Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: ÄRRRÄ - 26.02.2011, 15:35:51
-
Irtoako ilman jäähdyttimen irroitusta, minkälainen taistelu mahtaa olla? Pitäis päästä pesemään se, on ilmeisesti täynnä ajanpatinaa ja jäätyilee (ei virtaa) kovemmalla pakkasella.
-
Onko ilmastointi kenno etupuolella? Jos ei, niin sen saa sieltä kohtuudella. Jos on, niin todella ahdas väli ottaa pelkkä cooleri. Kerran vedin omasta vakio coolerin välistä pois ja coolerin letkuliitos raapi syyläriin kauheat rypyt keskelle kennoa, ei kuitenkaan mennyt rikki, mutta en suosittele.
-
Onko ilmastointi kenno etupuolella? Jos ei, niin sen saa sieltä kohtuudella. Jos on, niin todella ahdas väli ottaa pelkkä cooleri. Kerran vedin omasta vakio coolerin välistä pois ja coolerin letkuliitos raapi syyläriin kauheat rypyt keskelle kennoa, ei kuitenkaan mennyt rikki, mutta en suosittele.
Pitää tarkistaa.
-
Eiköhän sen tiedä että onko siellä AC kennoa kun katsoo sitä keski konsolin säätö härdelliä onko siinä jotain ilmastointiin viittaavaa.
-
Miksikäs irroittamaan koko kennoa kun tuonhan voi pestä paikallaankin, letkut vaan irti ja pesuaine sisään. Suihkit vaan sitten painepesurilla puhtaaksi. Paineilmalla sitten vaan kuivaksi. Itse pesin juurikin näin eikä ollut mitään ongelmia
-
Putsaantuis paremmin jos pääsis virtaussuuntaa vasten pesemään..ja olis helpompi liuotella jos se olis lattialla.
-
Se koko kennopaketti on kahdella pultilla kiinni korissa, pultit on pystysuunnassa ja niihin pääsee käsiksi altapäin.
Kennot taas on toisissaan kiinni pulteilla reuinoista, eli ne auki ja kennot on irti toisistaan. Syyläri ja ilmastoinnin kenno kannattaa ripustaa vaikka rautalangalla roikkumaan ettei letkut tai liitokset rasitu.
Tämän jälkeen coolerin saa vetäistyä alakautta pois, tuossa on hyvä olla kaveri apuna raottamassa kennoja sekä pahvia suojaamassa syyläriä, ettei mene rivat solmuun, se coolerin yläliitos saattaa rouhaista syylärin pintaa ellei ole varovainen.
Ilman ilmastointia olevissa autoissa ko. toimenpide on aika paljon helpompi.