Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Kaziganth - 17.02.2013, 15:29:06
-
Millä kyseisen valon saa sammutettua? http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSRS.html#SRSOnboardDiagnosticCodesPre1992 tuosta ei ollut apua, kun kerran sulakkeet on oven vieressä.
-
Millä kyseisen valon saa sammutettua? http://www.volvoclub.org.uk/faq/ElectricalSRS.html#SRSOnboardDiagnosticCodesPre1992 tuosta ei ollut apua, kun kerran sulakkeet on oven vieressä.
Lukemalla vikakoodit, korjaamalla vian ja tämän jälkeen resetoimalla vikakoodit! :hello:
-
Lukemalla vikakoodit, korjaamalla vian ja tämän jälkeen resetoimalla vikakoodit! :hello:
Ai ihanko tosi? ??? Kiitti, tämä vastaus helpottikin todella paljon! :hello:
Okei, omaa mokaa sinänsä, että en kertonut valon syttyneen siinä kun oli ilmastoinnin ohjauspaneeli irti ja käytin virtoja päällä.
Eli pitäis tosiaan päästä lukemaan koodit ja nollaamaan ne.
-
Sama vika mullakin edelleen päällä tossa harrasteessa. Eipä kukaan foorumilainen ole kyennyt vinkkiä antamaan kun sitä olen tuolla aikaisemmin kysellyt. Kaikki linkkaa ton saman linkin, thats it.
Mutta josko sun topicciin joku vaikka vuotais sen tiedonmurusen...
-
Sama vika mullakin edelleen päällä tossa harrasteessa. Eipä kukaan foorumilainen ole kyennyt vinkkiä antamaan kun sitä olen tuolla aikaisemmin kysellyt. Kaikki linkkaa ton saman linkin, thats it.
Mutta josko sun topicciin joku vaikka vuotais sen tiedonmurusen...
Joo siitä sun topikista mä ton ekana bongasin, sit kysyin tuolta clubipuolelta ja sielläkin linkitettiin toi :/
-
Ai ihanko tosi? ??? Kiitti, tämä vastaus helpottikin todella paljon! :hello:
Okei, omaa mokaa sinänsä, että en kertonut valon syttyneen siinä kun oli ilmastoinnin ohjauspaneeli irti ja käytin virtoja päällä.
Eli pitäis tosiaan päästä lukemaan koodit ja nollaamaan ne.
Diaknostiikka purkkeja ei siis löydy konehuoneesta kuskin iskaritolpasta?
-
Diaknostiikka purkkeja ei siis löydy konehuoneesta kuskin iskaritolpasta?
juurikin näin
-
juurikin näin
Löytyykös sulaketaulusta niitä linkissä kuvattuja sulakkeita?
-
Löytyykös sulaketaulusta niitä linkissä kuvattuja sulakkeita?
ei löydy
-
ei löydy
Tiedät kuitenkin varmuutella millainen se diagnostiikka pömpeli on siellä konehuoneessa?
-
Tiedät kuitenkin varmuutella millainen se diagnostiikka pömpeli on siellä konehuoneessa?
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMAG0361.jpg)
-
(http://i852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/IMAG0361.jpg)
Siis tuo löytyy sinulta konehuoneesta?
Mitkä nastat siinä on miehitettynä?
-
Tosta kuvasta ne kaks varattua näkyykin, eli 1ja2. Laatikko ja ECU.
-
Sitten meneekin vaikeaksi! :(
-
Sitten meneekin vaikeaksi! :(
Sehän tässä onkin :D
-
Onko sulakerasian vitoskohdassa sulaketta? Mietin vaan onnistuisko 760:n ohjeella...
-
Joo siinä on srs sulake
-
En vittuile, mutta tämän (http://www.k-jet.org/files/greenbooks/900/Section%203%20-%20Electrical/fuses-pv14819.pdf) mukaan kohta 5 sun 960:n sulakerasiassa on "SRS test socket" ja linkissä on nk. vihreäkantinen.
