Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: TimeBomb - 25.02.2011, 14:13:47
-
Eli kattelin kyllä vanhoja aiheita, mutta kaikesta huolimatta päätin lyödä uuden kirjoituksen tiskiin. Eli eilen jäi kaupan pihaan, lähtiessä ei enää lähtenyt käyntiin. Ei edes yrittänyt. Bensaa taisi olla tankinpohjalla ehkä 6 litraa arviolta. Tänään kävin tankkaamassa kympin lisää, ja apuvirran kanssa kokeiltiin. Pyörittää hyvin, mutta ei edes yritä. Mitään kummempaa ei auto temppuillut ennen tätä. Tosin tässä parin kuukauden aikana muutaman kerran tehnyt saman, vaikka bensaa piti olla hieman tankin pohjalla. Aina lähtenyt kun on heittänyt lisää ainetta tankkiin. Olisko pakkanen tehnyt tehtävänsä, huurtumista, jäätymistä? Mikäs olisi teidän mielestä hyvä resepti lähteä purkamaan tätä probleemaa? Tiedän, vaihtoehtoja saattaa olla aika monta. :( Niin ja motti oli 230E
-
heitetään nyt vaikka heti kättelyssä ne vakiot eli kuskinjakkaran alla oleva bensapumppu tai bensapumpun rele;)
-
Jos kaupan pihaan jää tai autotallin oven eteen, niin silloin on bensapunpun rele tullut tiensä päähän. Se jättää yleensä ensin kaupan pihaan.
Relehän loytyy tuhkakupin alta/takaa - on joko vihreä tai valkea. Vasemmassa laidassa yksi suurimmista siellä.
Toisaalta se tokenee monesti sillä aikaa kun käy hakemassa pensaa.
Pensan puute aiheuttaa myös kännistämättömyyttä. Se johtuu monesti siitä, että pensaa ei ole tai pumppu ei pyöri.
-
Kun starttaa kuskin ovi auki niin bensapumpun ääni pitäis kuulua jos se pyörii. Onko kaikki letkut paikallaan konehuoneessa kun ainakin se lisäilmaluistin letku lähtee aika helposti irti mutta pitäisi sen silti käynnistyä.
Puola tai puolan johto kunnossa?
-
Hahah! Aika jännä vika oli loppupelissä.. Bensapumpun rele oli noussut kannastaan ilmaan ja joku helv johto mennyt sinne väliin. :D Ei ihme että ei saanut jostain kumman syystä bensaa. Lähti ku palmun alta yllättäen. Mitähän seuraavaksi?
-
Mikäs siinä jännää oli? Arvattavissahan tuo oli, kun kerroit, että kaupan pihaan jätti.
Ja siksi toisekseen; se rele on rikki. Vaihda se vaan suosiolla, niin ei jätä uudelleen. 30 euroa maksaa.
-
jostain syystä ainakin kjetin pumpunrele hajoaa jos autoa seisottaa. Kahtena keväänä kun ottanut volvon ajoon niin on ollut bensapumpun rele rikki vaikka syksyllä on ajosta jäänyt parkkiin :(
-
Mikäs siinä jännää oli? Arvattavissahan tuo oli, kun kerroit, että kaupan pihaan jätti.
Ja siksi toisekseen; se rele on rikki. Vaihda se vaan suosiolla, niin ei jätä uudelleen. 30 euroa maksaa.
Ei ollut se rele rikki. Se ei vain pysy pohjassa ilman patenttia.. ;) Onneksi tuon kalliimpi ei ole uusi. Haetaan sitten kun vanha pettää.
Mistä muuten mahtaa johtua tuo 240-Gl:n mainitsema releen temppuilu auton seisomisen jälkeen? Ei kai se nyt itsekseen rikki mene? Tai jos juurikin kyseessä se käyttämättömyys? Sähköpuoli on mulle hepreaa.