Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ESE - 25.02.2011, 22:03:48

Otsikko: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 25.02.2011, 22:03:48
joo eli auto kävi paikallaan reilu vartin satamassa, kyytiläiset kyytiin junnailua ruuhkassa ja KOSHHHH höyryt lasille ja kabiini täynnä höyryä... matkustajien alapuolelta valui ulos jotain litkua, en jääny maistelemaan..
 Elikkäs, onko käynyt nyt niin että kennosto sanoi jotenkin sopparin irti vai mikä mätti? Voi hyvinkin olla orkkis kennosto ( 310tkm )... Ja sanomattakin varmaan uskotte että  >:( :idiot2: :peetu: :tickedoff: :knuppel2: :arkkupakastin: per**leesti..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 25.02.2011, 22:40:17
Lämppärin kenno. Nesteen lämpötila nousee 115c ennenkuin syyläriflekti käynnistyy, eli kuumana käy ja paineella. Ei muualta voi nestettä ja höyryä tulla ohjaamoon. Vaihto juttuja löytyy hausta  ::)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 25.02.2011, 22:41:49
sitä vähän ajattelinkin, juuri hinuri toi auton parkkipaikalle. Viittisköhän sitä jo huomenissa alkaa tutkimaan.. ketuttaa sen verran et tekis mieli työntää auto aurajokeen..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 26.02.2011, 08:15:50
Voihan tuollainen ottaa päähän, mutta pidä mielessä että auto on jo n.15v vanha, voi tulla pieniä yllätyksiä jne. Niin ja onko tarkistettu että toimiiko se syylärin flekti kans ? Noissa kennoissa tahtoo muovin saumakohta alkaa vuotamaan ja ei tarvitse kummoisia ylimääräisiä paineita, että päästää mehut ulos.
Erikoista vain että tuli oikeen paineen kanssa, yleensä nämä alkaa tiputtelemaan ja kastelee matot. Ettei olisi ilmastointil levinnyt? Siellä on meinaa paljon suuremmat paineet kuin jäähdytysjärjestelmässä. Onko jäähd.neste pinta tippunut paisarissa ?  ::)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 26.02.2011, 11:41:41
paisari mielestäni tyhjä ja kojelaudassa palaa se syylärin kuva kun laittaa virrat päälle.. eli kyl se on varmaankin kenno kosahtanut siellä.. konehuone siisti ja kuiva.. hetken kone kävi ton pöllähdyksen jälkeen kun olin niin hämilläni että mitä kettua.. onneks perheessä on toinen auto mitä voin käyttää sen aikaa kun raato maka pihassa  :D  täytyy myöntää et otti päähän eilen aivan sikana.. Matot oli eilen kuivat päälisinpuolin ainakin edestä.. voi olla että jäähdytin nestet tuli suuttimista pihalle ja osa jäi sinne kennoon... Jos jotain positiivista välttämättä pitäisi hakea niin onneksi oli puhallus suunattu tuulilasille eikä suoraan kabiiniin..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 26.02.2011, 18:41:26
uusi kenno haettuna, lotjussa lukee Behr Hella eli varmaanki passeli, tiivisteet otin "säkällä" ku oli pikkasen kiirus.. Tilaan maanantaina siniseltä vaikka noi tiivisteet ja sokkatapit varuilta. purkamista en ole aloittanut vielä, odotan inspiraatiota ja tallipäälikön komentoa  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Silverfang - 26.02.2011, 20:36:43
Mikäli kameraa ehdit käyttelemään niin kuvia olis mukava saada, myös edesmenneestä kennosta...
Mietityttää talvella nesteiden pakkasenkestävyys mutta voihan se kiehumispistekin ajan myötä alentua  ???
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 27.02.2011, 13:56:23
joo kyllähän tosta voin napsia kuvia, juuri sain pojan kanssa matot syrjään että kennosto näkyy. Jäähdytinnesteitä en ole vielä laskenut pihalle kun ei ole sopivaa astiaa. Jatkan operaatiota vasta kun kaikki tarvittavat osat kasassa. Paikallaan oleva kenno on väriltään musta, eikös pitäisi olla simmonen vaalea? Ainakin toi minkä ostin on vaalea ( Behr Hella ). Ihan pikkasen oli nestettä maton alla jonka sain kohtuu hyvin kuivattua sanomalehdellä, nyt matot penkkiä vasten. Kun siinä paikallaan ollessa tutkailin kennoa niin melkein niinkuin tihkuisi ylempää saumasta jäähdytinnestettä.. tai sit kuvittelin..
 Onko kukaan ensin koettanut tyhjentää kennon koteloa ennen kokonaan irroitusta? Esim sillai että työntää ohuen letkun pohjalle kun on saanut hieman raotettua ja sit imaisu ja antaisi valua johonkin riittävän suuren astiaan niin ei valuisi litkua sisälle? Tuli vaan tossa mieleen jos kotelo onkin ääriään myöten täynnä ja paikat ois avauksen jälkeen litimärät..
 Missäs kohtaa ne lukkosokat on kun en niitä nähnyt kun tutkailin.. Mulla näyttis olevan tommonen musta mötikkä kuten kuvasarjassa 4. alimmassa kuvassa putkissa : http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=188.msg565#msg565  ,  joten onko siinä noita sokkia ollenkaan vaan puristus olisi hoidettu putkien väliin tulevalla ruuvilla ( tätä ruuvia en siellä nähnyt )..?
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 27.02.2011, 16:34:43
http://img88.imageshack.us/g/kuva0443.jpg/ (http://img88.imageshack.us/g/kuva0443.jpg/)
tuolla on kaksi kuvaa molemminpuolin kennostosta ollessa paikoillaan. Eli kuuluuks tossa olla jotkut klemmarit putkilla vai riittääks se ruuvi pitämään putkia riittävän tiiviinä kennoa vasten?
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 27.02.2011, 17:14:01
Yksi pieni ruuvi pitää liitoksen kasassa, muuta siinä ei ole.
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 27.02.2011, 17:49:58
täytyy sit hankkia se ruuvi koska sitä ei ollu tossa kiinni...
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 27.02.2011, 20:59:51
Ai ei ruuvia ????   :buck2:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 27.02.2011, 21:46:25
Ai ei ruuvia ????   :buck2:

