Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Lastutus, ohjelmointi ja moottorinohjaus => Aiheen aloitti: mista - 22.02.2013, 22:35:58
-
Eli olisi tarjolla tuollainen boksi ja antureita yms. Uusi tehtaan paketissa ja hinta olisi kohtuullinen.
Lähinnä kiinnostaa millainen tuo ohjaus on verrattuna esim tateciin ja hesteciin yms. ns. tunnetuihin meillä suomenmaalla..
Jollainhan näitä täällä olikin niin varmasti osaa kertoa säädettävyydestä yms. ominaisuuksista.
240 Volvo on jäänyt kovin vähälle ajolle, kun megasquirt ei vaan suostu toimimaan ja mitta on sen takia täynnä koko autoa.. Jotain on tehtävä :)
-
Mega roskiin ja DTA tilalle.
JuhaU ja Kulmamies varmaan osaa kertoa jotain DTA:sta, ehkä ei just tosta 48:sta mutta kuitenkin.
Sen verran mitä olen kuunnellut isojenpoikien juttuja niin DTA on hyvä vehe. Karala ainakin osaa sitten rassata sitä täällä meilläpäin ja varmaan osaa kertoakin vehkeestä.
-
Juhan nykyisessä Amazonissa on juurikin tuo 48. Se on toiminut asennuksesta (olisiko ollut joskus 2000-luvun alkupuolella) lähtien täysin ongelmitta. Ei siis kertakaikkiaan mitään vikaa, ei pienintäkään häiriötä, eikä mitään muutakaan moitittavaa. Säätäminen on simppeliä ja loogista.
-
Viime ajokauden aikana läppäri ei olisi ollut kertaakaan kiinni ruiskussa ellen olisi vaihtanut moottoria.
Silloinkin vain lisäsin polttoainekarttaan hieman ainetta. Kaasuläpän ja triggeröinnin asetuksetkin pysyivät paikoillaan.
Eli todella luotettava laite ja looginen säätettävä.
Ruiskun ongelmien takia ei läppäriä ole tarvinnut ruiskun kytkeä, koska niitä ei ole ollut.
Hinta ja laatusuhteeltaan hyvä laite.
-
Viime ajokauden aikana läppäri ei olisi ollut kertaakaan kiinni ruiskussa ellen olisi vaihtanut moottoria.
Silloinkin vain lisäsin polttoainekarttaan hieman ainetta. Kaasuläpän ja triggeröinnin asetuksetkin pysyivät paikoillaan.
Eli todella luotettava laite ja looginen säätettävä.
Ruiskun ongelmien takia ei läppäriä ole tarvinnut ruiskun kytkeä, koska niitä ei ole ollut.
Hinta ja laatusuhteeltaan hyvä laite.
Täysin vastakohta siis mun autolle:)
Ostan siis pois.
-
dta ja kms molemmat pelannu meillä erittäin hyvin. paljon säätömahdollisuuksia. kummassakin riittää anturi kampiakselille. se moniko hampaista trikkeriä käyttää on maku asia. 36-1 ja 62-2 on molempia ollut. nyt laitoin vinokoneeseen 62-2 rattaan dumpperin taakse kiinni.
mulla ollu kahden mega ammattilaisen tekemät mato laatikot ja molempien kanssa on ollut murheita.
-
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.
-
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.
Kyllä.
Mahdollisesti sama kuin Megan VR-anturilla.
-
62-2 ratas. Aika hätänen anturi vissiin tossa? Siis verratuna megan halliin.. Luulis jo noilla hampailla olevan aika tarkka koneen asentotunnistus.
DTA48:n kanssa voi käyttää LH2.4 vakioanturia.
-
DTA48:n kanssa voi käyttää LH2.4 vakioanturia.
Onkos kaikki vauhtipyörät sen kanssa yhteensopivia? En ole koskaan perehtyny tuohon vp anturointiin orkkiksissa.
-
Onkos kaikki vauhtipyörät sen kanssa yhteensopivia? En ole koskaan perehtyny tuohon vp anturointiin orkkiksissa.
Mulla oli aikaisemmin pottapyörästä muokattu versio käytössä. Nyt on teräs vp.
Normi LH vp:ssä on tasainen kohta ja siihen on tehty pitkä kolo eli siitä puuttuu nyt hammas.
(http://ubuntuone.com/7JV27dovPHOzR4g2PD3RDo)
Racessa on muokattu automaatin vetolevyn triggerikehä liitetty teräs vp:hen.
Tässä juttua siitä
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12.msg244713#msg244713
Ja tässä vp.
Klo 3 kohdassa näyy muutos.
