Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: AnttiR - 10.02.2013, 12:07:40
-
Onko vaparin ja turbon syylärit samankokoiset ja muuten samanlaiset mutta vaparissa ei ole sitä öljynjäähdytintä?
Ja onko tuossa turbomallien öljynjäähdytin systeemissä termostaattia?
-
http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdytin-moottorin-jaahdytys/volvo-850-ls-2-3-t5-166kw_v7982_g470.html Turbo
Vapari http://www.mister-auto.fi/fi/jaahdytin-moottorin-jaahdytys/volvo-850-ls-2-5-125kw_v2853_g470.html
Eikös samoja mittoja annajaa eikös noissa laatikoissa ne termostaatit ole eli siinä -30 niitä öljyjä ei kannata jäähdyttää kovin paljon ?
-
Onko se termostaatti missä tarkalleen? Tarkoitus siis laittaa erillinen öljynjäähdytin keulalle.
-
Tuota täsmennätkö tuota juttua automaatti onko auto vain tavallinen manuuaaliaski jos automaatti miksi pitää tehdä erillinen jäähdytin kun ostaa syylärin jossa kaikki valmiina.
-
Manuaali kyseessä.
Sillä haluaisin erillisen kennon öljylle kun nuo alkuperäiset öljyletkujen liittimet vuotaa nyt syylärin päästä ja ne nippareilla kirityt liittimet ei herätä suurta luottamusta. Lisäksi vielä sillä syylärin sisällä olevalla öljynjäähdyttimella on kuulemma tapana alkaa vuotaa vanhemmiten öljyä jäähdytin-nesteen sekaan. Haluaisin siis vakio kokoisen syylärin keulalle ilman mitään lisävarusteita.
-
Selvä osta sitten normi syyläri ja siihen si erillinen öljylaudutin tuossa linkki ja mittari joika kertoo öljynlämpötilan eli hyvä paketti. ja hyvä letkut ja kiristimet
http://www.skruvat.fi/volvo/Moottorinjaahdytys-C213.aspx
-
Turbossa on se moottoriöljynjäähyn termari siinä mokkulassa mikä on siellä jakopään alla mistä letkut lähtee syylarille..
Voit siis unohtaa ne letkut jäähdyttimen päädystä pois ja laittaa erillisen kennon niihin letkuihin(silloinhan voi käyttää vaparin syylaria) ja edelleenkin öljy kiertää siinä uudessa kennossa vasta kun on saavuttanut termarin avaavan lämmön...
Termari alkaa avautumaan 95 celsiusasteessa ja on täysin auki 149 celsiuksessa :o
Kovat jätkät on jättäneet koko jäähdytyksen pois, letkut vaan yhteen. Toiminee jos ei aja rataa eikä ole paljon kovaa vetokäyttöä(vaunu).
Ei silti ehkä paras ratkaisu?
-
Kiitoksia paljon! :)
Ei ole tarkoitus jättää öljynjäähdytintä pois, laitan jossain vaiheessa sen vaparin syylärin ja erillisen kennon öljynjäähdyttimelle. Kierron otan sille tosiaan niistä alkuperäisistä öljyjäähyn letkuista.