Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: puliukk0 - 07.02.2013, 19:19:20

Otsikko: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: puliukk0 - 07.02.2013, 19:19:20
Morjens.

Kaksoismassasta kiinteäksi: sre 618 m3 asetelma + d24tic levy + kiinteä vauhtis.
Tuon kaksoismassan tilalle hommailin blingfactorylta kiinteän vauhtipyörän (3vko maksimi aika sanottiin) 3kk(!) odotuksen jälkeen tilanne tämä:

Vauhtipyörän sisäosaa ei koneistettu jolloinka levy on niittien varassa?!

En kai mä tollasena sitä voi pistää kiinni? Mittasin keskireijän olevan n. 13cm ja se pitäisi olla noin 15cm jotta levy ei ottais niiteillä vastaan.

(http://i557.photobucket.com/albums/ss19/puliukk0/Autot/Volvo/IMAG0322_zps51c8aa66.jpg)
(http://i557.photobucket.com/albums/ss19/puliukk0/Autot/Volvo/IMAG0324_zpsb0dcf90f.jpg)

Kiva ku ehdin työntää kesäauton parkkikselle ja ajaa volvon sisään... Alottaa vähän purkamaankin jo.
Otsikko: Vs: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: Lankku - 07.02.2013, 22:58:04
Vauhtipyörä koneistukseen vaan.
Otsikko: Vs: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: puliukk0 - 07.02.2013, 23:33:43
Vauhtipyörä koneistukseen vaan.

Näin ajattelinkin. Kiitos varmistuksesta.

Koneistuksen laatu/hinta muuten ihan saatanan hyvää. Pieni miinus tuo 3kk odotus ja tämä onkelma.

Palaan asiaan mitä pyörälle käy, soittelen huomenissa blingiin.

EDIT: Soitettu, pahoittelivat tilannetta. Pistin postiin, "lupailivat" ens viikoks jo mahdollisesti takasin. Kunhan ei vaan uudestaan shimmaus ja tasapainotus unohtuis...
Otsikko: Vs: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: _[niko]_ - 22.03.2013, 08:07:22
Ihan pakko kysyä tähän väliin kun itsekin olen suunnittelemassa juuri kyseisestä paikasta tilaavan teräksisen pyörän niin ilmoituksessa lukee  "Asetelman ja kytkinpinnan olake 0.5mm. Muista shimmata kytkimellesi sopivaksi! Tai ilmoita tilauksen yhteydessä oikea korko, niin sorvaamme sen sopivaksi" mikäköhän tuo korko mahtaa olla? mulle tulee siis vakio paineasetelma ja http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html) ruottinmaalta tuo tai sitten juuri tuo sama paketti mikä sinunna on tiiä sitten kumpi olisi parempi vaihtoehto  ???
Otsikko: Vs: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: vippe - 22.03.2013, 10:03:39
Ihan pakko kysyä tähän väliin kun itsekin olen suunnittelemassa juuri kyseisestä paikasta tilaavan teräksisen pyörän niin ilmoituksessa lukee  "Asetelman ja kytkinpinnan olake 0.5mm. Muista shimmata kytkimellesi sopivaksi! Tai ilmoita tilauksen yhteydessä oikea korko, niin sorvaamme sen sopivaksi" mikäköhän tuo korko mahtaa olla? mulle tulee siis vakio paineasetelma ja http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html (http://shop.klracing.se/sv/artiklar/drivlina/koppling-_-lamell/sinter-lamell-6-puck/volvo-4/fjadrande-lamell/volvo-240_740_940-med-m90-lada-fjadrad-240mm-6-puck.html) ruottinmaalta tuo tai sitten juuri tuo sama paketti mikä sinunna on tiiä sitten kumpi olisi parempi vaihtoehto  ???

eli meinaa sitä mitta paljonko asetelman tartuntapinnasta on asetelman kiinnityspintaan + mahollinen vakiolevyn ja vaihtoehtoisen levyn paksuuden erotus, jollei tätä oo asetelmassa huomioitu
esim.1 itelle tuli toi sama vauhtis, m5 bemmin SRE-asetelma ja jousitettu kl-racingin 6-lapanen ->piti pikkusen olaketta syventää vielä

edit. kirjotusvirhe
Otsikko: Vs: 940 ja kytkin/vauhtipyörä ongelma
Kirjoitti: ässäarpa - 23.03.2013, 15:50:38
Kunhan ei vaan uudestaan shimmaus ja tasapainotus unohtuis...

Mulle ne ei shimmannu ollenkaan vaikka näin sovittiin .. :idiot2: