Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Veteraanit => Veteraanien korjaamo => Aiheen aloitti: johape - 07.03.2013, 19:02:47
-
juu purkailin tos 64 aman iskarit pois ja ne rajottimet mut jouset ei tippunukkaan irti niin ku luulin :idiot2: onkohan niis joku niksi vai raaka voima vaan avuksi
-
Etu vai takapää???? Edestä pitää ottaa ylä tai alapallo irti ->
Takana pitäis riittää iskarin irroitus ylä tai ala päästä ja alhaalta kiinnitys levy pois.
-
taka päästä kyse iskarit kokonaan irti mut ei irronnu.jousen alla alapuolella lautanen jossa joku kumityyny onkohan se sekiinnitys? :idiot2:
-
Vähän kun sitä jousta ravistelet niin se sieltä irtoaa. Jousen alalevyn alla on se kumiosa, mutta ei se millään kiinni ole. Akselissa on tappi johon se kumiosa asettuu.
-
Kiitos koitan ravistella rajummin :)
-
Kaverin amassa oli jotai peloletkua väkerretty kiinni et akseli ei laskeudu liian alas kun tunkkaa ilmaan. Ikään kuin rajoitin. Jos ne viel kanittais? Ja yleensä ne tippuu kyl ihan omia aikojaan pois paikoiltaan.. Siis ne jouset
-
mul on kyl taka akseli ihan ala asennos ja toudellaki kiinni ei oo mitään hiluja mut ei irtooo laitoin jopa jousi puristimet kiinni ja ei. koitin myös vääntää rengas raudalla ja p.....le EI :'( liekkö ruostunu tosi jumiin ????
-
Sellaista mekaanista ongelmaa ei olekkaan mitä raaka voima ei ratkaisisi- joko sulla on
nyt jäänny joku viritys huomaamatta tai sul o liia pienet työkalut :P
-
joo voi olla mutta lähipäivinä ne jouset kokee jos ei muuta niin kuoleman ny on rautakanki ja uus rälläkkä autos joten
-
mul on kyl taka akseli ihan ala asennos ja toudellaki kiinni ei oo mitään hiluja mut ei irtooo laitoin jopa jousi puristimet kiinni ja ei. koitin myös vääntää rengas raudalla ja p.....le EI :'( liekkö ruostunu tosi jumiin ????
Oisko edellinen omistaja pätkässy jousista rälläkällä pois ja täpänny kiinni ylä ja alapäästä ettei katsuri huomais rälläkkämadallusta? :o toivottavasti on vaan ruosteessa!
-
NO joo ruostetta ja vuosikymmeniä mut myös tartuin asiaan liian löysin rantein. irtos ku käärin hihat ja puhkuin ku sepe susi. mutta kiitos kaikille vinkeistä :)
-
Jos tätä lankaa saisi hieman lainata niin tiedustelisin millainen homma vaihtaa 140/160 sarjan jouset ja iskarit? Tarkoitus olisi vaihtaa koko setti kerralla, jouset Lesjöltä ja iskarit on vielä auki. Auto siis Volvo 164 -70. Onko jotain kumeja tai puslia / pultteja tms jotka tulisi uusia samalla? Iskarit varmaan KYBiä ja ainakin edustaja tarjosi öljyjä ennemmin tuon sarjan kanssa kuin kaasuja, syytä en tiedä mutta heidän mukaansa pelaisi paremmin. Jousisarja -30mm vakioon verraten.
-
Pulmia tulee etualatukivarren kiinnityspultin kanssa. Varmala.
-
Ei tartte pulttia irroittaa jos vaihtaa vaan iskarit ja jouset.
Mut kandee samalla käydä puslat läpi.
-
Puslat on sökönä. Varmala.
-
No, sit vaan sinne pulttiin öljyä ja lisää öljyä, sitten lämöä ja kiroilua, ehkä irtoaa. :D
164:ssa on jotkut puslat sitten eri kokoisia kuin 140-sarjassa. Ylätukivarsi on myös pidempi.