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/Race%20Amazon/Triggerikeha_vp.jpg)
-
volvon vakio antureilla meillä on kisa koneet ollu. tosin koneen toisessa päässä ;)
mulla nyt käytössä 850:sen 5 koneen asento anturi. kun siihen tuossa yhdellä kaverilla oli alumiini telineitä valmiina. on kooltaankin pikkuisen sirompi.
käytössä on ollut myös punakoneen asento anturia mikä on saman kokoinen kun megassa käytettävä hall anturi.
trikkeri kehän paksuuskin saa olla huomattavan paljon ohkaisempi kuin megassa ja hampaita reilusti enemmän. koskaan ei ole ollut ongelmia 36-1 tai 62-2 hammastuksen kanssa volvon omilla antureilla. megan 12-1 paksulla levylla taitaa johtua lähinnä anturista joka on tarkoitettu hitaampaan lukemiseen. saa silläkin toimimaan oikeita moottorin ohjauksia mutta itse suosittelisin vähintään 36-1 levyä.
tuossa vanhan roadsport auton moottorissa (b6284 24v 350hv) on prospark järjestelmä ja sitä pyöritettiin 9500 -10000 kierrosta 36-1 levylla. ei havaittavia ongelmia.
-
Kyllä se mega lukee 60-2 pyörää ihan yhtä lailla.Ja vieläpä sillä lh:n omalla anturilla, omalla anturitelineellä ja omalta vauhtipyörältään. Minulla käytössä tämä ja, eteenpäinhän tuo auto meni ihan normaalisti.
-
Kyllä se mega lukee 60-2 pyörää ihan yhtä lailla.Ja vieläpä sillä lh:n omalla anturilla, omalla anturitelineellä ja omalta vauhtipyörältään. Minulla käytössä tämä ja, eteenpäinhän tuo auto meni ihan normaalisti.
Ei kait kukaan muuta ole väittänytkään
-
Miten olette saanut toimimaan kierroslukumittarin dta:n kanssa?
-
Miten olette saanut toimimaan kierroslukumittarin dta:n kanssa?
Boxilta tulee tieto , ainakin tossa S60 versiossa :o
-
Ei aina ruiskut ja rundarit juttele. Voi tarvita kelan väliin.
-
Boxilta tulee tieto , ainakin tossa S60 versiossa :o
Kuten myös 48:ssa ja P8:ssa.
-
Klo 3 kohdassa näyy muutos.
(http://i307.photobucket.com/albums/nn312/JuHaU/Race%20Amazon/Triggerikeha_vp.jpg)
Onko tämä muutos pakollinen, mikäli käyttää LH2.4 omaa vr-anturia vakiopaikalla ja LH2.4 vakio vetolevyä? Vai saako jäädä koskemattomaksi tuo vakio vetolevy?
Ja jos vastauksen sais DTA:n ja megan tapauksessa kiitos.
-
Boxilta tulee tieto , ainakin tossa S60 versiossa :o
Juu kyllä piuha tulee boxilta. Pitää siis kokeilla sitä kelaa.
-
Onko tämä muutos pakollinen, mikäli käyttää LH2.4 omaa vr-anturia vakiopaikalla ja LH2.4 vakio vetolevyä? Vai saako jäädä koskemattomaksi tuo vakio vetolevy?
Ja jos vastauksen sais DTA:n ja megan tapauksessa kiitos.
Luulen kyllä että täytyy olla tuo tyhjä kohta (DTA) , muuten varmaan laskee sen yhdeksi hampaaksi :'(
-
Luulen kyllä että täytyy olla tuo tyhjä kohta (DTA) , muuten varmaan laskee sen yhdeksi hampaaksi :'(
Ok. Megassa varmaan sama juttu?
-
Lisääkö läppärungot ja tonniset suuttimet miten paljon vaikeusastetta DTA 48 säätöön?
Tuntuu vaan heittävän pirun helposti laidasta laitaan afr.
-
Lisääkö läppärungot ja tonniset suuttimet miten paljon vaikeusastetta DTA 48 säätöön?
Tuntuu vaan heittävän pirun helposti laidasta laitaan afr.
Onhan tuo varmasti aika haastava yhdistelmä, kun on noinkin isot suuttimet.
Onko sulla bensakartta kaasu/kierrosluku pohjainen, vai onko alipaineen mukaan säätyvä? Läppärungoilla on syytä olla kaasun asennon mukaan muuttuva, koska alipaine muuttuu niin nopeasti ja paljon verrattuna yhdellä läpällä olevaan imusarjaan.
-
Alipainelinjaan voi laittaa kuristusreiän ja käyttää vaikkapa bensansuodatinta vaimentimena. Voi toimia paremmin jopa sillai että sen filsun laittaa T-haaralla kiinni paineletkuun. Toinen pääty tietty tulpataan.
-
Tällä hetkellä alipaine... Voiko turbon kanssa käyttää tuota kaasun asennon mukaan säätöä? tai siis kannattaako? Bensan suodatin mulla on mapin letkun välissä, mutta se on tosi pieni.
