Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: MK-73 - 24.02.2013, 12:00:50
-
Elikkäs Hojo!
Nyt vaihdoin pari viikkoa sitten tuohon "nappi-laatikkoon" öljyt. Varaosaliikkeestä löytyi CHAMPION ATF III TYP G merkkiset öljyt. Mutta nyt vaihdon jälkeen tuntuma olisi sellainen että kylmänä paikallaan vaihteet pelaa hyvin mutta sitten lämpimänä ei tahdo mennä pykälät silmään oikein mitenkään..., pitää houkutella tosi paljon että sais jonkun pykälän silmään, lähinnä ykkönen ja kakkonen "etsityttää" tosi pitkään. Tuntuma olisi että entisillä öljyillä edellä mainittua ongelmaa ei olisi ollut..., mutta muista en sata varmaksi... Sitten toinen ihmetyksen aihe on öljymäärä: ohjekirja kyllä kertoo että tilavuus olisi 2.3litraa ylivaihteellisessa mutta en saanut menemään kun n.1.8litraa.. Olisiko ajatusta mikä vois tuon takkuamisen aiheuttaa?
-
Jos pidät vapaalla kytkintä pohjassa vaikka 5 sek, meneekö pakki täysin ääneti päälle? Jollei mene, kytkin ei irrota täysin, on yllättävän yleinen vika.
Tuo 1.8L on normaalin kuulonen arvo, ite oon moneen kans vaihtanu ja ikinä eio kahta litraa saanu meneen.
-
Jos pidät vapaalla kytkintä pohjassa vaikka 5 sek, meneekö pakki täysin ääneti päälle? Jollei mene, kytkin ei irrota täysin, on yllättävän yleinen vika.
Täytyypä huomenna tuo homma kokeilla. Jos tuo ei sitten irrota niin joko on paikallaan kytkinremontti...? vai onko olemassa "säätö" mahdollisuutta...? Paketti ajettu 322tkm.
No öljymäärä sitten saa olla noissa määrissä...
-
Jos pidät vapaalla kytkintä pohjassa vaikka 5 sek, meneekö pakki täysin ääneti päälle? Jollei mene, kytkin ei irrota täysin, on yllättävän yleinen vika.
...eipä korahtele ei..., eli äänettömästi kytkeytyy.. :( Mitäs nyt sitten...?
-
Nyt sitten pakkilukon säädön tsekkaus, ja jos ei sillä kummene niin pääset harjottelemaan lootaöljyjen vaihtoa uudestaan.
-
Nyt sitten pakkilukon säädön tsekkaus, ja jos ei sillä kummene niin pääset harjottelemaan lootaöljyjen vaihtoa uudestaan.
No tuo öljynvaihto nyt oikein hirveen paha rasti ole mutta tuon pakkilukon säätämiseen täytynee ruveta kaivelemaan hieman tietoja.., itselle täysin tuntematon käsite... Jos nuo öljyn sitten loppujen lopuksi vaihtoon menee niin mikä öljy siellä vois mahdollisesti "pelata"...? Vaikkakin eikös nuokin vaihtamani öljyt täytä ohjekirjan vaatimukset...? ???
-
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0201
Tota pistin omaani noin puol vuotta sitten ja on pelannut moitteetta.
-
Oisko tuolta mitään apuja. Tosin M47, mutta sama onkelma.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24611.0
-
Oisko tuolta mitään apuja. Tosin M47, mutta sama onkelma.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=24611.0
Nelikutoseen kannattaa laittaa sopivat atf-öljyt sen ylivaihteen takia.
Muihin alle-95 takavetoisiin manuaaleihin öljyä laitettaessa on melkeinpä se ja sama mitä sinne tunkee kunhan on vähän liukasta.( Ei koske m90 laatikkoa, ei tosin ole alle -95 malleissa.)
Ite oon käyttänyt menestyksellä halpaa synt. moottoriöljyä m47:ssa. :pupu:
(ja tästähän tää taas ei toivottavasti lähde tää öljyvääntö, sille on oma topikki...)