Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Volvo V. - 01.03.2013, 02:50:25
-
Tietääkö kukaan miten menevät takavalojen johdot?
Ja miksi polttaa sulakkeen heti kun laittaa parkit tai valot päälle? Mittaristossa ei palaa mikään valo ja kun sulakkeen vaihtaa se tosiaan palaa heti.
Takavaloista ei pala yksikään ja joku aikoinaan tehnyt omia virityksiä konttiin, enkä siis tiedä miten johtojen kuuluisi mennä. :idiot2:
-
Se on oikosessa jostain, selviää parhaiten mittaamalla sulakerasiasta johtoja yksi kerrallaan. Itse tappelin saman asian kanssa, selvis että mittaristo on oikosessa -> mittaristonvalojen johto irti sulakerasiasta (muistaakseni alin päällimmäinen johto), sulakkeet kiinni ja homma skulaa. Mittariston valot ei toki pala, mutta takavalot ja parkit saa kuntoon noin väliaikasesti.
Itsellä ainakin myös oli paljon kosketushäikkää takavaloissa polttimoiden istukoissa. Kontaktisprayta ja hinkkaa eestaas polttimoita niin häipyy.
-
Selvä homma. Pitääkin huomenna koittaa korjailla Volvoa.
Tosiaan vähän epäilyttää se mittaisto, kun käsijarrun valokaan ei toimi ja ryypynkään ei toimi.
-
Nyt toimii takavalot, mutta mittariston valot eikä keskikonsolinkaan valot toimi.. :idiot2:
-
Keskikonsolissa on kolme poltinta. Auton elinkaaren aikana ne joutuu pari kertaa vaihtamaan. Vaan ei kehtaa moni ruveta vaihtamaan. Aikalailla ahdasta, mutta puolen tunnin homma. Sama mittariston valaistuksen valoissa. Niitähän on kaksi ja asiakseen ei moni kehtaa yhtäkään vaihtaa. Vaikka ilkea pimeässä ajaa, kun ei näy bensa- eikä lämpömittareita. Ryyppyvivun kosketus alareunasta saattaa olla vajaa ja käsijarrun anturin johto katkeaa usein, niin ei valot pala. Tai sitten mittaristossa niiden polttimot rikki.