Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: epe - 27.01.2013, 22:25:34
-
Moro,isko kellään heittää vihjettä et mistä voisi tulla imukanavaan nestettä..... ja kehittää myös painetta paisuntaan
Olin jo rupeamassa vaihtamaan kannentiivistettä mutta tuo turbon jälkeisen imukanavan neste alkoi ihmetyttämään....
Öljyt ja nesteet ei sekoitu joten hieman mysteeriksi tuo itselle jäi ???
-
Olisko se sormissa liukasta? Voi olla ihan vaan huohotuksen mukana tullutta öljyä, tai sitten turbo on jo vähän loso ja päästää öljyä imupuolelle..?
Kuinka paljon sitä painetta sinne paisuntaan tulee, päästääkö korkki välillä paineita ja nestettä ulos?
-
Kävin maistamassa.... kyllä se on nestettä :P mutta eipä taida niin paljoa tehdä että korkista tulisi
tyhjäkäynnilläkin työntää kuplia paisuntaan melkoisesti
-
Eikös tässä ole kyseessä ns. matalapaineturbo? Jos en ihan väärin muista näissä on ollu jonkin verran havaittavissa sylinterin seinän halkeamisia. Saattaa tehdä just tuota että nesteet ei mene sekaisin, mutta tekee painetta jäähdytys järjestelmään.
-
Eikös tässä ole kyseessä ns. matalapaineturbo? Jos en ihan väärin muista näissä on ollu jonkin verran havaittavissa sylinterin seinän halkeamisia. Saattaa tehdä just tuota että nesteet ei mene sekaisin, mutta tekee painetta jäähdytys järjestelmään.
niin täältähän nyt löytyy jostain topicci missä oli käynyt juurikin näin :-\
-
....No voi kerpele..... mut mikä selittää ton turbossa ja välijäähyssä olevan nesteen?
1 pytyn tulppa oli nesteessä eli ainakin kannentiiviste vuotaa....
-
....No voi kerpele..... mut mikä selittää ton turbossa ja välijäähyssä olevan nesteen?
1 pytyn tulppa oli nesteessä eli ainakin kannentiiviste vuotaa....
siis jäähdytinnestettä vai ihan vettä siellä välijäähyssä ja turbossa ??? kun täällähän on nyt ollut tuon coolerin jäätämisen takia montakin topiccia kun se kondensoitunut vesi ei ole päässyt sieltä poies :)
-
siis ihan jäähdytysnestettä... ja mitä nyt kävin siipeä ropeloimassa nii pyörii aika jäykästi =>lisää rahan menoa >:(
-
Ei äkkiä keksi kyllä muuta kuin että turbosta pääsee nestettä imupuolelle. Olisko runko jotenkin halki turbosta?
Ei kai se neste sieltä muuten oikeen helposti pääse sinne imupuolelle, öljy kylläkin. :P
-
Nyt näyttäs siltä että köyhä tartteis edukkaasti jostain turbolaattorin tapaisen tuohon..... Oisko ehdotuksia
-
likemmäs 1000€ paukku se on jokatapauksessa jos turbon uusii. ehkä samaan syssyyn laittaa hieman isomman jos haluaa voimaakin ulos?
-
Kattoo nyt sitte kuhan kerkee irrottaa kannen et oisko sekin sylinteriputkikin halki.... sittenhän tämä viittaa jo taloudelliseen katastrofiin >:(
Täytynee ruveta ehtimään purkuosia......ja laittelee sit parempia osia ku on lotosta voittanu
-
laittaa tilalle T5 koneen eikä puhu kellekkään mitään. ei ne taida kovin kalliita olla ;) pitäisi kai aikalailla käydä ns. heittämällä paikalleen?
-
....NO KERPELE menisköön tuo heittämällä paikalleen?
Olis kyllä varteenotettava vaihtoehto :P
-
Lohkohan on sama, tuossa sun koneessa vain isompiporaus. Eli pitäis paikalleen mennä. Itsellä pääsee nelos sylinterin männä päälle jäähdytysnestettä ja jäähdytysjärjestelmässä painetta. Varmaksi en ole vielä todennut, mutta olettamus sylinteriputken olevan halki. Kyseessä tosin 2.3 t5.
-
ykkös pytyn liekkirengas oli pettäny....mut ei tuota taida uskaltaa tolla turbolla kasata kun ei tiedä mistä neste tuli imusarjaan
Mites toi kannen kiriminen..... mistä arvot?
-
ykkös pytyn liekkirengas oli pettäny....mut ei tuota taida uskaltaa tolla turbolla kasata kun ei tiedä mistä neste tuli imusarjaan
Mites toi kannen kiriminen..... mistä arvot?
Eikös tuolla ole jotain oleellista?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28925.0
-
eeeee hemmetti ja mie jonkun tovin noita etin jo täältä... ei vissiin hakusanat natsannu...
oiskos sitä kellään kokemusta noista turboista notta voiko/onko niissä pettäny tuo vesitila ikinä....
taidan nyt kasata koneen tuolla turbolla... eihän tuo kovin vaikee oo vaihtaa myöhemminkään ja kun ei kuiteskaan tähän hätään saa toista ostettua ???
