Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: exclusive - 10.02.2013, 12:12:11
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9827.0 elikkä tuohon jatkoa.
Tuolta luin että mittarin signaali kuuluisi puolan 1-liittimeen, punainen + ja musta -. Tuolla kytkennällä koitettu kolmea eri mittaria ja yksikään ei värähdä, 2 noista on ollut uusia ja yksi irroitettu toimivana.
Voisiko olla mahdollista että signaali kuuluisi ottaa sytty-yksiköltä??
-
Kiekkamittarin signaalille on punavalkonen irtopiuha mittariston takana, sen toinen pää on puolassa.
-
sain tuon motonetin kiekkamittarin pelaamaan, syyksi paljastui johtojen liitokset. Olin abikoilla laittanut johdot kiinni ja ilmeisesti puristanut liian piukkaan, + johto poikki.
konehuoneessa kun koitin tuota mittaria puolan 1 liittimeen, akun + ja - napoihin, mittari toimi, siihen en keksinyt syytä miksei 2 muuta mittaria toiminut.
-
vaihdoin tuon motonetin mittarin 240 VDO mittariin ja kysymys taas asennuksesta, eli mikä johdoista +, mikä - ja mikä signaali? värit on musta (veikkaisin maaksi), keltainen ja valkoinen
tossa vielä näkyy noi piuhat
http://s1139.beta.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Volvo%20240%20-86/DSC00602_zpsa2109aa9.jpg.html?sort=3&o=0
-
vaihdoin tuon motonetin mittarin 240 VDO mittariin ja kysymys taas asennuksesta, eli mikä johdoista +, mikä - ja mikä signaali? värit on musta (veikkaisin maaksi), keltainen ja valkoinen
tossa vielä näkyy noi piuhat
http://s1139.beta.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Volvo%20240%20-86/DSC00602_zpsa2109aa9.jpg.html?sort=3&o=0
Ei tuo kyllä ainakaan Volvon alkuperänen VDO-rundari ole, liekö muuta VDO:ta ku taulu. Noh, se siitä, veikkaan että keltanen on signaali ja valkonen virta.
-
Ei tuo kyllä ainakaan Volvon alkuperänen VDO-rundari ole, liekö muuta VDO:ta ku taulu. Noh, se siitä, veikkaan että keltanen on signaali ja valkonen virta.
siis tuo mittariston takana olevan kiekon tein itte, se mittari on siellä sisällä, niin ettei siitä näy kuin nuo piuhat.
Tuota johtojärjestystä arvelinkin mutta kun ei ole varmaa tietoa niin ei viitti koittaa ettei mittari mene rikki
-
Miten mahtaa kytkennät mennä volvon VDO kiekkamittariin.. johtojen väreistä ei ole tietoa.. mutta mittarin takana on pinnit:
+58
-31
+30
ja alempana
1 ja vieressä numeroimaton.. :idiot2:
mihis tohon nyt laiteettaas singnaali , + ja - ??
-
Miten mahtaa kytkennät mennä volvon VDO kiekkamittariin.. johtojen väreistä ei ole tietoa.. mutta mittarin takana on pinnit:
+58
-31
+30
ja alempana
1 ja vieressä numeroimaton.. :idiot2:
mihis tohon nyt laiteettaas singnaali , + ja - ??
-31 = maa(?)
+30 = +
1 = signaali
+58 lie valo.
näin yleisien liitinten numerointien mukaan
-
Miten mahtaa kytkennät mennä volvon VDO kiekkamittariin.. johtojen väreistä ei ole tietoa.. mutta mittarin takana on pinnit:
+58
-31
+30
ja alempana
1 ja vieressä numeroimaton.. :idiot2:
mihis tohon nyt laiteettaas singnaali , + ja - ??
Jos tuo on kellon tilalle tuleva iso mittari niin ei sun tarvi tehdä muuta kuin heittää kellolla kuikkaa, ruuvata tuo kiekkamittari sen tilalle ja kytkeä mittariston takana roikkuva punavalkonen piuha liittimeen "1"
Muussa tapauksessa tuo AtAi:n kertoma.
-
Jos tuo on kellon tilalle tuleva iso mittari niin ei sun tarvi tehdä muuta kuin heittää kellolla kuikkaa, ruuvata tuo kiekkamittari sen tilalle ja kytkeä mittariston takana roikkuva punavalkonen piuha liittimeen "1"
Muussa tapauksessa tuo AtAi:n kertoma.
Kerrataas vielä, eli mulla on VDO kierroslukumittari ilman tuota pohjaa, sitten mulla on kellosta pohja, jonka olen modannut niin että saan tuon kiekkamittarin siihen kiinni. Ja tiedän MIHIN johdot laitan, mutta en tiedä johtojen järjestystä kun mulla ei ole rundarin alkuperästä pohjaa.
tuossa teksti tiivistettynä yhteen kuvaan
http://s1139.beta.photobucket.com/user/kadett_c_turbo/media/Volvo%20240%20-86/DSC00612_zps609aa9d0.jpg.html
-
Jos tuo on kellon tilalle tuleva iso mittari niin ei sun tarvi tehdä muuta kuin heittää kellolla kuikkaa, ruuvata tuo kiekkamittari sen tilalle ja kytkeä mittariston takana roikkuva punavalkonen piuha liittimeen "1"
Muussa tapauksessa tuo AtAi:n kertoma.
Tuohon vielä lisäyksenä:
Siitä kolmen pinnin liittimestä saa vedettyä virrat alkuperäiselle lisämittarikellolle.
Siihen se on siis alunperin tarkoitettu...
(http://i437.photobucket.com/albums/qq92/JAMH_2009/Sekalaista/puhelimenkuvat028_zps7ddbaf4d.jpg)
-
Kyllä ison kellon tilalle tuleva iso jenka mittari..
Mutta ymmärsinkö nyt (Elk):n jutusta oikein että kellossa on jo kiinni sama 3 napainen liitin joka sopii suoraan uuteen mittariin?? vedetään siis vain signaali piuha??
-
Kyllä ison kellon tilalle tuleva iso jenka mittari..
Mutta ymmärsinkö nyt (Elk):n jutusta oikein että kellossa on jo kiinni sama 3 napainen liitin joka sopii suoraan uuteen mittariin?? vedetään siis vain signaali piuha??
Kierroslukumittari ottaa virtansa mittariston piirilevyn nastoista.
(http://i437.photobucket.com/albums/qq92/JAMH_2009/Sekalaista/puhelimenkuvat029_zps6bb11fa3.jpg)
Eli sun todellakin tarvii liittää vaan se puna-valkoinen puolan signaali piuha siihen nro 1 liittimeen mittarin takana.
-
Oukei nyt selkis.. kiitos paljon hyvistä neuvoista ja kuvista :)
-
eli tarkoitus olisi laittaa rundimittari, mutta miten nyt nämä kytkennät menee, ostin biltemasta semmoisen pikkusen mittarin, mittariston takana on vain 1 johto punavalkoinen, ja mistä ne kaikki loput muut johdot vedetään ?