joo ei ollu, sitä itekki ihmettelin että mitä  :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 03.03.2011, 09:25:51
tuli mieleeni että mistä jäähdytinnestettä alkaa tulla ensin kun rupee irrottaa kennoa? niistä alumiiniputkista vai mistä? ihan vaan että voisin jonkinlaisen tsydeemin väkertää töissä ohjaamaan nesteitä..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 03.03.2011, 16:43:23
Niistä putkista valuu joo, tyhjennä lohko ennenkuin aloitat ton homman. Eli syylärin pohjassa kuskinpuolella autoa tyhjennys tulppa 13mm kanta (muovia, hajoo helposti) Lohkon tyhjennystulppa sijaitsee oikealla puolella autoa pakosarjan alapuolella, lähellä jakopäänmuovia. Se on myös 13mm mutta metallia. Ja uudet nesteet koneeseen.
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 03.03.2011, 22:41:10
joo kiitti, hankala päästä auton alle tossa parkkipaikalla...auto on kyllä sopivasti kenollaan tohon syylärin proppuun nähden..syylärin kyllä saan tyhjäks ku eka irrotan sen suojamuovin. oiskohan käyny niin hyvä pulla et lohko olis liki tyhjä..meinaa sitä valu ulos aika reippaasti takamatkustajien jalkotilasta..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: (Miksu) - 03.03.2011, 22:47:56
Itse kun kajoan kennoo, avaan konehuoneen puolelta kennon letkut, päästän vettä kennon läpi ja puhallan paine-ilmaa reilusti perään, näin kaikki se vähä mitä sitten valuu kennosta, on vettä, eikä jäähdytysnestettä.. paljon mukavempaa, kun se tahmainen lillu :)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 03.03.2011, 23:34:47
joo mulla ei ole paineilmaa laisinkaan.. noo eiköhän toi tuu jotenki tyhjäks, siihen lohkon kylkeen en kyllä pääse käsiksi ellei yläkautta onnistu.. onks se lohko pakko tyhjentää?
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 05.03.2011, 15:18:32
nyt vanha kenno irroitettu ja testattu vedellä; vuotaa kuin seula yläpuolelta  :buck2:  Uusi paikallaan, seuraavaksi nesteiden lisäys. EIpä oikeastaan tulltu syyläristä, eikä liioin kennoon johtavista putkista laisinkaan nesteitä... oli varmaan tosiaan tullut kaikki ulos järjestelmästä.. Ainut mikä nyt mietityttää on juuri noiden putkien O-renkaat..että tulikohan ne nyt kunnolla ja se ruuvi riittävän tiukkaan.. :idiot2:
 Jokatapauksessa aloitan nesteiden lisäyksen jahka lisään ensin vaatetta.. Nii joo vanha kenno oli vissiin nessen tai nissen joku simmonen ja uus on Behr Hella, vanha oli onnettoman ohut ja tiiviste oli irti paikkapaikoin... aivan varmasti falskasi kylmää ilmaa ohi tiivisteen. Uusi sopii koteloon huomattavasti paremmin. "raportoin" pitääkö liitokset kun saan systeemin täyteen..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 05.03.2011, 17:27:16
ei näyttänyt mistään falskaavan, meni pieni ikuisuus että sain llitkut järjestelmään, lientä meni 5,5 litraa. Kun käytin sitten konetta lämpimäksi, sisälle tuli lämmintä ennätysajassa :) tosin ilmakanavissa olevat glykoli huurut antoi oman arominsa, mutta en jaksa niitä alkaa puhdistelemaan.. Varuilta jätin auton sisälle hieman glykolia jos tarvii kuitenkin lisätä.. Muuten kaiken kaikkiaan homma meni ihan ok.  :arkkupakastin:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 05.03.2011, 17:39:27
Hyvä homma. Taas todettiin ettei noi nissens kennot kestä.  :nohnoh
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 05.03.2011, 21:27:58
tuolla muutama kuva vanhasta ja uudesta kennosta: http://img88.imageshack.us/g/kuva0449y.jpg/
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 06.03.2011, 14:57:04
on tainnut jäädä ilmakanaviin vanhaa glykolia kun vetää ikkunat huuruun kun kone lämpee...aja sit kun lasista ei näe ulos..just tulin töistä ni en laittanu puhallusta ollenkaan ni näki ajaa.. paisariin piti pikkase lisätä aineita, oli varmaan jäänyt ilma taskujonnekin kun eilen lisäilin litkut.. toi glykolin haju on pikkasen ärsyttävä kabiinissa..  :2funny:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: HTK - 06.03.2011, 16:08:39
on tainnut jäädä ilmakanaviin vanhaa glykolia kun vetää ikkunat huuruun kun kone lämpee...aja sit kun lasista ei näe ulos..just tulin töistä ni en laittanu puhallusta ollenkaan ni näki ajaa.. paisariin piti pikkase lisätä aineita, oli varmaan jäänyt ilma taskujonnekin kun eilen lisäilin litkut.. toi glykolin haju on pikkasen ärsyttävä kabiinissa..  :2funny:

