Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: pile jr - 02.03.2013, 14:28:35
-
Edestä jarrupalat aika lopussa, saa tosissaan jo melkeen painella pedaalia pohjaan. Onko jollakin kokokemuksia ebc:n jarrupaloista? Ja sitten taas se perinteinen kyssäri, missä kannattaa vaihdattaa espoossa, ei debiliä kävi viimeks paskan maku suussa kun pyysin tsekkaamaan autosta pari juttua.
Ja mikä on kun ratti heiluu pikkasen ylösalas kun sitä liikuttaa niin. Onko joku pultti/mutteri löysässä.
-
Sekkaa se ratin lukistus juttu se josta säädetään ratin korkeuttaa monesti ne kiinnitykset löytyy.Osta ihan normipalat jotka kuuluu tuohon malliin.Kun ne vaihtuu säännöllisesti ja jarrusylinterit kunnossa ettei laahaa ja lämpene jarrut, Jarrupalojen vaihdot voit vaikka itse tehdä jos vain kiinnostusta asiaan ohjeita löytyy.Tuota jos ei mahdollista niin Espoossa noita korjaamoja kyllä riittää joten käy vaihdattamassa pikaisesti ettei ne jarrulevyt menee pilalle kitkapinta häviää sieltä jarruista.En rupea mainostamaan täällä mitään puljua ettei tulee sanomista.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=7320.msg146318#msg146318
-
Edestä jarrupalat aika lopussa, saa tosissaan jo melkeen painella pedaalia pohjaan. Onko jollakin kokokemuksia ebc:n jarrupaloista?
Mulla oli kesäkulkineessa punaiset EBC:n palat.
Oli hyvät mutkaradalla kun jarrut eivät häipyneet, mutta vakiolevyt eivät oikein tykänneet lisääntyneestä kitkasta ja lämmöstä.
Samaisessa kulkupelissä kokeilin myös jotain Hawkin paloja jotka maksoivat noin puolet EBC:n jarrupaloihin verrattuna.
Nuo Hawkit tuntuivat sopivan paremmin omaan ajotyyliin ja käyttöön.
Jos et käy missään mutkaradalla autoa kiusaamassa niin suosittelen ihan vakiopaloja.
-
Kiitoksia vastauksista
-
Mitäs teillä on kustantanut että vaihtais etteen ja taakse palat, levyt on vielä hyvässä kunnossa. Sekä vaihdattas samantien jarrunesteet ja ilmais uudestaan koko paskan.
-
Mitäs teillä on kustantanut että vaihtais etteen ja taakse palat, levyt on vielä hyvässä kunnossa. Sekä vaihdattas samantien jarrunesteet ja ilmais uudestaan koko paskan.
Palat ja levyt oli 2009 Volvolla n. 1500€ töineen. Onneks ei tarvinu kaikkea itse maksaa.
-
Palat ja levyt oli 2009 Volvolla n. 1500€ töineen. Onneks ei tarvinu kaikkea itse maksaa.
Vaz :o Mistä tuo hinta koostui? Eikai levyistä ja paloista tule ku muutaman satanen.
-
Siis täh herraisä mitä kiskontaa tuollainen, ei voi pitää paikkaansa, ribbe älä hulluja puhu. mä sanon max 500€ levyt ja palat, pelkät palat eteen ja taakse vajaa se 300€
-
Brembon levyt, Roadhousen palat ja kengät oli 250e viime kesänä. Aika mieletön ero alkuperäisiin. Mitähän vaihtoaika mahtais olla ammattilaisella. Tunti per kulma ja ehtii jo kahvia juoda ja tupakkia poltella?
-
Viime viikolla kysyin Wetteriltä hintaa alkuperäisosilla; osat n.730,- ja työ about 200,- Sisältäen siis levyt ja palat/kengät joka nurkkaan.
-
Viime viikolla kysyin Wetteriltä hintaa alkuperäisosilla; osat n.730,- ja työ about 200,- Sisältäen siis levyt ja palat/kengät joka nurkkaan.
Härskit kyllä nuo orkkisosien hinnat. Motonetistä (16" vanteilla olevalle s60) perus etulevyt, TRW jarrupalat, TRW takalevyt yht. 266,40€. Reilu satanen lisää niin saisi eteen jo turhake-rei'itetyt levyt.
-
Vaz :o Mistä tuo hinta koostui? Eikai levyistä ja paloista tule ku muutaman satanen.
Siinä taisi olla myös samassa ohjauskulmien säätö.
etulevyt taisi olla luokkaa 180€/kpl. Jarrupalatkin oli järjettömän hintaiset. Vaihtoautoturva ei täysin korvannu jarruja kun ovat kuluva osa, aluksi meinasi jäädä omavastuuta maksettavaksi 800€, mutta vaihtoautomyyjä sai sumplittua että menee sisäänosto hinnoilla ja työ sisäisen laskutuksen hinnoilla, putosi maksettava osuus melkein puoleen. Sinne siis vaihtettiin kaikki käsijarrupaloista lähtien.