Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: danger007 - 30.01.2013, 13:53:32
-
Elikkäs olis otsikon mukainen menopeli, josta olen joutunut vaihtamaan aika paljon osaa, viimeisimpänä lambda-anturin,
jonka jälkeen toiminut muuten hyvin, mutta viime aikoina ollut normaalia korkeampi kulutus (~15l/100km) ja tyhjäkäynti on ollut yleensä noin 1400-1500rpm.
Katsoin vikakoodit, niin 2. reijästä antoi:
1-3-1 Sytytysjärjestelmän RPM-anturin signaali puuttuu startatessa
3-1-1 Nopeusanturin signaali puuttuu (tätä antanut jo pitkään)
Ja 6. reijästä:
1-4-4* Ei kuormitustietoa polttoaineen ohjaimelta (IMM-tieto)
(1-4-4* Viallinen johdotus LH ->EZK välillä tai viallinen LH-yksikkö; Moottori ei käynnisty, tehoton, sammuu)
Mikä avuksi? Kaveri epäili jotain ilmavuotoja..
-
Laita siihen ehjä imm...
-
Mittaile tuo johto, josta kuormitustieto LH:n purkilta menee sytkäpurkille, kun kerran kuormitustieto puuttuu.