-
koita onko turbossa isot välykset ja katso silmämääräsesti näkyykö halkeamia. jos isot välykset tai halkeemia niin uutta ahdinta hakemaan
-
koita onko turbossa isot välykset ja katso silmämääräsesti näkyykö halkeamia. jos isot välykset tai halkeemia niin uutta ahdinta hakemaan
Tai hyväkuntoista käytettyä... ;D
-
Heh.... Kyllä toi käytetty on etusijalla :)
-
Noh korjataan että ehjää :)
-
Lainataas kun kyseessä saman mylly:
(http://uppaa.net/i/783b5.jpg)
Vaihdoin nuo punasen nuolen osoittamat kulmat kun kumpiakin oli paikattu teipillä. Samalla huomasin että tuo keltaisella nuolilla osoitettu liittimen jalka on revennyt, tarkkasilmäinen huomaa kuvasta että alempi keltainen nuoli osoittaa repeämä kohtaa, toisella puolella on vielä isompi repeämä. Miten liitin lähtee irti että sen sais vaihdettua. Otattaako koko imuputken pois?
Ja mikä tämä mötikkä on, kun joku pistokekkin siihen tulee?
-
Se on se lämmitettävä huohotuksen venttiili, siksi siihen sähkötkin tulee, lämpiää aina kun virrat päällä. Kampeamalla se irtoaa imuputkesta, sinuna ottaisin sen putken pois sieltä, eihän siihen montaa minuuttia mene, ellei joku neropatti ole kiristänyt turbon kaulalta sitä klemmaria alakautta... :))
epe:lle
Tuli mieleen että jospa se turbo ei ole prakannutkaan, koskapa se liekkirengas on pettäny, pääsee sitä nestettä koneeseen varmaankin myös kun moottori ei käy. Osa siitä päässee myös kampikammioon, nestehän menee tosi paljon pienemmistä raoista kuin esim. öljy. Siitäpä sitten huohotuksen mukana joutuu sinne imupuolelle ja loppu on historiaa... Glykoli kun on huonoa haihtumaan, vesi vain häipyy seoksesta pois.
Tämä nyt vain tällainen mieleenjuolahtanut mahdollisuus. :)
-
Kiitoksia neuvoista! Onkohan kallis mötikkä ja saakohan tarvikeliikkeestä :o
-
Nyt sain koneen kasaan ja näyttäisi että turbossa ei vikaa.... kannentiivisteeksi laitoin sen 2.3t koneen tiivisteen
-
Nyt sain koneen kasaan ja näyttäisi että turbossa ei vikaa.... kannentiivisteeksi laitoin sen 2.3t koneen tiivisteen
O0 Just näin.
-
Nyt sain koneen kasaan ja näyttäisi että turbossa ei vikaa.... kannentiivisteeksi laitoin sen 2.3t koneen tiivisteen
Hyvä että kone tuli kasaan ja turbokin on kunnossa, mutta tekeekös vielä painetta järjestelmään??
-
Kiitoksia neuvoista! Onkohan kallis mötikkä ja saakohan tarvikeliikkeestä :o
Ei saa, hinnasta ei tietoa, kyselisin purkuosaa.
Tuollaista huhua olen kuullut että kun suurentaa sen lämpiävän "prikan" reikää niin se jäljellejäänyt osa käy kuumempana, lämmittää siis paremmin. ;)
-
n.100km testilenkki takana ja nesteet näyttää pysyvän omalla puolellaan eikä työnnä enää painetta paisariin... Nyt taitaa olla aika narskauttaa!! :pomo:
Ja suuret kiitokset vinkeistä ja varaosa tarjouksista ;)
-
No nyt löyty uusi vuotokohta nesteille.... rintapellin läpivienti vuotaa.....
Onkos tohon olemassa jotain fixit sarjaa vai mitä tuolle olisi tehtävissä
-
No nyt löyty uusi vuotokohta nesteille.... rintapellin läpivienti vuotaa.....
Onkos tohon olemassa jotain fixit sarjaa vai mitä tuolle olisi tehtävissä
Tuossa topicissa taisi olla jotain apuja tähän pulmaan...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19784.msg358767#msg358767
-
Sepä olisi 1000km rempan jälkeen körötelty.... eikä mitään onkelmia vielä ilmennyt, mitä nyt pysähtyessä tulee palaneen öljyn haju kabiiniin hetken aikaa?
Tuossa huonoja teitä kolistellessa huomasin takapään pohjaavan aika herkästi..... liekkö noita nivomatikkeja saatu vaihettua tavallisiin iskareihin näissä xc malleissa?
Pitääp tutustua rakenteeseen kunhan seuraavan kerran pääsee nosturille.....
-
Voisko pukata huohutusta sisälle jostakin?
-
vois kyllä ollakkin kun nuo halavatun huohotin letkut on aika ahtaassa tuolla niin ei erota onko kunnolla paikallaan