-
En vittuile, mutta tämän (http://www.k-jet.org/files/greenbooks/900/Section%203%20-%20Electrical/fuses-pv14819.pdf) mukaan kohta 5 sun 960:n sulakerasiassa on "SRS test socket" ja linkissä on nk. vihreäkantinen.
Voi se olla joku sellanenkin, kannessa lukee vaan srs ja siinä oli sulake :)
E: Eli siihen pitäis toimia aikasemmasta linkistä löytyvä koodien luku ja nollaus?
-
Voi se olla joku sellanenkin, kannessa lukee vaan srs ja siinä oli sulake :)
E: Eli siihen pitäis toimia aikasemmasta linkistä löytyvä koodien luku ja nollaus?
Joku valopää laittanu sulakkeen väärään paikkaan :facepalm:
Pitäs toimia joo.
-
Siis hetkonen, nollataanko sitä valoa tuolta sulakeboxin 5 paikalta minkä pitäisi olla tyhjä?
Ja voisko joku suomeksi kertoa tuon linkatun ohjeen keskeisimmät toimenpiteet, hakkaa nimittäin aika tyhjää mitä siinä käytännössä pitää tehdä.
Kiitos jos joku viitteis, edes lyhyesti.
-
Siis hetkonen, nollataanko sitä valoa tuolta sulakeboxin 5 paikalta minkä pitäisi olla tyhjä?
Ja voisko joku suomeksi kertoa tuon linkatun ohjeen keskeisimmät toimenpiteet, hakkaa nimittäin aika tyhjää mitä siinä käytännössä pitää tehdä.
Kiitos jos joku viitteis, edes lyhyesti.
Piuha siihen terminaaliin ja toinen pää maihin, vilkuttaa SRS-valolla koodin.
-
Piuha siihen terminaaliin ja toinen pää maihin, vilkuttaa SRS-valolla koodin.
Eli karvat molempiin terminaalin nastoihin vai riittääkö vain toinen?
Ja miten nollaa muistin?
-
Eli karvat molempiin terminaalin nastoihin vai riittääkö vain toinen?
Ja miten nollaa muistin?
No prkl jos siinä molemmissa nastoissa on kytketty niin komento takasin, toi ohje ei päde. Oisko eka kerta kun vihreekantisessa on virhe...
"Ground the test terminal three times for at least 0.25 seconds each time all within a period of 1.5 to 5 seconds. It will probably take several tries to get the rhythm. The lamp will go out for 4 seconds, re-light for 3 seconds, and then go out. If the light does not stay out, then there is still a fault present and you will need to go further in to it."
-
No prkl jos siinä molemmissa nastoissa on kytketty niin komento takasin, toi ohje ei päde. Oisko eka kerta kun vihreekantisessa on virhe...
"Ground the test terminal three times for at least 0.25 seconds each time all within a period of 1.5 to 5 seconds. It will probably take several tries to get the rhythm. The lamp will go out for 4 seconds, re-light for 3 seconds, and then go out. If the light does not stay out, then there is still a fault present and you will need to go further in to it."
Jahka saadaan toi pieni nurin sänkyyn, meen talliin testaamaan. Eli karkeasti suomennettuna, virrat päälle ainakin 15sekunniks, piuha nastaan, toinen pää maihin. Kaks sekkaa maita ja piuha pois maista. Välähtää kerran, sen jälkeen yhdestä kymmeneen kertaa ilmoittaen koodin, jonka jälkeen taas jää päälle. Kun kaikki koodit selvillä, nollataan maadottamalla piuha vähintään 0.25sekunniks kolme kertaa 1.5-5sekunnin sisään. Sitten pitäis valon sammua 4sekunniks, syttyä kolmeks ja sammua. Jos ei, on joku vika päällä. Ymmärsinkö ton ohjeen nyt oikein?Eli karvat molempiin terminaalin nastoihin vai riittääkö vain toinen?
Ja miten nollaa muistin?
Tarkistitko sieltä taulun takaa tuleeko kumpaankin nastaan piuha?
