Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi

Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Takavetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => 700, 900 & S/V90 => Aiheen aloitti: Väänöwi - 07.03.2013, 23:44:56

Otsikko: 740 B230E -87 sammui kesken ajon
Kirjoitti: Väänöwi - 07.03.2013, 23:44:56
eli kiihyttäessäni 2vaihteella kierrosten tullessa yli 4000 aloin pykältämään kolmos-vaihteelle jolloin laatikosta lähti ilkeän tiheä rutina mikä tuntui vaihekepissä asti, jonka luulen johtuneen siitä etten tainnut polkea kytkintä tarpeeksi pohjaan tai että kytkin ei ottanut kunnolla, tämän jälkeen volvosta loppui veto ja alkoi tuntua harva tärinä. Veto loppui siihen asti että auto sammui eikä lähde ennään käynttiin ja autosta noustessa haisee palanut öljy ja mittaristossa pallaa kaikki vika-valot aivan ko las vegasissa...
Kamppeella on rullattu sen 510tkm ja öljyt olis pari tuhatta sitten pitänyt vaihtaa, vaikkakin valuttaa öljyä sen verran että pittää olla lisäilemässä reilun 3 tankin välein. Laturin hihna on vinkunut niin pirusti viime aikoina että saa olla jatkuvasti käyttämässä puhallinmoottoria ja valoja kiinni. Tulikin ensimmäisenä mieleen se, että olisiko hihna jo sen verran löysällä että sattui, tuossa vaiheessa löysäämään niin ettei anna jakajalla virtaa, mutta en jaksaisi uskoa siihen... Kannentiiviste vaihettiin reilut 4000km sitten kun valskasi paineita vesikiertoon ja aina oli syylärin letku irti, kansi oli kerennyt kieroontua jo jonkin verran mutta lyötiin kasaan kun ajoon oli saatava.
Eniten tässä vituttaa että vahingon sattuessa koitin ohittaa vanhaa ässä mersua ja volvo heitti pyyhkeen kehään...
Jos jollakin löytys joku diagnoosi tapahtuneesseen ja sai selvää mitä ajan takaa, niin kiitän jo kyllä etukätteen ja tarjoan kahvit kohattaessa!  ;)
Otsikko: Vs: 740 B230E -87 sammui kesken ajon
Kirjoitti: Väänöwi - 08.03.2013, 12:11:24
vika paikallistettu, syynä oli alipainepussin irtoaminen imusarjasta, ei lähtenyt sen vuoksi käyntiin  :2funny: