Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Gorgane - 10.02.2013, 15:23:13
-
Eli tietääkös joku, että koska 240:n kytkinvaijerin säätö muuttui hyvästä kierretanko+2xmutteri systeemistä tuohon umpipaskaan muoviholkkisysteemiin? -80 242:ssa on kierretanko ja toimii hienosti, 240:ssä on muoviholkki ja säätö vaijerin kuoresta. Holkki on jo halki ja pelkään, että koska hajoaa lopullisesti. Pystyykö muoviholkin korvaamaan tuolla vanhalla systeemillä tai saako siniseltä edes tuota muovisäätöä ostettua enää? Uuden vaijerin mukana sellaista ei ilmeisesti tule. Motonet tarjoaa kaikkiin vuosimalliin samaa vaijeria, onko jollain kokemuksia, että millaisen sieltä saa käteensä?
-
Joskus ostin kytkinvaijerin ja siinä oli muoviosista tehty säätö, menee vaijerin ostoksi. Mutun heitän noiden metalliosien suhteen, tuskin saat enää sitä kuin siniseltä ja hyvällä tuurilla jos on jäänyt varastoon pölyttymään tai askartelet sinne jonkun patentin.
-
Miten sen muovi osan saa rikki? En oo vielä omissa lankuissa nähny yhtään rikkinäistä ja muutama kymmenen 2-satkua ollu omistuksessa.
-
Miten sen muovi osan saa rikki? En oo vielä omissa lankuissa nähny yhtään rikkinäistä ja muutama kymmenen 2-satkua ollu omistuksessa.
Autolla ajettu ennen minua todella rankkaa työajoa, välillä kirjaimellisesti kynnöspellossa. Kova vitoslootakin ajettu tohjoksi, kun kiskottu peräkärryä, missä rautaa jokunen tonni päällä. Sain ensin tunnin verran putsailla lootankylkeä ja vaijeria, että pääsin edes jyvälle miten systeemin pitäisi toimia, niin paljon oli kuraa, öljyä jne. päällä. Sitten mikään osa tuossa holkissa ei meinannut suostua liikkumaan, vaikka miten putsailin ja silikonilla koitin saada sitä luistamaan. Kun sitten vihdoin suostui lähtemään liikkeelle papukaijapihdeillä vääntäen väärältä puolelta (muovimutteri ei liiku tänäkään päivänä mihinkään suuntaan), niin heti huomasin, että on ilmeisesti pari vuotta sitten kytkinrempan yhteydessä tai lootaa vaihdettaessa jo saatu keskeltä halki se holkki ja tästä johtuen se on yhdessä kuran jne. kanssa sitten mennyt jumiin. Tuossa oli vielä kampiakselin stefa vuotanut oikein raivolla ja öljy+hiekkasekoitusta on auton pohjassa viimeiselle pöntölle asti...