Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: make1993 - 27.02.2011, 12:33:16
-
Mulla on tollanen b280f 760 tallissa oottelemassa kevättä ja autoa vähän käyttelin tossa että pysyy paikat vetreenä .
No auto lähti käymää kuin unelma, ja kävikin hyvin sitten alkoi ongelmat,kun painaa kaasua reippaasti ni kierroksia ei meinaa tulla,tunttuu että kävis vähemmillä pytyillä,kunvarovasti nostaa kierrokset niin toimii ihan ok,vika siis paheni kokojan,pikkuhiljaa.Lopuksi kun pakitti auton tallii ni tuntuu että ihan sammuu kun laittaa pakin silmään.
Johtuuko jostain kosteudesta ? ainakin kauhee höyry nousi konehuoneesta:) Autossa uudet tulpat,johdot,virranjakajan kansi.
-
hei voiko johtua et bensa nii vähissä kun nimittäin mittari ei toimi? tuli just mieleen. pitääkin ostaa lisää siihen
-
Tää kone on uskomattoman kranttu sytkäosista, vasitenkin jakajan kansi täytyy olla kuiva kuin sahara ja vielä mieluusti puhdaskin, samaten tulpanjohdot on syytä olla merkkiosat eikä mitään kiinapiuhoja.
-
nyt taas kylmänä lähti käymää ja kävi ku unelma sen aikaa mitä käytin.
-
Oli joskus b280f, mikä kävi kylmänä 5 min jees, ja sitten alko rykimään ja kakomaan, kunnes kaasua polkemallakaan ei käynyt ja sitten sitä ei saanut käyntiin ennenkun se oli jäähtynyt aivan kylmäksi. Vaihdettiin yhtä ja toista ja kolmatta osaa ja kokeiltiin ja ihmeteltiin, ja lopulta viaksi paljastui virranjakajassa olleet 2 pientä vesipisaraa. Ne kun pyyhkäs paperilla pois ja putsas kontaktisprayllä jakajan niin sen jälkeen laitteet rokkas monta tuhatta kilsaa täysin hienosti.
-
Tosiaan voi olla juurikin tuota kosteusongelmaa. Ollut yli 20c pakkasta ja nytte sit nollakelissä laitin auton käymään.
Tosin siitä on tuo virranjakajan kansi laitettu hiljattain mut eihän se nyt merkkaa voi sitä kosteutta silti olla sielä.