Jos mahdollista niin ajaa auton halliin, ovet auki ja puhallus päälle. Lisäksi voi ottaa sisäilmansuodattimen pois ja sen paikalta sisätilanlämmittimellä puhaltamaan. Kuivattaa nuo kanavat.
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 06.03.2011, 16:56:45
kuivattamista itsekin ajattelin mutta ei ole oikein simmosta hallia...jos olis kesä niin vois olla tossa ikkunan alla ikkunat auki..tietty vois laittaa ajaessa ikkunat auki ja puhallin puhaltamaan täysillä, ja sisäsuodatinta ei oo sen olen jo aiemmin katsonut. Voi olla et parempi aamuyöstä lähtee vaimon autolla töihin, tosin luvan kanssa ettei emäntä ihmettele mihin auto hävis  :D
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: HTK - 06.03.2011, 19:06:53
Kyllähän tuo lauhalla kelillä kuivuu hieman ulkonakin kun vain aukaisee ovet ja lyö lämmöt täysille.
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Kingis - 08.03.2011, 01:14:39
minkälainen homma tuo oikeasti on tuo, o-renkaiden/kennon vaihto koska paikallinen (vaasa) korjaamo sanoin vaihtoon menevän aikaa yli 5 tuntia ja että se on vietävä volvolle vielä ohjelmoitavaksi kuulemma  :o
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: C70 - 08.03.2011, 08:15:40
Jos vähänkään hajua mitä tekee, niin 1-1,5 tuntia tyhjenyksineen ja täyttöineen. Ja mitään ohjelmointeja ei todellakaan tarvita. Ne vois mennä ohjelmoimaan itsensä jonnekin....Mutta uusissa V70 ja S80 pitää muistaakseni koko kojetaulu ottaa pois, että saa kennolle tehtyä jotain. Se tarkoittaa turvatyynyn irroittamista ja ei taida saada koodeja pois kuin testerillä. Tosin siihenkään ei 90% varmuudella tarvita volvon omaa testeriä.  ::)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: 740 SE-92 - 08.03.2011, 09:59:21
joo eli auto kävi paikallaan reilu vartin satamassa, kyytiläiset kyytiin junnailua ruuhkassa ja KOSHHHH höyryt lasille ja kabiini täynnä höyryä... matkustajien alapuolelta valui ulos jotain litkua, en jääny maistelemaan..
 Elikkäs, onko käynyt nyt niin että kennosto sanoi jotenkin sopparin irti vai mikä mätti? Voi hyvinkin olla orkkis kennosto ( 310tkm )... Ja sanomattakin varmaan uskotte että  >:( :idiot2: :peetu: :tickedoff: :knuppel2: :arkkupakastin: per**leesti..

