Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 200 => Aiheen aloitti: Zebe - 02.03.2013, 10:22:11
-
En löytänyt tästä aihetta, niin kyselläämpäs..
Osaako joku sanoa mikä voisi vaikuttaa kun b200e ei lähe käyntiin kylmänä kun vasta sahaamisen jälkeen (n. 30sek) Aivan sama onko ollut tallissa vai pihalla yön yli. Onko bensalinjastossa jossakin kohtaa takaiskuventtiili? Voisi olla että laskee bensat takaisin tankkiin?
-
Paineenvaraaja on siinä bensapumpun vieressä.
-
Oliko tämä se joka mystisesti poltti bensapumpun sulaketta?
Sitten kannattaa selvittää itselle miten K-Jet toimii sekä miten se toimii 200-sarjan Volvossa. Netistä löytyy VARMASTI Volvon korjaamokäsikirjat jossa asia on kerrottu kädestä pitäen.
-
bensapumpun sulake paloi sen takia että tankin pumppu oli oikkarissa, se on nyt vaihettu uuteen. K-jetin toiminnan tiedän mutta tuo takaiskuventtiili tai paineenvaraajasta ei ollut oikeen tietoa.
-
http://www.k-jet.org/documents/greenbooks/
Tuolla on 200 otsikon alla K-Jetin ohjeet ja vianetsintä. Englanniksi K-Jet on CI-System. Sitten tarvitset 6 bar painemittarin, T-haaran ja sulkuventtiilin jotta voit tehdä painetestit. Painetesteillä selviää kyllä mikä siinä mättää. Lisäksi kannattaa mitata painepumpun ottama virta. Paine nousee ehjällä pumpulla kyllä aika nopeasti, huomattavasti alla 30 s.
-
bensapumppu pörisee startatessa, ja ruiskuttaako starttisuutin?