Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: rusina - 16.02.2013, 12:41:56
-
eli kyseessä on 240 volle b230f motilla ja turboa suunnitelmissa jne mietityttää vain että m vai h profiilin kiertokanget???
-
Näillä lähtötiedoilla ehdotan et mittatilaus carillot tai wösnerit. Eipä tarvi jännittää kankien kestoa sitten kun vedetään alle kympin aikoja.
-
m-kanget on b23 koneen veivit... B230 on 9mm ja 13mm veivejä vakiona. H-profiilit kannattaa laittaa kerta aikoo sen avatakkin. Paljonko mahtaa olla tehotavoite, se on vaikuttavin tekijä heti rahapussin jälkeen.
-
Jos auto vm -90 tai uudempaa, pitäs sieltä löytyä 13mm kanget. Riittää 400 hv asti.
Alkuperäistä b230F koneellistahan ei voi lailisesti turbottaa, eriasia jos kori vm -88 tai vanhempi
-
m-kanget on b23 koneen veivit... B230 on 9mm ja 13mm veivejä vakiona. H-profiilit kannattaa laittaa kerta aikoo sen avatakkin. Paljonko mahtaa olla tehotavoite, se on vaikuttavin tekijä heti rahapussin jälkeen.
Turhaa pilkunviilausta, mutta noita b230 13mm veivejäkin kutsutaan m-kangiksi, niissä on stanssattunakin kirjain M, samalla puolen kankea missä sen numerokin on.
-
Yhdessä B2XXmm kankisarjassa törmätty M-kirjaimeen. Yleensä niissä taitaa olla N-kirjain
Punnitsin noita BXX kankia ja kyllä, M-kanki on noin 50grammaa raskaampi
-
tarkoitus sinne 600hp
-
Sitten h-profiilit, turha edes miettiä omia kankia... Pitkäisku tulossa? Vai miten meinasit 600hp taikoa?
-
pitkäisku ja 16v kansi.. vaiheessa vielä ensin suunnitellaan sitten vasta tehdään