Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) => Aiheen aloitti: jyrkiboy - 06.03.2013, 17:22:59
-
Autona V70 R MY97 automaatti moottorina B5234 T6.
Eli auto jättää satunnaisesti käynnistymättä. Tämä ongelma hoituu lyhyillä peräkkäisillä starttauksilla Jos sahaa pitkään ei edes lupaa. Tätä tapahtuu kerran viikossa tai pari kertaa kuukaudessa mutta aina kun moottori on lämmin. Avain on uusi noin kuukauden vanha. Mitä seuraavaksi vaihtoon?
Jo vaihdettuja osia:
- virta-avain
- nokka-akselin asentoanturi
- kampiakselin asentoanturi
-
En tiedä tästä äRRästä mut ainaki pikku volvoissa samankaltasen vian aiheutti bensa paineen säädin. Toki kaasuläppäkin voi perseillä jos mallia sähköinen.
-
Vikakoodit luettu? Tuo arvaa ja vaihda maksaa pitkän pennin.
-
Ei vikakodeja ja auto toimii muuten moitteetta. Kaasuläppä taitaa olla mekaanin näin vanhassa väkkyrässä.
-
kokeile vaihtaa öljylaatua/merkkiä. Mitkäs on ny sisällä koneessa?
-
Kylmäjuotos esim. Releessä.
-
kokeile vaihtaa öljylaatua/merkkiä. Mitkäs on ny sisällä koneessa?
Atoy Autohuollossa laittoivat jotain koneeseen mutta miten öljy vaikuttaa tähän tapaukseen?
Kylmäjuotos esim. Releessä.
Ehkä mutta veikkaisin ennemminkin ajoestoa tai jotain muuta anturia.
Startti pyörittää niin kuin pitääkin mutta ei käynnisty. Pari nopeaa starttia ja sitten taas pörisee. Normaalisti tuollainen viittaa asentoantureihin jotka eivät löydä oikeaa kohtaa kampurassa tai nokalta.
-
Atoy Autohuollossa laittoivat jotain koneeseen mutta miten öljy vaikuttaa tähän tapaukseen?
Ehkä mutta veikkaisin ennemminkin ajoestoa tai jotain muuta anturia.
Startti pyörittää niin kuin pitääkin mutta ei käynnisty. Pari nopeaa starttia ja sitten taas pörisee. Normaalisti tuollainen viittaa asentoantureihin jotka eivät löydä oikeaa kohtaa kampurassa tai nokalta.
Aattelin jos kyseessä olisi ns. liimaventtiili vika, mut jos tosiaan lähtee normaalisti muutaman nopeen starttauksen jälkeen niin se on pois suljettu.
-
Atoy Autohuollossa laittoivat jotain koneeseen mutta miten öljy vaikuttaa tähän tapaukseen?
Ehkä mutta veikkaisin ennemminkin ajoestoa tai jotain muuta anturia.
Startti pyörittää niin kuin pitääkin mutta ei käynnisty. Pari nopeaa starttia ja sitten taas pörisee. Normaalisti tuollainen viittaa asentoantureihin jotka eivät löydä oikeaa kohtaa kampurassa tai nokalta.
samaa ajattelin, ongelma vaan ilmenee lämpimänä, sen takia ajattelin sähkövikaa.
-
Jospa olisi vain likainen tai rikkoontumassa oleva lootan PNP-kytkin? Oletko vaihtanut ruiskun releen? Polttoaine suodatin tukossa?
-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=28502.msg546813#msg546813
oireethan alkanu itellä, ettei aina lähtenyt kunnolla käyntiin pikkuseisottamisen jälkeen ja pahenee pikkuhiljaa.
riippuu ajomatkasta, tavasta ja siitä kauanko annat seisoa, moottorin merkkivalon (ja vikakoodin) sain syttyyn vasta, kun rupes käymään vajaalla joskus startatessa pitkään. ekat oireet iski kesällä satunnaisesti (mut heti arvasin, mikä taas maksaa) ja nyt alkaa oleen hankala saaha käyntii puolen tunnin seisomisen jälkeen, jos ajanut lämpimäksi koneen, mut kohta mennään kannentiivisteen vaihtoon, again...
mut hope, joku helpompi vika!
-
Käynti on normaali heti käynnistyksen jälkeen ei haise eikä röpötä.
Itse veikkaan virtalukon käynnistyksenesto käämiä. Kivaa tässä on se että saa ostaa uusia osia, tulee tämäkin auto tutummaksi koko ajan. Sitten on tietenkin lämpötilan anturit.
Harmillista kun tämä iskee täysin sattuman varaisesti. Uutena oireena nyt lopetti vakkari toimimasta. Viiksi on uusi.
-
Vilkkuuko hälyttimen valo lasilla päättömästi silloin kun ei käynnisty?
-
voisiko toi virtalukon pohja vaikuttaa asiaan millän lailla?
-
Vilkkuuko hälyttimen valo lasilla päättömästi silloin kun ei käynnisty?
Toivottavasti osuu kohdalleni starttaamattomuus. Auto on emännän kauppakassina ja minä saan ajaa sillä vain tankkaamaan, pesemään tai tallille korjaamaan eli kerran kuukaudessa :)
voisiko toi virtalukon pohja vaikuttaa asiaan millän lailla?
Hmm en tiedä, mutta tutkitaan.
Kohta ärrä on purettu ja pinottu kokonaan joten ehjää tulee.
-
Itsellä oli vähän samanlainen ongelma ja vika oli bensapumpussa. Piti aina virtaa käännellä päälle ja pois muutaman kerran ennenkuin starttasi. Lopulta pumppu sanoi itsensä kokonaan irti.
-
Itsellä oli vähän samanlainen ongelma ja vika oli bensapumpussa. Piti aina virtaa käännellä päälle ja pois muutaman kerran ennenkuin starttasi. Lopulta pumppu sanoi itsensä kokonaan irti.
Hyvin mahdollinen vika myös minulla sillä autolla on ikää jo 16 vuotta. Eli vaihtoon sekin :D
-
Mulla oli omassa ärrässä ihan samalaista vikaa, tutkin ja puhdistelin vaikka mitä...
Nyt vaihdoin virtalukon pohjan (volvolla 54€) ja ongelmat tuntuisivat olevan poissa ;)
-
Hakuammuntaa ja joskus osuu, vaihdetaan sekin :)
Kohta alkaa olla aikamoinen kasa vaihdettuja osia rikkoutumisen tai mahdollisen vian takia, mutta ei hätää sillä priimaa pukkaa tulemaan.
-
Ite huomasin, että lähti käymään kun ei kääntänyt avainta ihan III-asennon loppuun asti vaan ainoastaan siihen asti jossa alkoi starttaamaan. Tuon perusteella osasinkin epäillä virtalukon pohjaa.
Vanha pohja oli selvästi myös aika löysä, nyt avain kääntyy paljon jämäkämmin virtalukon eri asentoihin.
Bensapumpun vian pystyt sulkemaan aika helposti pois vaikka kaverin avulla, toinen kuuntelee, että suriseeko pumppu hetken kun laitat virrat päälle, jos surisee eikä silti lähde käymään, on vika aika varmasti muualla...
-
No niin, vaihdoin sekä virtalukon pohjan että ajoestokäämin. Sen jälkeen ei ole tullut yhtään käynnistysongelmaa. Ongelma ratkenut.