuon vähäpäästöisyyden "ottanut" kun silloin on saanut huomattavan "alennuksen" veroista kun on auton uutena ostanut.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Timo_R - 25.01.2013, 13:05:05
-88 ei mitata vähäpäästöisen arvoja vaikka katti oliskin. Näin mun kohdallani ainakin on menetelty.
Kyseessä oli 245 B230F-koneella.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: The_OttoB - 25.01.2013, 13:45:29
Jos on muuttoauto, niin ei-vähäpäästöinen. Mutta katsastuskonttori auttaa.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: ässäarpa - 25.01.2013, 14:07:00
Moni on tuon vähäpäästöisyyden "ottanut" kun silloin on saanut huomattavan "alennuksen" veroista kun on auton uutena ostanut.

Aa, no sitten se on järkeenkäypää..  :D
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Lankku - 27.01.2013, 22:48:04
-88 ei mitata vähäpäästöisen arvoja vaikka katti oliskin. Näin mun kohdallani ainakin on menetelty.
Kyseessä oli 245 B230F-koneella.
Mitataan mikäli auton tiedoissa on mainittuna vähäpäästöisyys tai kolmitoimikatalysaattori.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Veksi - 30.01.2013, 17:42:23
Näistä valinnais-vuosien autoista voi muutoskatsastaa sen vähäpäästöisyyden pois
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Lankku - 13.02.2013, 20:20:19
Vähäpäästöisyyden pois muutostaminen vaatii konttorin sedän mukaan sen, että käyttöönotto tehty ennen 1.10.-88(tarkka päivämäärä pääsi unohtumaan, mutta noilla kohdilla). Sen jälkeen vähäpäästöisiksi tai kolmitoimikatalysaattorilla varustetuiksi merkatut on myös sellaisia.
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Live - 13.02.2013, 21:10:20
Muuttoautonkin on saanut ja jos ei ole niin saanut muuttaa vähäpäästöiseksi ,tarjottu on muutosta mutta en nähnyt tarvetta moiseen..
Veroalennetusta ei taida saada poistettua sitä vähäpäästöisyyttä..
Otsikko: Vs: 2lankku, milloin vähäpäästöiseksi?
Kirjoitti: Jule - 23.02.2013, 18:04:57
Ainakin ne autot joiden veron määrään on se vähäpäästöisyys vaikuttanut alentavasti pysyvät myös vähäpäästöisinä.

ne 88-92 väliset autot jolloin se vähäpäästöisyys olitavallaan valintakysymys, löytyy ne vähäpäästöttömät autot helpoiten hinnat alkaen malleista, jotka olivat perus kaasarivessoja, ja toisena ääripäänä se tehokkain malli jossa ostaja maksoi sitten paksun viipaleen ylimääräistä niistä viimeisistä hevosvoimista. Jostainsyystä niitä peruskaasaripommeja on enemmän tarjolla...