Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: sale - 27.01.2013, 23:24:53

Otsikko: b200ET kampiakselin asentotunnistin, Ja immusta kysyttävää
Kirjoitti: sale - 27.01.2013, 23:24:53
No joo oisko kellään pientä käytännön neuvoa miten saan sen kampiakselin asentotunnistimen pultin auki ku se pyörähti pyöreeks se kuusiokolo kanta?
Ku ei siihen oikeen pääse lyömäänkään mitään isompaa kuusioavainta ku on niin pirun ahdasta?

Muoks. Niin joo auto on 740 -89
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin
Kirjoitti: hevonen - 28.01.2013, 12:44:12
Jos et saa hitsattua siihen mitään mistä vääntää(mutteri), niin poraa tai hio se kanta pois. Anturin saa irti ja sitten siitä kierreosasta vääntämään jollakin kun olet varmaan sitä jo liotellut ruosteenirroittimella? ;)
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin
Kirjoitti: sale - 28.01.2013, 21:47:30
Jos et saa hitsattua siihen mitään mistä vääntää(mutteri), niin poraa tai hio se kanta pois. Anturin saa irti ja sitten siitä kierreosasta vääntämään jollakin kun olet varmaan sitä jo liotellut ruosteenirroittimella? ;)
Juu oon liotellut :) Joo tota kannan poistamista mietinkin tossa mut en ollu varma saako sen anturin pois. Täytyy koittaa porata tai hioa se. Hitsi vehkeitä ei oo.

Ja sit ois vielä yks kyssäri. Katkes virranjakajan kannen pultti  :facepalm: :)) Niin eikös se virranjakaja irtoo ku irrottaa sieltä jotkut kiinnityspultit? Sit varmaan saa porattua tai jotenkin sohlattua sen vanhan pätkän sieltä pois ku saa sen pöydälle.

Täytyy huomenna mennä rikkomaan lisää...
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin
Kirjoitti: hevonen - 28.01.2013, 22:45:29
Ja sit ois vielä yks kyssäri. Katkes virranjakajan kannen pultti  :facepalm: :)) Niin eikös se virranjakaja irtoo ku irrottaa sieltä jotkut kiinnityspultit? Sit varmaan saa porattua tai jotenkin sohlattua sen vanhan pätkän sieltä pois ku saa sen pöydälle.
Sullahan on päätyjakaja ja sehän on kiinni kahdella 10mm avainkokoa olevalla ruuvilla, lenkillä saa ne kätevästi auki. Ruuvit on kummallakin puolella jakajaa, melkolailla kannen reunassa.
Jakaja mahtuu tulemaan kannen kanssa pois paikoiltaan, liikaa tilaa ei kyllä ole.
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin
Kirjoitti: sale - 28.01.2013, 22:48:49
Sullahan on päätyjakaja ja sehän on kiinni kahdella 10mm avainkokoa olevalla ruuvilla, lenkillä saa ne kätevästi auki. Ruuvit on kummallakin puolella jakajaa, melkolailla kannen reunassa.
Jakaja mahtuu tulemaan kannen kanssa pois paikoiltaan, liikaa tilaa ei kyllä ole.
Juu se kansi on irti. Täytyy huomenna koittaa saada korjattua jotain ettei aina vaan tee lisää hommia. Oon vaan aika kova noita pultteja rikkomaan  >:(
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin, Ja immusta kysyttävää
Kirjoitti: sale - 29.01.2013, 12:04:49
Joo mittailin tossa tota ilmamäärämittaria niin se anto 6 ja 9 navasta 559. 6 ja 7 navoista 700-850 ku liikuttaa sitä läppää :o

Ja homman nimihän oli se et auto sammu ja ei lähe enää käyntiin. Aluks se teki sitä että rupes kovalla kaasulla kakomaan ja paukautti putkessa, sit myöhemmin ei voinu oikeen ees kaasua antaa ku pätki kokoajan. Sit se sammu.

Nuo vauhtipyörän kupeessa olevat anturit mitattu noin 990, Suutin rele kokeiltu toisella samanlaisella ehjällä ei vaikutusta, Sytytyspuola, virranjakajan kansi, tulpat ja johdot katottu.
Nyt rupesin sit tota immua mittailemaan niin mietin vaan että voisko se tossa olla se vika
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin, Ja immusta kysyttävää
Kirjoitti: hevonen - 29.01.2013, 13:04:07
On sulla nuo imm lukemat vähän samanlaisia kuin mun yhdessä vanhassa et:ssä. Just pääsi hölkkävauhtia etiäpäin, pienet ylämäet oli jo tuskaa... Yski ja kako.
Otsikko: Vs: b200ET kampiakselin asentotunnistin, Ja immusta kysyttävää
Kirjoitti: sale - 29.01.2013, 15:07:43
On sulla nuo imm lukemat vähän samanlaisia kuin mun yhdessä vanhassa et:ssä. Just pääsi hölkkävauhtia etiäpäin, pienet ylämäet oli jo tuskaa... Yski ja kako.
Mitähän mä nyt teen? Uus maksaa homona. Varmaan käytettyä pitäs ruveta metsästämään  :(