Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Takavetoiset => Aiheen aloitti: veivi - 12.02.2013, 14:13:02
-
Mullon tossa b21et kone kunnostettavana jäärata käyttöön. Varmuuden vuoksi avasin sen ja kampuran laakerikaulat oli ihan ruosteessa, ja nyt pitäis putsata koko lohko sitruunahapossa. Ootteko työ keitelleet padassa vai miten puhistaneet noita sisältä päin? Miten putsata öljykanavisto?
Toisekseen, pienenä kysymyksenä mitä sälää kannattaa kasaamisen yhteydessä uusia, muuta kuin kannentiiviste, alle 250hp tehoille? Kannen, kiertokangen tai kampiakselin pulttia yms.? En rupea kaikkea uusimaan ihan siitä syystä koska "uusi". Oletusarvoisesti vanhoilla osilla kasaan, mut nyt on sana vapaa että saa haukkua osin tuon ajatuksen.
Tänks mates, kohta kulukoo
-
Jos kampuran laakerikaulat ihan ruosteessa ni se varmaanki luonnollisesti vaihtoo tai hiontaa? Lipeässä lähtee öljyt ja maalit ym irtopaska ja sitruunahapossa ruosteet..lämmintä täytyy olla että noi litkut vaikuttaa toivotul taval ja lipeässä saa olla ainaki sen pari vrk.
-
Lippeetä täytyy käydä ostaan. Pesin nyt liuottimella ja painepesurilla ens alkuun niin sain ne ulkopuoliset paskat sisältä päin pois. Öljykanavissa on vaa vielä sellasta ruosteenomasta töhnää. Jos lippeetä vaikka sielä pyörittelis vanhalla öljypumpulla porakoneella, sitten sitruunahappoa. Vähän koitin porakoneella ja 2mm taivutellulla hitsilangalla skraabia pois. Ei tuu oikein mitään. Kirosanoja litania.
Kampura joo menee vaihtoon ko semmonen on toisesta koneesta.
-
Saattaa olla suotanan tyhmä kysymys, mutta yritätkö ainakin osittain kasassa olevaa konetta nyt liotella?