Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 440 / 460 / 480 => Aiheen aloitti: Rausku1 - 06.02.2013, 20:25:21
-
Olisi tukikumit vaihtokunnossa, kone tuntuu irtonaiselta ja nykii voimakkaasti kaasulta moottorijarrulle siirryttäessä.
Olen selaillut nettiä, mutta mistään ei tunnu löytyvän sopivaa. Toki noita sais motonetistä n. 150€ kappale, ei kiitos.
Ajatus olisi vaihtaa pelkät kumit, ei niitä kiinnikkeitä.
Onko mahdollista?
Purkuosaakaan ei oikeen kehtaa ostaa, tiedä vaikka sais huonomman...
-
jos on hydrauliset niin et saa uusia edes siniseltä... tai sitten vaan siniseltä. tais olla -94 vielä ehkä kumisilla... ja se mitä motonetti myy on just vähintä mitä voi vaihtaa.
-
Harmi juttu... Kumiset tuossa mallissa vielä on. Kyllä tuon motonetin tarjous on sen verran tyyris että jätän ottamatta (n. 350€ yht.) Pitänee varmaan vaan sinnitellä vanhoilla.
Ajattelin kuitenkin mitat ottaa vanhoista, ei sitä tiedä vaikka jonkun muun auton kumit on samanlaiset.
-
Katsoisin muualtakin kuin noista kahdesta vakiopaikasta. AD-Varaosamaailma on hyvä kolmas "vakkari". Ulkomaiset varaosasivustot auttaa.
Skandixin kataloogissa näyttää olevan moottorin tukikumit 70 eukkoa. Kahta erilaista tarjolla (eri kohtiin) samalla hinnalla.
-
Onko ominaisuus vai vikaa koneen tyynyissä tms, esim käynnistäessä tärähtää kojetaulu ja koko auto.
Myöskin liikkeelle lähtiessä kun kierrokset käy alhaalla niin alkaa kojetaulu ja vähän koko autokin täristä, on kuin vanhalla dieselautolla ajais. Kuitenkin jos kierrokset pitää yli 1000, niin ei täristä ::)
Ollut siis kokoajan mulla ollessa(n.3000km) tollanen, mutta alkanut vaan miettiä asiaa. Muuten hyvä ajettava ja hiljainen, niin rasittaa tämä ominaisuus..
-
On mielestäni ihan ominaisuus kuten joissakin volkkarin 4 dieseleissä, että aivan järkyttäviä täryjyriä. Niihin verrattuna tuo 400-satasten tärinä on pientä ;D. Muutenkin 4 koneet tärisevät aina enemmän kuin vaikkapa R6, huomannut saman työkoneissakin.
-
On mielestäni ihan ominaisuus kuten joissakin volkkarin 4 dieseleissä, että aivan järkyttäviä täryjyriä. Niihin verrattuna tuo 400-satasten tärinä on pientä ;D. Muutenkin 4 koneet tärisevät aina enemmän kuin vaikkapa R6, huomannut saman työkoneissakin.
Joo volkkarin diiseli mulla olikii mielessä edellistä viestiä kirjottaessa :D
Mut jos se kerran ominaisuus tälle on niin ei siis toinna huolestua :)
On vaan yks kovimmin täristävistä bensanelosista millä oon ikään ajanut
Moottorijarrutuksessa alhaisilla kierroksilla myös alkaa melkoisesti rynkyttämään, mielellään pikkuvauhdissa painaa kytkimen pohjaan eikä moottorijarruta.
-
Onhan se iskunvaimenninkin saattanut mennä veteläksi siitä jakopään edestä, ei näiden moottorijarrutuksissa pitäisi hirveästi resonoida. Heiluuko se moottori miten paljon jos käsin kokeilee ja eihän siellä pakoputki ota koriin ?
-
Onhan se iskunvaimenninkin saattanut mennä veteläksi siitä jakopään edestä, ei näiden moottorijarrutuksissa pitäisi hirveästi resonoida. Heiluuko se moottori miten paljon jos käsin kokeilee ja eihän siellä pakoputki ota koriin ?
Ei siis resonoi moottorijarrutuksessa vaan alkaa silleen nykiä(hankala kuvailla)
Ei se kone miusta kamalasti heilu, poikittaissuunnassa hieman.
Se jakopään iskari oli luonnollisesti jakohihnanvaihdossa irti toisesta päästä ja kyllä se käsivoimin ihan jämäkältä tuntui.
Pakoputkikaan ei ota koriin. Joku peltisen kuuloinen resonanssiääni sieltä konehuoneesta jollain kierroksilla kuuluu, en oo sen tarkemmin ehtinyt katsella(ku on tuo Amazon työnalla) että onko katin suojapelti tms mikä siellä rämisee mut se tuskin tähän liittyy.
Kaipa se sitten on vaan ominaisuus tälle :)
-
Näissä pitäisi vissiin käyttää ihan Volvolta haettuja sytytystulppia, koska muut tulpat aiheuttavat kuulema näissä nykimistä. Omissa autoissa on ollut bilteman ja motonetin tulppia, enkä mitään vakavaa nykimistä ole huomannut niillä. Yhdessä 440 B18U koneissa oli pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä, mutta ei se kauheasti käyttöä häirinnyt...
-
Näissä pitäisi vissiin käyttää ihan Volvolta haettuja sytytystulppia, koska muut tulpat aiheuttavat kuulema näissä nykimistä. Omissa autoissa on ollut bilteman ja motonetin tulppia, enkä mitään vakavaa nykimistä ole huomannut niillä. Yhdessä 440 B18U koneissa oli pientä pätkimistä tyhjäkäynnillä, mutta ei se kauheasti käyttöä häirinnyt...
Täähän menee jo hienosti ohi alkuperäisen aiheen ;D Tulppia en oo uusinut ku näyttivät niin hyviltä, eikä tässä ajossa mitään nykimistä ole. Tyhjäkäynti heijaa mutta ei pätki yms. enkä usko että siitä nämä tärinät johtuvat.
Eli siis tultaneen siihen tulokseen että nämä täristykset ovat vain ominaisuuksia, ei vikoja näissä etuveto RelluVolvoissa. Ei siis huolestuta, kovaa ajoa vain ::)
-
Tuosta nykimisestä tuli vaan mieleen nuo tulpat