Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: lightfoot - 03.02.2013, 20:01:08
-
Voi voi. Volvo S80 tuli ajon aikana teksti jossa luki jotain että Vaihteisto huolettaa pian tai vastaavaa. Ajoin vielä muutaman kymmenen kilometriä ja sit kävin asioilla ja kun lähdin niin se moottorin varoitusvaloa paloi oranssia ja siinä olo tekstiä joka meni suunnilleen Vaihteisto huollettava heti. Jatkoin ajoa noin pari sataa metriä ja tuntui samalta kuin normaalilaatikkoisella autolla olisi kytkin loistanut pahasti.
No kierroksia auto ei ottanut, jos oikein muistan ja auto ei mennyt D:llä eteenpäin. Sammutin auton ja sit pistin ykkösen silmään ja auto meni muutamat metrit eteenpäin kunnes se ei enää liikkunut. Soitto hinausfirmaan ja auto telakalle. Osaako kukaan viisas kertoa, mikä voisi olla vikana.
Ja kyseessä diesel kone ja volkkarin valmistama, eli ei Volvon oma kone. 2,5l
-
Öljyt on vähänä tai se ei kierrä oikein tai se on liian kuumaa. Tai turbiini rikki. Tai onhan noissa vikapaikkoja vaikka kuinka.
Näkyikö ulkoisia merkkejä vauriosta?
-
Ulkoisesti kaikki oli ok. Mitään ääntä ei laatikko ole pitänyt ja se on toiminut todella hyvin. Laatikon öljyt olivat normaalilla tasolla ja noin silmämääräisesti ok näköistä.
Autolla muuten kilometrejä takana 300 000.
-
Jaahas, täällä on kohtalotovereita. Oma 318 tkm ajettu S80 diisseli posautti myös laatikon viime viikolla... :D Ei varoitellut oikein mitenkään, paskansi vaan öljyt kartanolle. Auto on nyt kuitenkin jo myyty eteenpäin, ei huvittanut alkaa korjailemaan.
Otan osaa, voi olla kallis remppa tiedossa. :'(
-
Voi totta vie. Täytyy yrittää uskoa että edes kohtuudella selviäisi. Muuten tulee tuskaiset ajat.
-
Kuulostaa siltä että öljynpaineet on hävinny. Kun sulla kerran on oikea määrä öljyä niin pumppu/pumpun laakeri tai joku muu laakeri..... Tuonhan saa helposti mitattua jos on vehkeet.
-
Toimitin auton huoltoon. Katsotaan nyt mitä sieltä sanotaan kun auto pistetään piuhan päähän. Hinta-arvio varmaan jotain 100e - 50000000e :)
-
No niin. Auto oli piuhan päässä ja oli tullut muutamat vikakoodit. Vissiin vaihteensiirtäjässä joku vipu irti. ja ehkä jotain muutakin.
Laatikon irti otto ja kiinni laitto maksaa jo aika lailla, vaikkei mitään siihen automaattilaatikkoon edes tehtäisi. Auto on muuten tosi hyvä kuntoinen ja paljon uutta osaa. Saa nähdä kallistuuko tässä kuitenkin siihen että laitatan sen laatikon takuutyönä kuntoon ja maksan sit sen 3000-3500 koko remontista. Mutta sitten tulee takuulaput jne.
Katselin tuossa noita purkuosalaatikoita ja kyllähän nekin maksaa ihan sairaasti (1700-1800 euroa) ja sit kaikki työt päälle ja takuuta eivät noi pysty antamaan juurikaan. Eli sit voisi olla samat ongelmat taas edessä. Eli ei muuta kuin soittamaan pankkiin :)
-
No niin. Auto oli piuhan päässä ja oli tullut muutamat vikakoodit. Vissiin vaihteensiirtäjässä joku vipu irti. ja ehkä jotain muutakin.
Laatikon irti otto ja kiinni laitto maksaa jo aika lailla, vaikkei mitään siihen automaattilaatikkoon edes tehtäisi. Auto on muuten tosi hyvä kuntoinen ja paljon uutta osaa. Saa nähdä kallistuuko tässä kuitenkin siihen että laitatan sen laatikon takuutyönä kuntoon ja maksan sit sen 3000-3500 koko remontista. Mutta sitten tulee takuulaput jne.
