Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Masuli - 09.02.2013, 18:30:25
-
Eli mimmonen homma olis vaihtaa tohon 760:en B280F koneen tilalle vaikkapa tommonen B23ET kone? Sähköhommia tuossa taitaa olla jonkun verran, mutta ei mitään muuta erikoisempaa? ::)
-
No sähköhommien lisäksi, kytkin+koppa jos manuaali, automaatissa koko laatikko, vaihteiston kannattimen siirto, kardaani, syyläri, bensapumppu (??). Moottorin tukityynytkin tietysti, ja koneen apulaitteidenkin kanssa on melkoinen säätö jos niitä ei suosiolla pidä koneen omina. Lisäksi mahd. kaasu- ja kickdownvaijeri voi joutua vaihtamaan, yms pientä nippeliä.
-
..onkos 280f vähäpäästöinen ja 23et ei ole... 230ft olis kyllä... :)
Ei kai siihen mitään aataminaikuista ruuttaa kannata ruuvata?
Kai?
-
Osta multa tuo:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=16075.0
-
Koko pakettina vaihtuu, mutta kova talkoo on muutella esim kylmäkoneen romppeet jne kun kaikki apulaitteet on sijoteltu erilailla, ja onneks moottorinohjauksessakin on kaikki 0kpl keskenään yhteensopivia osia (ok ok, puola ja sytkäpääte yms juttuja voinee hyödyntää, samaten pumppuja ja osaa bensalinjasta). Ei tartte vaihtaa kun kaikki perästä eteenpäin ja kaikki konehuoneen sähköt + vähän muuta. Melkeen kituuttaisin tuon riivatun kutosromun kanssa ja tekis siihen pakollisen verran remonttia, siitähän sarjat tekemällä saa komeen äänenkin :P
-
Mä voin ostaa tuon b280f:n.
-
Eli ihan suosiolla voidaan unohtaa toi vinonelone. Neppaillaan sit tuo veekutone kasaan, joskus kun siihen vaan sais osia. ::)
-
Mitä sulla on hukassa?