Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: volvo60 - 03.03.2013, 08:37:48
-
Onko anturi tuloilmaputkessa on?
Putki 30636854.
Auto -04 D5.
-
Tuollainenko ? (http://img716.imageshack.us/img716/8361/imag1319.jpg)
Huohottimen lämmitysvastus.
-
No niinpä tietysti. Kiitoksia.
Minulla on ongelmia vikakoodilla ECM 6805.
Ongelma ilmenee kun vedätän kunnolla.
Ahdot luokkaa 1.2bar.
Vaihdan seuraavaksi tuon letkunpätkän.
Tehtyjä töitä on katin tyhjennys, ahtopaineen säätösolenoidin vaihto ja alipaine letkujen vaihto.
Alipainepumpulla linja pitää ja VNT tanko liikkuu. Itse alipaineen mittaus jää ensiviikolle.
Paljonkohan sen pitäisi olla.
Yksi ajatus on vetää tukityynyt pois pelistä ja katsoa onko vaikutusta.
Onhan noita vikapaikkoja katseltavaksi mutta jostainhan se toivottavasti tulee vastaan.
VNT:n karstaisuudesta en osaa sanoa. Ajotapani kyllä pitäisi pitää siivet vetreänä, mutta talvella kiihdyttely vie nastat ja motarilla poliisi rahat.
-
Jos oot mitannu jo että alipaine pysyy niin ne tyynyt on luultavasti ehjät. Toki voi olla että ajossa ne liikkuu ja joku reikä siellä on mutta nehän on helppo ottaa pois pelistä. Luultavampaa näiden jällkeen kyllä että VNT:n siivet vaan on jumissa.
-
Ajattelin tutkia onko huohottimen lämmitysvastuksen sulake kunnossa.
No eihän siellä ollut koko sulaketta.
Käyttöohjekirjan mukaan: sulake nro. 5. 15 Amp. Kampikammion tuuletuslämmitin, magneettiventtiilit, alipainepumppu
Mitkä magneettiventtiilit ja alipainepumppu?
Eikait tämä nyt ilman alipainepumppua ole voinut toimia?
Laitoin sulakkeen paikoilleen ja testaamaan. Moottoria en saanut vikatilaan vaikka kuinka poljin.
-
Voiko tollasen vastuksen laittaa autoon jossa sitä ei alkuperäsesti ole, ottamalla virran jostain johon tulee virta kun auto käy ja laittamalla vaikka katkasimen vai pitääkö olla alkuperäinen sähköjohtoliitin, että onnistuu? Auto on V70 2003 Bi-Fuel.