Pitää myös kokeilla tuota haaroitus juttua.
-
Mulla on muutamasta DTA:sta kokemusta ja kaikki on aina säädetty kaasun/kierrosluvun mukaan. Toimii tosi hienosti turbomoottorissakin, mutta huomaa hyvin, että isommilla suuttimilla säätäminen on paljon haasteellisempaa.
-
No niin alko olla järkeä säätämisessä kaasu/kierrosluku kartalla. Ehdin vähän kokeilla. Kiitoksia neuvoista :)
-
Taidan kokeilla seuraavaksi pienempiä suuttimia, jotenkin tuntuu et noissa 1000cc msd suuttimissa on jotain häikkää...
-
Englanti kääntyy niin huonosti etten löydä dead timea noille msd tonnisille?
-
Englanti kääntyy niin huonosti etten löydä dead timea noille msd tonnisille?
Erlenmeyerit suuttimille. Ei kai sitä muuten saa selville?
Edit: Huonosti ilmaistu. Siis suuttimet erlenmeyereihin. :D
-
Menis liian labrahommiksi :)
-
Vaihdoin Siemes dekan 630 suuttimet ja alkoi säätäminen helpottua. Tyhjäkäynnilläkin pystyy säätään sammumatta ja rykimättä.
-
Tuossa mun kesäautossa on 440 cc suuttimet ja käy todella nätisti joutokäynniltä alkaen. Isommalla kuormalla toiset 440 cc tulee mukaan ja tuota ei ajossa huomaa.
-
Just heitin omat EV14 2000cc 500 euron suuttimet roskiin kun eivät toimi. Taitaa olla ihan fifty-sixty toimiiko.
-
Just heitin omat EV14 2000cc 500 euron suuttimet roskiin kun eivät toimi. Taitaa olla ihan fifty-sixty toimiiko.
MISE!!
Olik ne Boschit?
-
Oon kuullu legendaa, että +2000cc EV14 on ollut ongelmia..
-
Joo boschit! Viime vuoden toimi jotenkin refuelilla, tänä vuonna ei lainkaan. Enkä ole ainoa jolla on ollu ongelmia.
Menee yht‘äkkiä laihalle ja pahimmillaan kone on poks. Kakstonniset ja 1700 cc on kaasusuuttimia eikä niitäsuositella nesteelle, eikä niillä ole takuuta jos käyttää E85 tai bensalla. Älkää ostako!
-
Olisi kaverilla tuollainen DTA P8 Pro joutilaana ja tekisi mieli kokeilla turbo vinokoneen kaveriksi.
Onko kokemuksia täällä tuosta P8:sta?
-
Mulla on Pyhimyksessä tuollainen ja ei ole pahaa sanottavaa. Toimii loistavasti ja säätäminen mielestäni varsin yksinkertaista.
Vanhahan tuo toki jo on, eikä ole nykypäivän hienoja ominaisuuksia, mutta aikanaan tuo on ollut parasta mitä rahalla on saanut.
Vaatii tietokoneesta sarjaportin, tai sitten sellaisen adapterin.
-
Ymmärsin että tuo on tuosta 48 mallista hieman parempi versio. Onkohan noissa eri firmware versioiden ominaisuuksissa eroja?
-
Aika paljon parempi mitä 48, mutta onko kaikille ominaisuuksille tarvetta vinokoneessa ja vanhassa takavetovolvossa, niin se onkin sitten jo eri juttu :) Tuhonhan saa vaikka luistoneston, sähköisen kaasulpän ym. nykypäivän hömpötyksiä.
Parasta tuossa, kuten kaikissa muissakin kalliimmissa bokseissa on luotettavuus. Ei tarvii murehtia koodien lataamisista, tulppien aiheuttamista häiriöistä, eikä liioin tehdä sitä sun tätä säätöä ja hyppylankaa, jotta saa kampuran triggerin toimimaan. (anteeksi vaan kaikille Megamiehille)
En tiedä mitä eroja on eri versioiden välillä.
-
Parasta tuossa, kuten kaikissa muissakin kalliimmissa bokseissa on luotettavuus. Ei tarvii murehtia koodien lataamisista, tulppien aiheuttamista häiriöistä, eikä liioin tehdä sitä sun tätä säätöä ja hyppylankaa, jotta saa kampuran triggerin toimimaan. (anteeksi vaan kaikille Megamiehille)
Tässä täysin tiivistettynä tuo tärkein ainakin itselleni, ja yleensä noissa kaupallisissa on jonkulainen tuki valmistajalta ja siellä osataan varmasti auttaa.
Itellä meni kans hermot megaan ja vaihtoehtoina oli dta ja toisena link, tällä kertaa päädyin sitten kuitenkin linkkiin, mutta 100% varmasti tulet olemaan tyytyväinen jos tuon dtan hankit.