Katselin tuossa noita purkuosalaatikoita ja kyllähän nekin maksaa ihan sairaasti (1700-1800 euroa) ja sit kaikki työt päälle ja takuuta eivät noi pysty antamaan juurikaan. Eli sit voisi olla samat ongelmat taas edessä. Eli ei muuta kuin soittamaan pankkiin :)
Minkäs ikäinen auto tässä on kyseessä ja paljonko ajettu? Tai siis jos on tuolla volkkarin diiselillä, niin täytyy olla vanhempi kuin -02. Pointtina mulla oli, että kannattaako muutaman tonnin autoon tehdä muutaman tonnin remonttia? Itse päädyin myymään tuon omani pois, vaikka auto oli suht vähän ajettu ja siisti. Nämä on vähän vaikeita juttuja tällaiset... :(
-
Minne saa kaupaksi lootarisan automaattiauton? Kai se uusikin ostaja ymmärtää sen korjauksen kalleuden, vai myitkö varaosiksi? :)
-
Volvo on 2001 vm ja ajettu se 300 000. Siihen on tullut laitettua aika paljon kaikkea uutta osaa. Ja tosiaan sit tietää missä kunnossa tuo laatikko on jos se korjataan takuutyönä.
Mietin jos myisin tuon Volvon ilman laatikkoa, niin sitä itsekin mietin... paljonko siitä joku maksaa. Ja mitä sillä rahalla+remontilla säästyneillä rahoilla sitten saisi? Samanlaisen Volvon, mutta missä kunnossa?
Vaikeita päätöksiä, mutta katsotaan sit vielä kun korjaamolta tulee puhelu, missä osataan kertoa tarkemmin mitä/mikä laatikossa on mennyt rikki.
-
Vaikeita päätöksiä joo. Mutta jos nykyinen autosi on muuten ehjä eikä ole mätä yms, niin jos pystyt korjauttamaan laatikon, niin autosi on melko varmasti paremmassa kunnossa kuin toinen minkä haet kaupasta, varsinkin kun olet jo nykyistä autoa korjaillutkin. Sen uuden laatikosta tai muutenkaan auton kunnosta ei kuitenkaan oikeasti tiedä mitään. Tämä vain minun mielipiteeni. Olen itsekin laittanut autooni aika paljon, enkä sitä heti vaihtaisi toiseen jossa on ehkäpä samat hommat edessä. Paitsi tietenkin jos saisi samanlaisen uuden... :D
-
Juuri näin. Muuten auto loistavassa kunnossa. Ja varmasti paljon kilometrejä edessä, kun vaan muistaa pitää huolta moottorista. Nyt tietää mitä rahalla saa, toisin kuin ostaa jonkun vastaavan auton, joka voi laueta moottorista tai juuri tuosta vaihdelaatikosta kahden viikon päästä ja takuuta ei ole.
-
Jos oikein ymmärsin, niin turbiiniin oli hirttänyt öljypumppu kiinni. Tai jotain vastaavaa. No ei muuta kuin auton saavat kasata jossain välissä kun pajalla ehtii ja homma on sitten sillä selvä. Niin no iso lasku tosiaan tulee. About 2500-3000e
-
Minne saa kaupaksi lootarisan automaattiauton? Kai se uusikin ostaja ymmärtää sen korjauksen kalleuden, vai myitkö varaosiksi? :)
Eipä tuota kauaa tarvinnut nettiautossa kaupitella, taisi olla jopa 4 päivää myynnissä. Soittoja tuli ihan pirusti. Ihan hyvät rahatkin tuosta vielä sain.
Autosta saadut rahat + laatikkorempan verran euroja, niin sainkin tilalle todella hyvän Volvon. Mulla meni näin ja jälkeenpäin ei harmita yhtään. :D
-
Hyvä hyvä. Sitten olis vaikeampaa jos auto on osarilla ja maksamatta vielä monta vuotta. Sitten ei voi muuta kuin yrittää saada rahaa korjaukseen.
-
Juuri näin :) Ja paljon paremmalta kuulostaa summa 2500-3000 kuin 3500. Harmi vaan kun oli firmassa vähän ns muita töitä alla niin joutuupa ootella autoa vielä yli viikon verran, mutta mikäs tässä kun kevättä kohti mennään.