Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: jaho - 06.03.2013, 07:50:38
-
740 B230F -91 1041 eaton lukko. Toimii hyvin.
Entinen 740 oli ilman lukkoa, jäi helposti kiinni liukkaalla. Tämä nykyinen on hyvä kun lähtee liikkeelle. Mutta on melko vikura ja äkäinen heittämään takapäätä, kun kiihdyttää liukkaalla, saa tosissaan olla hereillä ratin kanssa varsinkin mutkassa. 40kmh jälkeen lukko aukeaa kuten pitääkin ja meno rauhoittuu. Renkaat hyvät. Entinen ilman lukkoa oli sivuluisuun lähtö ja palautus rauhallisempi, jopa parempi.
Kokemuksia muilla??
-
Ihan normaalia tuo että perä heittelee kun lukko on kiinni. Itselläni G80 samaa tekee liikkeelle lähdössä. Syy tähän on kun molemmat takapyörät lyövät tyhjää niin niiden sivuittais pito on huonompi kun ei sutivien joten tämän takia perä kampeaa sivulle liukkaalla lukko kiinni
-
Korjaus tähän on painaa vähemmän kaasua.
-
Lukko ei irtoa yli 40kmh jos veto on päällä,(et hellitä kaasua yhtään) se ei vaan enää kytkeydy silloin.
Jos voimaa piisaa ja veto jatkuu, lukko pitää maailmantappiin.
Näin siis jos se G80 toimii oikein.
Itellä on ainakin vakiolukko piirtänyt tuonne satasen tuntumaan kahta viivaa kunhan vaan voima piisaa... :D