Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: timbe_87 - 25.01.2013, 02:54:41
-
nyt on datailtu eikä selvyyttä ole tullu että paljos tuommosen 850 t5 ahdot nousee noin niinkuin vakiona? onko normaalia jos ahtaa sinne 1.0 täydellä kaasulla jonka jälkeen tipahtaa siihen 0.6-0.7 nurkille ???
-
Ei oo normaalia. Vakioahto on siinä 0.6 bar nurkilla. Olisko käpistelty?
-
nyt on datailtu eikä selvyyttä ole tullu että paljos tuommosen 850 t5 ahdot nousee noin niinkuin vakiona? onko normaalia jos ahtaa sinne 1.0 täydellä kaasulla jonka jälkeen tipahtaa siihen 0.6-0.7 nurkille ???
Taitaa olla jo lastukin jos ei menoa katkaise tuolla kilon nurkilla... :2funny:
-
no kun sitä itekkin tuossa rupesin miettimään kun lueskelin näitä juttuja kun joku lastuttanu niin on ahot pyöriny siinä 1 nurkilla.. itellä kun ei tietoa kun ei auton edellinen omistajakaan sanonu asiasta mitään että olis jotain autolle tehty, paitti sen verran että erillinen ahtopaine mittari laitettu ja vapaavirtaussuodatin.. ei kai sitä voi muuta kun käyttää auto penkissä ni näkee mitä käyriä sieltä tulee.. muutenhan toimii vallan mainiosti eli käyntiin lähtee ja menee vaihteella kuin vaihteella pätkimättä ja räkimättä ::)
-
Tai sitten siellä ei ole sitä lastua ja on koitettu muulla tavalla ahtoja nostaa ja ecu yrittää ahtoja ottaa pois kun laskee tolleen. Itellä ainakin lastun kanssa pysy ahdot yli baarissa.
-
no pääasia että toimii kuitenkin niinkuin pitää käytössä..
-
Jos siellä ei ole lastua ja ahtoja on yritetty nostaa, niin saattaa mennä kovemmilla ahdoilla laihalle..
-
niino joo.. hankalaa lähtee arpomaan vaan että mitä on tehty, tosin äkkiseltää nyt kahtottuna niin ilmeisesti joku letku ainakin vuotaa ahtimen luona kun sen verran öljyseltä vaikutti päällisin puolin..
-
Jos hukkaportin letku vuotaa, tekee just tuota.
-
täytyyki joku päivä tutkia sitä lähemmin.. tämä ilta menikin syylärin vaihdossa..