Täältä löytyy kohtalotoveri, ainoa ero että lämppärinkennon sijaan mosahti syyläri. 10-15 min tyhjäkäyntiä ja 100 m ajon jälkeen konehuoneen puolelta puski ulos melkoinen höyrypilvi. Aluksi oli vuotokohtaa vaikea paikallistaa, kun kaikkialla konehuoneen puolella tuntui olevan roiskunutta nestettä. Nokkasäleikön poiston jälkeen vuoto osoittautui selkeästi tulleen syyläristä. Samantien haettiin Motonetistä kaverin kanssa uusi syyläri ja siitähän sitten alkoikin melkoinen Sherlock Holmes työ että saadaan oikea syyläri autoon. Koodien mukainen syyläri oli liitoskohtineen oikea, mutta n. 15 cm liian kapea. Tänään pitäisi hakea uusi koekappale. Manuskojen vertailujen jälkeen näyttää siltä, että -92 740:ssä (automaatti, turboton, AC-ilmastointi) on 940:n 92-95 automaatti, ilmastoidun, turbon syyläri. Ei ole helppoa aina varaosatiskilläkään...
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 08.03.2011, 15:15:31
minkälainen homma tuo oikeasti on tuo, o-renkaiden/kennon vaihto koska paikallinen (vaasa) korjaamo sanoin vaihtoon menevän aikaa yli 5 tuntia ja että se on vietävä volvolle vielä ohjelmoitavaksi kuulemma  :o
Hommana ei ole vaikea, ainut että saa noi O-renkaat kunnolla paikoilleen. Mulla meni ittellä pilteman työkaluilla apaut viisi tuntia, tosin oli jo aiemmin otettu jalkatiloista matot hieman syrjään, sen tosin tekee apaut vartissa. 850stä ei todellakaan tarvii mitenkään uudelleen ohjelmoida, se on varma.
 Ensinhän syyläristä lasketaan vedet pois sopivaan astiaan, sit lohko ( tätä en tehnt, ja syylärikin oli tyhjentynyt  ), sen jälkeen kennon putket irti ( samalla kertaa aukaistaan muut neljä ruuvia ) josta tulee nestettä joten vaikkapa iso pyyhe alle jos ei ole sopivaa astiaa. Kenno pois repsikan puolelta. Vanha kenno irti ja uusi paikalleen ( HUOM!! BEHR/HELLA EI NISSENI!!! ), kannattaa testata vedellä uusi kenno ennen laittoa että on ehjä ( eli täyttää vedellä ja antaa veden vaikka seisoa tovin sisällä ).

