Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: kiroileva_fossiili - 02.03.2013, 00:31:32
-
Volvo 240, jossa B230F ja garret t03 +muu tarvittava. Hiukankin pidempää kun vedättää ahdoilla, alkaa seos mennä laihalle. Ennen on siis toiminut hyvin. Kerran ennenkin oli samanlainen vika, mutta silloin oli bp-säätimen ohjauspaineletku sökö. Vaikuttas kuitenki siltä ku bensanpaineet tippuis, tarttis asentaa bp-mittari nii näkis. Huomasin nyt kuiteskin sellasen, että bensapumppu pitää kohtuu epämääräistä korinaa, kun kääntää virrat päälle, niin vika saattais olla siinä?
Kysymys kuuluukin, mitä tilalle? Hommaanko vaan motonetista uuden, varmaan riittävä tuotto tollaselle maks. 250hp vekottimelle, kun bensanpaineet on kuitenkin vakiot 3bar? Vai onko jotain järkevämpää vaihtoehtoa/ muuta ehdotusta?
-
Bilteman viidenkympin pumpulla on foorumilta luettuna otettu monta SATAA hevosvoimaa, ne on ainakin edullisia ja ilmeisesti ihan toimiviakin.
-
Okei, onko se tämä siis: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/)
Meneekö kohtuullisen bolt on asennuksena, vai tarviiko muutoksia? Onko se parempi, kuin motonetin versio: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1356 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1356) ?
Milläs muuten sais tarkistettua, onko siirtopumppu ehjä? Ja millanen homma se on vaihtaa? Kattelin sieltä takakontin luukusta niin näytti kaikki olevan ihan umpiruosteessa, nii saako sen jotenkin sieltä, vai pitääkö tankki irroittaa tms? Meinasin, että se kuulemma ainakin ton ruiskupumpun hajottaa jos siirtopumppu ei pelaa. Sieltä ei ainakaan mitään surinaa kuulu, kuten ruiskupumpusta, kun virrat aittaa päälle, mutta en tiedä pitäisikö edes.
-
Okei, onko se tämä siis: http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/ (http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autonvaraosat/Moottorin-ohjaus/Ilmapolttoaine/Polttoainepumppu/Polttoainepumppu-52250/)
Meneekö kohtuullisen bolt on asennuksena, vai tarviiko muutoksia? Onko se parempi, kuin motonetin versio: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1356 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=28-1356) ?
Milläs muuten sais tarkistettua, onko siirtopumppu ehjä? Ja millanen homma se on vaihtaa? Kattelin sieltä takakontin luukusta niin näytti kaikki olevan ihan umpiruosteessa, nii saako sen jotenkin sieltä, vai pitääkö tankki irroittaa tms? Meinasin, että se kuulemma ainakin ton ruiskupumpun hajottaa jos siirtopumppu ei pelaa. Sieltä ei ainakaan mitään surinaa kuulu, kuten ruiskupumpusta, kun virrat aittaa päälle, mutta en tiedä pitäisikö edes.
Tuo mitä tarkoitin, oli ihan perus pumppu mitä biltema näihin takavetoisiin tarjoaa. Tuo "-044 tyyppinen" varmaan vähän tehokkaampi malli.
-
Siirtopumpumpun saa ongittua takaluukun kautta. Sen läpiviennin Crc-liotus kannattaa aloittaa ajoissa. Saattaa hajota irroittaessa. Mittaa paljonko se ottaa virtaa se siirtopumppu, muistaakseni 1-2 A taisi olla.
-
Vois sitte kyl laittaa sellasen biltsun vakio pumpun, kyllä luulis tähän vehkeeseen piisaavan. Tuonkin tajusin nyt millai sen siirtopumpun läpiviennin pitäis lähtee irti, ku putsailin suurimmat paskat pois, ni kattelee jos senki vaihtas. Kiitos jelpistä :)