Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: DeeViis - 03.02.2013, 07:59:45
-
ei mitään valoja syty, sammuu vaan yks kaks. auto parkkiin ja hetken päästä kun starttaa niin käynnistyy?
-
Saako polttoainetta? Olisko tankin korvausilman saannissa häikkää jos kesken ajon hyytyy? Oli joskus aikoinaan mopedissa sama vika ja hermot meinasi mennä kun ei arvannu yhtään mikä vois vikana olla. Uusi tankinkorkki ja hyvin pelasi :D
-
ei mitään valoja syty, sammuu vaan yks kaks. auto parkkiin ja hetken päästä kun starttaa niin käynnistyy?
Bensapumppu tai sen rele...
-
minulla oli samoja oireita ja tinailin polttoainepumpun releestä kylmäjuotokset niin siihen hävis oireet..
-
Uusi bensapumpun relee se numero 103 maksaa siinä 30€ pintaan tarvikkeena.
Jos bensapumppu simahtaa niin auto ei lähde ollenkaan käyntiin se maksaa Boschin ostopaikasta riippuen siinä 160-180€ pintaan.
Ja se polttoainesuodatin siinä pelkääjän puolen takarenkaan vieressä pohjassa maksaa reilut 20€ joka syytä vaihtaa sanotaan 50tkm välein.
Laitan tuossa tuo rele linkin kaikkien nähtäväksi
http://www.volvoclub.org.uk/tech/service/850/FusesAndCircuitBreakers.pdf
-
Jos tuo tankin korvausilmaa ajattelet, kun kone sammuu niin avaa se bensakorkki onko kovakin alipaine tankissa eli sen huomaa kun korkin avaa suhadus.Anna olla sitten löysällä jolloin tämä vian tutkiminen hallinassa
-
Onko tähän vikaan tullut mitään päivityksiä?
-
Ostin viime keväällä B5252S koneella olevan V70:n. Kesälomamatkalla auto stoppasi, kuin kone olisi leikannut kiinni. Vielä tauon jälkeen käynnistyi, mutta veti nykimällä ja sammuili.
Hinattiin lähimmälle Volvo-korjaamolle. Kesälomamiehitys arveli automaattivaihteiston viaksi - ja vaihteistonkin hankintaa harkittiin autopurkaamolta.
Onneksi firman Volvo spesialisti palasi sopivasti lomalta, ja puhalsi pelin poikki.
Loppujen lopuksi viaksi osoittui huonokuntoiset puolan ja sytytystulppien johdot. Kun ne (+uudet tulpat) oli vaihdettu kone kehräsi, kuin uusi.
(Korjaamoa harhaanjohtaneet automaattivaihteiston häiriötkin korjautuivat öljyn vaihdolla.)
-
Rele vaihdettu ja on se taas vkon toiminut. Kyllähän tuo b-pumppu välillä kuulostaa hieman epämääräseltä. Ilmottelen kyllä mitä tapahtuu tai ei tapahdu :P
-
kuulostaa?? millä tavalla? Sen kuuluu surista joitain sekunteja kun autoon kytkee sytytysvirran päälle, silloin ainakin tietää että toimii..
-
Tuli mieleen että jos sammuu kesken ajon varais kyytiin
- Onko polttoainelinjassa paine: käyttää auki paineventtiiliä sihahtaako
( toimiiko käytännössä ?)
ja piuhan pätkä ja releen tilalle virta bensapumpulle
- kipinäindikaattori (kynä) / ylim tulppa tulpan johtoon-onko kipinää
ettei ole nokka-anturi