 Eli homma ei ole ylivoimainen jos se mulla onnistui  :P
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Schwarzwald - 08.03.2011, 16:38:12
Huomasin V70 I (siis =850 jäähdytysjärjestelmä) kanssa saman. Mitä lämpimämpi kone, sitä enemmän huurustui ikkuna. Kennon vaihto dieselkorjaamolla 2 tuntia, ja Vantaan Motonetin viimeinen Hella-kenno paikalle. Kyllä on kelvannut sen jälkeen katsella ikkunasta ulos. Eikä todellakaan alkanut vuoto yhtäkkiä, vaan tihkui kuukausikaupalla, varmastikin jo edellisen (saksalaisen) omistajan tieten koska autossa oli vanilja-Wunderbaumin lisäksi tuuletuksen keskisäleikön tiellä ärsyttävä hajuvesipullo, joka jäi jo saksalaiseen roskikseen...
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 09.03.2011, 17:39:36
hei tuli simmonen mieleen kun purin syylärin suojamuovia poijes, niin siellä ilmapumpun kupeessa oli samanlainen rele tuulettimelle kuin siinä ite flektin yläpuolella, kysymys kuuluukin mitä virkaa tolla releellä on???
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 09.03.2011, 21:19:43
ni tietääks kukaan miks tommonen tuulettimen rele on myös ilmapumpun läheisyydessä?!? :idiot2:
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: juhani46 - 10.03.2011, 07:14:41
ni tietääks kukaan miks tommonen tuulettimen rele on myös ilmapumpun läheisyydessä?!? :idiot2:

Oma muistikuva on että ois sitä ilmapumppua varten se rele siinä pumpun vieressä. Meneekö siitä releestä kenties piuha tai pari sinne ilmapumpulle.?
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Silverfang - 10.03.2011, 08:26:01
Mistä ilmapumpusta on kyse?
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: juhani46 - 10.03.2011, 10:12:58
Mistä ilmapumpusta on kyse?
Tuossa pari selventävää linkkiä:
http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=13490.0 (http://www.volvolandia.com/SVF/index.php?topic=13490.0)

http://www.matthewsvolvosite.com/2009/10/air-pump-fix-tutorial-volvo/ (http://www.matthewsvolvosite.com/2009/10/air-pump-fix-tutorial-volvo/)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 10.03.2011, 14:45:46
Oma muistikuva on että ois sitä ilmapumppua varten se rele siinä pumpun vieressä. Meneekö siitä releestä kenties piuha tai pari sinne ilmapumpulle.?

kyl siitä jotain piuhoja lähti..
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Kingis - 11.03.2011, 21:19:57
Hommana ei ole vaikea, ainut että saa noi O-renkaat kunnolla paikoilleen. Mulla meni ittellä pilteman työkaluilla apaut viisi tuntia, tosin oli jo aiemmin otettu jalkatiloista matot hieman syrjään, sen tosin tekee apaut vartissa. 850stä ei todellakaan tarvii mitenkään uudelleen ohjelmoida, se on varma.
 Ensinhän syyläristä lasketaan vedet pois sopivaan astiaan, sit lohko ( tätä en tehnt, ja syylärikin oli tyhjentynyt  ), sen jälkeen kennon putket irti ( samalla kertaa aukaistaan muut neljä ruuvia ) josta tulee nestettä joten vaikkapa iso pyyhe alle jos ei ole sopivaa astiaa. Kenno pois repsikan puolelta. Vanha kenno irti ja uusi paikalleen ( HUOM!! BEHR/HELLA EI NISSENI!!! ), kannattaa testata vedellä uusi kenno ennen laittoa että on ehjä ( eli täyttää vedellä ja antaa veden vaikka seisoa tovin sisällä ).

 Eli homma ei ole ylivoimainen jos se mulla onnistui  :P

sain käsiini tänään avan kennon 42mm levyinen onko huono, kun luin että hella on 48mm( olis sellanen tilauksessa motonetistä mutta ku olisin halunnut vaihtaa jo vkl aikana kannattaako sitten vaivautua?

Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 12.03.2011, 10:14:20
se motonetin tarjoama behr/hella on varmasti parempi, tuskin falskaa sivuilta kylmää ilmaa.. itse en ostaisi muuta.. ;)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: Kingis - 12.03.2011, 14:17:47
no joutuu sitten vaan odottamaan pari päivää vielä ja hintakin kuitenkin sama : 8)
Otsikko: Vs: 850 ja jäähdytinnesteet tullilasille
Kirjoitti: ESE - 12.03.2011, 14:27:26
hinta tosiaan 99euroo mut sain sen jostain syystä sen toisen hinnalla eli79euroon...en meny kyllä siitä valittamaan et ottivat pari kymppiä liian vähän :)