Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Madbull - 27.02.2013, 14:45:23
-
Mistä ihmiset on hankkineet strömberg kaasuttimeen uusia neuloja? Autona volvo 244 b19a -78
Tuntuu että ovat todella vähissä. Soittelin freetechnicsin ja kaasutinexpertin läpi. Kaasutinexpertillä olisi varmaan ollut osia, mutta kaveri joka tietää kaasareista on lomilla maaliskuun loppuun asti. Itsellä jäi leiman saaminen päästöistä kiinni ja vikalista menee vanhaksi muistaakseni 26.3.
Käytin järvenpäässä eräällä pajalla autoa säädettävänä, mutta säätö ei onnistunut kuluneen neulan takia. Freetechnicsillä olisivat myyneet pystyweberin ja imusarjan. Tämä toimenpide olisikin varmaan toimivin, hinta vaan kipuaa satoihin euroihin.
Kaikki apu olisi tervetullutta.
-
En ota tästä minkäänlaista vastuuta mutta Kaasutinexpertin verkkokaupasta (kaasutinexpertti.fi (http://kaasutinexpertti.fi)) tuote CD-201.
-
Tuossa taitaa olla vain neulaventtiili joka säätelee bensan pääsyä kohokammioon. Katselin noita itsekkin tänään. Bongasin jostain saab forumilta että seosputki ja seosneula ei olisi listattuna tuonne kaasutinexpertin sivuille. Noita verkkokaupan osia kuulemma saa ostettua vaikka se kaasutinexpertti onkin lomilla. Muita osia saa juurikin tuolta kyseiseltä kaverilta sähköpostilla tai puhelimella.
Kiitos kuitenkin yrityksestä :)
-
Hollannista, toimitusajalla tuntematon, löytys ton kaasarin täydellinen korjaussarja. Menee taas vahvasti mutulla että ois sama p*ska B19A:ssa ja B21A:ssa, itellä on ollut tapana viskoa kuikkaa Strombergeilla.
http://classicvolvoparts.com/240260/Fuel-system/Carburettor-repair-set-Zenith-Stromberg-175CD-B21A-1978-1980-192521/ (http://classicvolvoparts.com/240260/Fuel-system/Carburettor-repair-set-Zenith-Stromberg-175CD-B21A-1978-1980-192521/)
-
Tuossa b21a ja b19a on vissiin sama. Pitääkin tutustua tuohon linkkiin. Kiitos!
Edit: jos jollain on tietoa sopiiko tuo b21a mallin kaasariin tarkoitettu korjausarja niin voisi kertoa tietonsa. Tuollainen se varmaan on tilattava.
-
http://gamma.nic.fi/~pakana/264/200-koneet.html
-
Tuon mukaan taitaisi käydä. Oma volvo on -79 vuosimallia vaikka otettu käyttöön jo -78.
-
Näköjään tuolle korjaussetille tulee veroineen ja toimituksineen hintaa 79e. No täytyy silti tilata tuo.
Kiitos kaikille avusta. Ehkä tästä ketjusta on joskus jollekkin muullekkin hyötyä.
-
http://www.pakokaasuanalyysi.fi/ (http://www.pakokaasuanalyysi.fi/)
Tuolla olen aina käynyt ennen katsastusta päästötodistuksen hakemassa, ja käyntiongelmia hoidattamassa yli 20 v. Alan miehiä, eivätkä pelästy vanhempaa kalustoa. Jos ei osaa löydy, löytyy tieto, mistä voisi saada. Kertovat sivuillaan, että: "Joskus korjaamme jopa kaasuttimia!"
Matkaa tietysti kertyy Järvenpään tietämiltä. Väitän, että silti kannattaa.
-
Römpän kalvoja ja säätötyökalua saa melko edukkaasti mm. brittien eBaystä eli ebay.co.uk ja myös sakemannien ebay.de sivustolta. Neuloja ja korjaussarjoja vähän huonommin. Tarjolla kyllä on, mutta yleensä brittiautoihin tarkoitettuja ja en sitten osaa niistä sanoa, että käyvätkö mahdollisesti ristiin Volvon kaasarien kanssa.
-
Juu tätä mietinkin. Vissiin jaguareissa ja range rovereissa ainakin on ollut strömbergin kaasaria. Pitäisi joskus ottaa ihan asiaksi tutkia mikä käy mihinkin. Kalvoja tuli ostettua parit motonetistä. Sieltäkin jotain neulaa saa mutta epäilen että olisi SU kaasariin. Jotenkin tosin sellainen hämärä mielikuva että seosputki ja neula voisivat olla sama?