Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: kesseli82 - 24.02.2011, 23:36:58
-
tarviiko vaihdon jälkeen kenties auto käyttää nelipyöräsuuntauksessa? ja kyseessä siis v70 vm 2004.
-
Kannattaa käyttää, ite ainakin käytin.
Saattaa pyöränkulmat muuttua vaihdon yhteydessä.
-
muokkasin otsikkoa.
-
iskarien vaihto ei millään tapaa vaikuta pyöräkulmiin. eihän säätöihin edes kosketa. mielestäni rahastusta koko nelipyörä tarkastus, jos ei autolla ole törmätty mihinkään.
-
iskarien vaihto ei millään tapaa vaikuta pyöräkulmiin. eihän säätöihin edes kosketa. mielestäni rahastusta koko nelipyörä tarkastus, jos ei autolla ole törmätty mihinkään.
ei oo kolaroitu. pointtina se et nyt vaihdatin raidetangon ulommat/sisemmätpäät ja samalla tietenkin suuntaus tehtiin. mietin vaan et keväämmällä iskarit vaihtoon niin onko aihetta taas suuntaus suorittaa samalla.
-
iskarien vaihto ei millään tapaa vaikuta pyöräkulmiin. eihän säätöihin edes kosketa. mielestäni rahastusta koko nelipyörä tarkastus, jos ei autolla ole törmätty mihinkään.
Iskarin alapäässä on jonkin verran säätövaraa camberille.
Iskari on alapäästä kahdella pultilla kiinni, kun pultit avaa, muuttuu camber heti.
-
Iskarin alapäässä on jonkin verran säätövaraa camberille.
Iskari on alapäästä kahdella pultilla kiinni, kun pultit avaa, muuttuu camber heti.
kiitoksia taas hyvistä vastauksista..:)
-
tuo camperi mitä siinä pultin välyksissä muuttuu lienee ns. optista onaniaa, mitä ei huomaa kuin mittareilla. kisapeleistä löytyy säädöt mutta on jo eri juttu.
-
tuo camperi mitä siinä pultin välyksissä muuttuu lienee ns. optista onaniaa, mitä ei huomaa kuin mittareilla. kisapeleistä löytyy säädöt mutta on jo eri juttu.
Itseasiassa ei. Renkaan liikerata on aika suuri, jos liikutat pystykallistumaa iskarin alapulttien ollessa löysällä. ainakin mulla liikkui useita senttejä, kun alustaa vaihoin.
-
Iskarin alapäässä on jonkin verran säätövaraa camberille.
Iskari on alapäästä kahdella pultilla kiinni, kun pultit avaa, muuttuu camber heti.
Juurikin, ja sen vuoksi yleensä merkataan paikka ennen vaihtoa erittäin hyvin, jotta saadaan uudet paikoilleen samaan kohtaan
-
tuo camperi mitä siinä pultin välyksissä muuttuu lienee ns. optista onaniaa, mitä ei huomaa kuin mittareilla. kisapeleistä löytyy säädöt mutta on jo eri juttu.
Ei tosiaan mee ihan noin, vara on sen verran iso että vaikutusta on.
-
Jos ymmärsin oikein että joka kulmaan vaihdetaan niin ehdottomasti säätö. Etupäässähän voi mittaamalla laitella suunnilleen kuin vanhat ja takapää menee ihan OK mutta ihan sen takia kantsii tehdä nelipyörä säätö että kaikki olis renkaiden kulumisen takia OK . Ihan kokemuksesta...
Kuten Miksu aiemmin sanoi että etupäässä camberi muuttuu heti ja se on tullut todettua että muuttuu....
-
Takapäähän kun vaihtaa iskarin, niin siinähän ei sitten mikään muutu, ellei iskari ole eri mittainen, kuin vanha.
-
Takapäähän kun vaihtaa iskarin, niin siinähän ei sitten mikään muutu, ellei iskari ole eri mittainen, kuin vanha.
Joka kulmalle tulee uudet hilut ja kyl käytän suuntauksessa. nyt vaihdatin kaikki raidetangonpäät (uloimmat ja sisemmät) + suuntaus niin työt jäi maksaa 130€ eli ei suuntaus niin hirveitä maksa.
-
Joka kulmalle tulee uudet hilut ja kyl käytän suuntauksessa. nyt vaihdatin kaikki raidetangonpäät (uloimmat ja sisemmät) + suuntaus niin työt jäi maksaa 130€ eli ei suuntaus niin hirveitä maksa.
Oikea homma. Ja on se paljon mukavampi ajaa kun kulmat on kohdillaan eikä sinne päin.