Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: koksa - 13.02.2013, 20:38:03
-
Noniin, elikkäs tarttis hieman infoa 90 vuoden 740 farkun peltiosista.
Onnistuin pikkasen... raapasemaan lyhtypylvästä omallani, ja nyt on kuskin puolen takakylki vähän rutussa. (saa nauraa) :)
Maihareilla, vasaralla ja sorkkaraudalla tuli pikkasen suoristettua kylkeä että saa bensaa tankkiin.
Eli asiaan.
Millanen homma on vaihtaa takakyljen pelti? Jos olen oikein ymmärtänyt niin pelti on peltiä ja se on hitsattu kiinni, ei ole neljällä pultilla pikavaihto saksalaisten tyyliin?
Kannattaako ruveta tekemään älytöntä duunia että saa kenkälaatikosta paremman näkösen? Ei taida kuitenkaan arvoa nostaa juurikaan.
Alkuperäinen tilanne: :-\
(http://img834.imageshack.us/img834/3738/20130212211313.jpg)
Korjattu tilanne: Lasin virkaa hoitaa 2 millinen polykarbonaati levy, joka on laitettu jeesusteipillä paikalle.
(http://img703.imageshack.us/img703/7348/p2130265.jpg)
Eli korjaanko? Kuinka vaikea homma?
Vai ajanko tuollaisena ja myyn vaikkapa osissa jotta saan omat rahat pois?
Tarkoitus on toki laittaa uusi lasi paikalleen... nyt pääsee sisälle puukon kanssa 15 sekunnissa
-V
-
kaippa tuon vaihtaa "helposti" jos yhtään rälläkkä ja hitsikone pysyy näpeissä, muut työkalut ainakin näköjään pelaa hanskassa ?
luukun yläreunassa on sauma peitelätkän alla, puskurin alle voi tehdä oman sauman ja pyörän kaareen ja helmaan. ikkunalistan alla on ylempänä tai alempana valmis saumakohta.
-
Vähän heikosti tullut peltihommia tehtyä tosin :-\ Chevy Vanin helmat ja kontin pohjan oon hitsannu, muuta ei oo tullu tehtyä.
Ja tosiaan vollen kyljen oikominen tapahtu suurimmalta osin siten, että hyppäs konttiin, turhat muovit pois tieltä ja koon 49½ maiharilla potkien...
On muute volvon pelti pikkasen kovempaa tavaraa ku saksalaisissa :) tai oli vaan taipunu sopivasti että löyty jännitettä vastaan.
Kiitos mielipiteestä, kai sitä vois taas harjotella migiliimausta jos aikaa/paikka löytyy.
-V
-
Tuo kuvasta näyttää senverta lievältä tapaukselta, että peltisepän työkalut käteen ja nakuttelee suoraksi, sit pakkelia ja maalaus päälle.
Vähän pahempi tuo oma harraste 340:ppi, kun takalokarin sisään työnty lyhtypylväs 26cm (lyhtypylväs täyty sahata veke ku oli pahasti paskana, volvo ajoi paikalta pois omin voimin) ;D
-
Itsekkin suosittelisin tuota sjs:n ehdottamaa menetelmää kun näyttää sen verran suoralta että kyllä tuosta saa ihan pellin oikomalla hyvän ja todennäköisesti pääsee pienemmällä työmäärällä.
-
Hyvin kyllä oiottu!
Äkkiseltään ku ohi ajas niin ei sitä ehkä huomais... kannattaa tuosta jatkaa tohon vanhaan petiin. :)
-
Ongelmaks melkein pääs muodostumaan toi tankkausputki...
On melko järeetä putkee, piti käyttää vipuvartta että sai taivutettua sopivasti.
Toivottavasti ei pehmennä metallia ja mene murenemaan :-\
Tekis vaikka ja mitä jos olis paikka missä tehdä + työkalut...
Jos jollain pikkupaja helsingin lähistöllä ja vois jelpata miestä mäessä niin laittaa YV:tä :)
Lasin varmaan saa paikalle sialla, mutta paha tosta saada hirveesti suoremmaks ilman paikkaa/työkaluja...
(edit: tosiaan ei mitään käsitystä "sian" oikeesta nimestä, sillä nimellä oon tuntenu sen mustan mönjän joka sotkee joka s**tanan paikan ja jää kaikkeen kiinni)
-V
-
Lasin varmaan saa paikalle sialla, mutta paha tosta saada hirveesti suoremmaks ilman paikkaa/työkaluja...
(edit: tosiaan ei mitään käsitystä "sian" oikeesta nimestä, sillä nimellä oon tuntenu sen mustan mönjän joka sotkee joka s**tanan paikan ja jää kaikkeen kiinni)
Kyllä se sitä itteään on :D
(http://www.fritz-berger.de/campingartikel/productimages/sikaflex-221-dichtmasse.jpg)