Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: perus - 10.02.2013, 00:11:30
-
Sattusko kukaan tietämään mitä piuhoja nämä on ja onko näillä vaikutusta moottorin vikavaloon?
(http://i50.tinypic.com/v8eybt.jpg)
(http://i48.tinypic.com/dlqdsk.jpg)
-
Ylempi on automaattivaihteiston sähköliitin. Jos (näköjään onkin) autoosi vaihdettu manuaalivaihteisto automaatin tilalle.
Silloin sieltä on varmaankin poistettu myös automaatin ohjausyksikkö.
Se on yhteydessä moottorin ohjausyksikköön, ja jos toinen puuttuu, tulee vikavalo+koodeja.
Pitäisi silloin vaihtaa manuaalivaihteisin auton moottorinohjausyksikkö. Voi olla, että näin on tehty ja vikavalo johtuu jostain muusta.
Se alempi liitin voisi mahdollisesti olla nakutustunnistimien liitin. Jos se on irti tulee vikavalo. Ne anturit ovat imusarjan alla ja niiden sähköliitin sijaitsee suunnilleen siinä startin kohtaa.
-
Joo auto on ruotsin puolella muutettu manuaaliseksi. Tossa vähän tutkin niin oli automaattilaatikon ohjausyksikkö vielä paikallaan niin vähän epäilyttää että on vaan laatikko laitettu paikalleen ja se on siin. Ja on vähän sellanen epäilys että ois koko kone vaihettu kun on paljon sähköjohtoja merkattu. Mitä kaikkea pitaisi vaihtaa/poistaa laatikon vaihdon yhteydessä? Niin vois vähän vilkuilla onko niitä tehty.
-
Ei tarvii muuta ku laatikon ohjausyksikkö poistaa, vaihtaa moottorin ohjausyksikkö manuaali vaihteiseen. Sitten kattoa onko nopeusanturi kytketty jne
Pakkivalot menee automaattivaihteiston sähköliittimen kautta, kuin myös startin ohjausvirrat. Näköjään joku uusi ohjausjohto sinne vedettykin jo....
Eli jos starttaa, pakkivalot toimii, nopeusmittari toimii. pitäisis sähköpuoli olla kunnossa. Loppu onkin mekaanista työtä (polkimien vaihto, vauhtipyörä jne jne.)
-
Kiitos vastauksista tämä taas viisastutti minua.