Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: juuzzo - 06.02.2013, 21:17:37
-
Kysymys D24 mestareille :)
Deekun 4 pytyn suutin pitää terävää metallista kilkatusta. Ääni kuuluu tyhjäkäynnillä ja hitailla kierrroksilla.
En ole viitsinyt "korjata" kun moottori pelaa ihan hyvin, ei savuta, käynnistyy ja tehot on tallella.
Mahtaako kilinästä olla haittaa - muutakin kuin ikävä ääni. Lähinnä mieleen tuli tykkääkö pumppu huonoa jos suuttimen neula takertelee ?
-
oletko varma, että ääni tulee suuttimesta? itsellä pitää juurikin samanoloista ääntä mutta sitä pitää jumittava venttiili. rauhallinen ja hyvä lämmityskäyttö vähentää tätä merkittävästä. ja esiintyy nimenomaan tyhjäkäynnillä ja pienillä kierroksilla.
-
Kyllä minä suutinta epäilen ennen kuin ventiiliä.
- Kilinä on kovimmillaan kuumalla moottorilla.
- 4:n suutinputkea kun löysää niin kilkatus häviää.
- Kuumana moottori on savutuksen puolesta "kuin uusi" ;)
-
Suutin ehkä kenties kusee..kannattaa tarkistaa ettei hajota mäntää.
-
Suutin ehkä kenties kusee..kannattaa tarkistaa ettei hajota mäntää.
Kerro lisää...
Eikö kusevan suuttimen tulisi aiheuttaa savutusta ja epätasaista käyntiä - näitä ei ole.
Männälle riskinä on, että "kuseva" syöttää liian aikaseen ja paine pääsee liian korkealle - ymmärsinkö oikein ? Tuostahan se kilahduskin voisi tulla :idiot2:
-
eipä tuo välttämättä aiheuta savutusta ainaka lämpösel koneel..lämpöjä se nostaa ja juurikin siitä se kalina tulee ku pääsee syttyy liian aikasee.Ota suutin irti ja jos sattuu löytyy joku vanha suutinputki ni taivuttelet sen sillee että saat suuttimen kiinni siihen ni pääset näkemää että miten se ruikki..jos lentää kaaressa niinku kusi ni vikaa on.
-
Kiitokset osuvista ohjeista
Kuseva suutinhan siellä nelospytyssä oli. Avautumispaine oli niinkin matala kuin 110 bar. Uudella suutinkärjellä (9.5 e) meni paine ja kuvio kohdalleen (155 bar).
Ei se deekun äänimaailma vieläkään "täydellinen" :pomo: ole joten pitää huoltaa loputkin suuttimet kunhan ehtii. Pahin kilkattaja kuitenkin hiljeni.
Aika paljon saa olla suutin pielessä eikä käytössä tunnu tai näy lainkaan.