Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Turbo- ja remmiahtaminen => Aiheen aloitti: juhagee - 01.03.2013, 11:37:16

Otsikko: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: juhagee - 01.03.2013, 11:37:16
Eli ois tarkotus laitella b5254t -koneeseen 16t -trubiini. Autossa on 3" putkisto, Ipd -ahtopaineensäädin ja tulossa do88 -välijäähysetti poiketen vakiosta..
Kysymys kuuluu että, pysyykö vakio suuttimet ja bensapumppu enää menossa mukana. Auto siis ohjelmoidaan normaalisti kunhan paketti kasassa.
Jäiskö tehot johonki 270hp+ tuntumaan ??
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: juhagee - 05.03.2013, 18:17:02
Löyty tämmöinen lista foorumin syövereistä:

310cc= oranssit
350cc = valkoiset
391cc = siniset
456cc = vihreät

Oisko valkeat passelit?
Ja mistä kannatttaa hankkia?
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: miikel - 05.03.2013, 18:26:40
Olenko jäänyt jotenkin ajassa jälkeen :o Eikai niitä isompia suuttimia sinne niin vain vaihdella, ilman että on sitten koko kierrosalueelta rikkaalla käynnitysrikastuksista lähtien. Eri asia jos ohjelmoidaan uusiksi, tai immuakin muokataan.
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: Puusilmä - 05.03.2013, 18:32:05
Löyty tämmöinen lista foorumin syövereistä:

310cc= oranssit
350cc = valkoiset
391cc = siniset
456cc = vihreät

Oisko valkeat passelit?
Ja mistä kannatttaa hankkia?

No sun autossa on noi oranssit vakiona. Ja kun mun autoa penkitettiin niin "säätäjä" sanoi että aavistuksen olis saanut ylärekisteriin lisää mutta suuttimet olis silloin olleet käytännössä 100prosenttia auki ... eli noi vakiosuuttimet alkaa olla noilla tehoilla ihan maksimissaan...

Eli tuossa se käppyrä...

(http://i527.photobucket.com/albums/cc358/Puusilma1/P1040472.jpg)

Olenko jäänyt jotenkin ajassa jälkeen :o Eikai niitä isompia suuttimia sinne niin vain vaihdella, ilman että on sitten koko kierrosalueelta rikkaalla käynnitysrikastuksista lähtien. Eri asia jos ohjelmoidaan uusiksi, tai immuakin muokataan.

Niin tietysti auto tulee säätää penkissä että saadaan "hyöty" ulos.
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: juhagee - 05.03.2013, 19:23:25
Siis tottakai auto ohjelmoidaan, aivan normaalisti jos turbo muutetaan isompaan.....
Eli varmaan kannattaa valkeet ainakin investoida, Ei kellään sattus olemaan varaosanumeroa noille. Vois ruveta sit metsästää niitä?
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: vellu86 - 05.03.2013, 19:56:22
16t:n kanssa siniset
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: juhagee - 05.03.2013, 20:30:44
Ok, onko perusteluja/kokemuksia? Eihän nuo kyllä kokemattoman silmissä vakion ja valkeen ero ole suuri.
Ja varaosanumeroa?
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: vellu86 - 05.03.2013, 21:33:40
Ok, onko perusteluja/kokemuksia? Eihän nuo kyllä kokemattoman silmissä vakion ja valkeen ero ole suuri.
Ja varaosanumeroa?

Siniset suuttimet riittää vähän reilu 300hp kuin myös 16t ja onhan tuo kokoonpano esim. s60 t5 jo tehtaalta
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: Juke-Maza - 06.03.2013, 07:49:17
Siniset suuttimet riittää vähän reilu 300hp kuin myös 16t ja onhan tuo kokoonpano esim. s60 t5 jo tehtaalta
Ja valkoiset myös. Siniset ja valkoiset on käytännössä samat suuttimet. Valkoiset yksireikäiset ja siniset nelireikäiset. Valkoisten tuotto on ilmoitettu 3bar paineella ja sinisten 3,8bar.

Valkoiset:  0 280 155 766
Siniset: 0 280 155 830
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: juhagee - 07.03.2013, 16:20:06
Kiitos!
Onko tuolla reikäisyydellä isokin merkitys, vissiin erinlainen kuviohan siitä tulee..?
Otsikko: Vs: td04hl-13g ->16T päivitys
Kirjoitti: Makru - 07.03.2013, 19:18:24
Kiitos!
Onko tuolla reikäisyydellä isokin merkitys, vissiin erinlainen kuviohan siitä tulee..?

Hienompi sumu, palaa paremmin. Siis noi nelireikäset