Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: eliäs - 25.01.2013, 13:22:14
-
moro! tommosta ongelmaa löytyy, termari vaihdettu nyt kaksi kertaa, ensin motonettiläinen tarvike ja nyt laitoin alkup. eikä vaikutusta. lämmöt nousee noin 1/4 mittarista. pahvikin keulilla eikä lämpeä.. nestettä on tarpeeksi.. jalathan tuossa paleltuu kun ajelee :-[
-
Eikä mitään muutai oireita kun lämpöjen puutos? Ootko laittanu pahvia syylärin eteen?
-
Mulla sama oire. Kylmä oli ja vilutti. T-viivalla.
Vikaa ei löytynyt, lämppärin kierto ei ollut tukossa. Termari ok. Auto on nyt palasina, mutta seuraavaksi olisi vaihtunut vesipumppu ja syylari. Nyt vaihtuu moottori ja lämppäri.
-
vesipumppu uusi kaikki tiivisteet uusia moottori läpikäyty. ehkä pari kertaa läpikäynnin jälkeen pitänyt normaalit lämmöt. ei oireile muuten.. :s eikä vuodakkaan mistään
-
Onko lämppärin letkut oikein päin?
-
ne moottoritilassa olevat? luulen ainakin laittaneeni mutta vois tarkistaa. alkaa olemaa nimittäi vaihtoehot lopussa :)
-
ne moottoritilassa olevat? luulen ainakin laittaneeni mutta vois tarkistaa. alkaa olemaa nimittäi vaihtoehot lopussa :)
ne just. Oliko näissä vaijerilla vai alipaineella toimiva lämppäri?
-
ne just. Oliko näissä vaijerilla vai alipaineella toimiva lämppäri?
Vaijerilämppäri tuossa muistaakseni oli. Tai sitten mun muisti pettää pahasti...
-
oli letkut oikeen.. mikä hemmetti tässä on
-
Tuulettimen visko jumissa? Termari 92 asteinen?
-
visko pelaa.. termari 87 mutta eihän sen pitäs nuin paljon vaikuttaa? tosiaan ehkä puoli senttiä nousee lämmöt.. nestettä ei katoa mihinkään
-
Laita 92c orggis osa, halvin kokeilu. ???
-
eihän se nyt vaikuta? :S uusi alkup 87 paikallaan. pahvi keulassa. en tiiä ehkä kolmas kerta toden sanoo? :/
-
Onko siellä aiemmin ollut sitä 92 asteista ja ei ole tullut lämmintä?
-
siis tulee lämmintä mutta ei niin lämmintä kuin pitäis.. en ole varma mikä termari tässä oli silloin joskus
-
Vaihda 92:nen ja kato että se on oikein päin (saakohan sitä edes väärinpäin). Tulisi mieleen että väärinpäin asennettuna voisi päästää vettä läpi ::)
Se 92 asteinen toimii ihan hyvin myös kesän kuumimpina helteinä eli ei tarvitse kesällä vaihtaa.
-
no pitää se vissiin sitten kokeilla.. outoa vaan kun tuossa sedanissa b200k on kanssa tuo 87 ja ihan normi lämmöt aina :D
-
Jees, on tuossa itsellä 230f koneessa kanssa tuo 92 asteinen kesät ja talvet. Hämärä muistikuva, sinne saattoi saada joko tarvikkeen tai orggiksen väärinpäin.
-
Jees, on tuossa itsellä 230f koneessa kanssa tuo 92 asteinen kesät ja talvet. Hämärä muistikuva, sinne saattoi saada joko tarvikkeen tai orggiksen väärinpäin.
Orggista nyt ei ainakaan saa väärinpäin.
-
Minä en usko tuohon termarin aste määrään että vaikuttaa kyllä mitenkään anteeksi vain, mutta vaihetaan nyt vielä kerran ::) vissiin vaihtoehoksi jää että oon ostanu kaks paskaa termaria. pikkusen loppuu vaihtoehot kesken jo >:(
-
nyt on läjä 92 termareita kattilassa. katotaan mitkä pelaa ja kokeillaan sitten..
-
kokeile termostaattia sopiiko molemmin päin, jos sopii niin koita molempia vaihtoehtoja. joskus oli itellä semmonen vika että kävi niin rikkaalla ettei esim tyhjäkäynnillä/kevyessä hitaassa ajossa lämmennyt.
koita myös sitä että eliminoit flektit ja käytät tyhjää/kierroksilla auto paikallaan tiukasti mittaria seuraten, lämpeneekö nyt? mulla b230f saa käyttää +15c tallissa noin 20 min tyhjää ennenkuin rupeaa lämpö olemaan normaali.