-
Jahka saadaan toi pieni nurin sänkyyn, meen talliin testaamaan. Eli karkeasti suomennettuna, virrat päälle ainakin 15sekunniks, piuha nastaan, toinen pää maihin. Kaks sekkaa maita ja piuha pois maista. Välähtää kerran, sen jälkeen yhdestä kymmeneen kertaa ilmoittaen koodin, jonka jälkeen taas jää päälle. Kun kaikki koodit selvillä, nollataan maadottamalla piuha vähintään 0.25sekunniks kolme kertaa 1.5-5sekunnin sisään. Sitten pitäis valon sammua 4sekunniks, syttyä kolmeks ja sammua. Jos ei, on joku vika päällä. Ymmärsinkö ton ohjeen nyt oikein?
Ihan oikein ymmärsit, mä vaan en jaksanu suomentaa.
-
Homma kusi siihen. Ei tuu piuhaa siihen. Tosin voi olla että on tullut. Rävellyksiä löytyy
-
Homma kusi siihen. Ei tuu piuhaa siihen. Tosin voi olla että on tullut. Rävellyksiä löytyy
Siis vitospaikkaan ei tullut ollenkaan piuhoja? Mielenkiintoista...
-
Siis vitospaikkaan ei tullut ollenkaan piuhoja? Mielenkiintoista...
niin. olis ihan jees jos löytäisit minkävärinen siihen kuuluu, en tabletilla jaksais
-
niin. olis ihan jees jos löytäisit minkävärinen siihen kuuluu, en tabletilla jaksais
Harmaa-oranssi tulee ainakin B5-pistokkeeseen noissa missä on se kaksosanen diagnostiikkapömpeli konetilassa.
edit: meinaspa tulla moka, GR on gray eikä green... :D
-
Pakko oli tulla ylös paskalle, mutta http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_960__1992.pdf tossa menee vitos-sulakkeelle brn-blk, kuten myöskin http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_760__1989.pdf tuolla 760:lle, eli taidan mennä kuitenkin sellaista etsimään
E:Sieltä kun luki vielä niin SRS-yksiköltä lähtee sinne 5-sulakkeelle juurikin musta-ruskea piuha. Missä toi yksikkö sijaitsee?
-
Pakko oli tulla ylös paskalle, mutta http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_960__1992.pdf tossa menee vitos-sulakkeelle brn-blk, kuten myöskin http://360.haubits.net/VolvoRacing.se/volvo_760__1989.pdf tuolla 760:lle, eli taidan mennä kuitenkin sellaista etsimään
E:Sieltä kun luki vielä niin SRS-yksiköltä lähtee sinne 5-sulakkeelle juurikin musta-ruskea piuha. Missä toi yksikkö sijaitsee?
SRS-yksikkö on kuskin penkin alla. Ellen sitten taas oo tulkinnu kuvia väärin...
-
SRS-yksikkö on kuskin penkin alla. Ellen sitten taas oo tulkinnu kuvia väärin...
Okei, sinne penkomaan siis->
-
Täällä taas. Ruskee musta menee mittaristolle. Mitä vttua
-
Ihan oikea piuha, hukkuu jssain kohtaa matkalla. Liittimestä otin karvaperseellä. Ohjeet toimi!
-
Siihen siis pätee 780:een tarkoitettu ohje piuhan osalta. Hyvä tietää tämäkin.
-
Siihen siis pätee 780:een tarkoitettu ohje piuhan osalta. Hyvä tietää tämäkin.
Joo. Vadiksestakin tuli katsottua kun muistin että mulla on sellanenkin tuol tallin läppärissä :D Eli jos jollakin on kans piuha hukassa, sain tuosta (http://s852.photobucket.com/albums/ab86/Kaziganth/?action=view¤t=IMAG0372.jpg) liittimestä musta/ruskeen piuhan avulla sen nollauksen tehtyä. Löytyy kuskin jalkatilasta oikeelta puolelta
-
Mitä karvaperseellä tarkoitetaan tässä tapauksessa? ???
-
Mitä karvaperseellä tarkoitetaan tässä tapauksessa? ???
eli kuorin piuhan päästä pätkän. Ekalla kerralla onnistu nollauskin kun muutaman kerran luki sen ainoan koodin