Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Etu- ja nelivetoiset => Korjaamo ja yleistekniikka => S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 => Aiheen aloitti: duuhannes - 08.03.2013, 17:51:21
-
Tälläinen ongelma minulla on vm. 2000 S80:ssa. Eli kun vasemmalle kääntyessä ratti pistää "vastaan" ja kuuluu rohiseva ääni. Lisäksi auto puoltaa vasemmalle.
Kellään mitään hajua mitä voisi olla rikki?
-
ootko kattonu tehostimen öljyt?
-
En ole. Voisko se johtua siitä? Oikealle kääntyessä ei ole mitään ongelmia.
Täytyy huomenna tarkistaa ne jos vain löydän oikean säiliön. Kiitos. :)
-
Paljonko autolla ajettu?
Mistä se rohina kuuluu?
Mulla rupes jumimaan joku aika sitten kans rattia... runttasin sit väkisellä ni meni se ratin alla oleva srs kierukka särkipoikki!! Rupes palamaan srs ja airpäkin valot!
-
En ole. Voisko se johtua siitä? Oikealle kääntyessä ei ole mitään ongelmia.
Täytyy huomenna tarkistaa ne jos vain löydän oikean säiliön. Kiitos. :)
Jäähdytinnestesäiliön ja moottorinohjauksen laatikon välissä oleva musta pieni säiliö.
-
Paljonko autolla ajettu?
Mistä se rohina kuuluu?
Mulla rupes jumimaan joku aika sitten kans rattia... runttasin sit väkisellä ni meni se ratin alla oleva srs kierukka särkipoikki!! Rupes palamaan srs ja airpäkin valot!
Kuuluu auton ulkopuolelta renkaan/konehuoneen suunnalta.
-
Kyllähän aika vähänä näytti öljyt olevan...hienoa kiitoksia.
Nyt tarvii vain keksiä se oikea öljy sinne. Motonetissä eivät osanneet kertoa mitä öljyä sinne laitetaan. Ohjekirjassa sanotaan vain että volvon ohjaustehostinöljy.
-
Jos siellä on punaset öljyt niin ATF 220 lisätä sinne. Jos taas on vihreät niin en muista mitä se on :)
-
Mustalta öljyltä se minusta näyttää siellä mustassa säiliössään. :)
Korkin tiiviste on kyl vihreä jos sillä nyt on mitään väliä?
Voiskohan tämä olla se oikea
http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0047 (http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=59-0047)
-
No miten jos pyhkäset vaikka paperiin niin näkisit öljyn värin ::)
-
Jos tiiviste on vihreä, niin vihreätä Volvon öljyä. Marssi siniselle vaan. :)
-
Jos tiiviste on vihreä, niin vihreätä Volvon öljyä. Marssi siniselle vaan. :)
Ei sillä tiivisteen värillä ole merkitystä. Kyllä se pitää kattoa minkä väriset siellä on. Mullaki on vihreä tiiviste mutta normi atf:ät siellä sisällä on.
-
Jos siellä on punaista öljyä, niin se on väärää ;)
-
Jos siellä on punaista öljyä, niin se on väärää ;)
Millä tavalla se on väärää? Pelaa kuitenki ihan normaalisti :)
-
Millä tavalla se on väärää? Pelaa kuitenki ihan normaalisti :)
Pidä Volvosi Volvona, eli sinne kuuluu vihreää. Jotain luokituseroja niissä on ja tiedän yhden tapauksen, jossa punainen öljy vuosi tiivisteistä ulos, mutta vihreä pysyi sisällä ihan normalisti.
-
Pidä Volvosi Volvona, eli sinne kuuluu vihreää. Jotain luokituseroja niissä on ja tiedän yhden tapauksen, jossa punainen öljy vuosi tiivisteistä ulos, mutta vihreä pysyi sisällä ihan normalisti.
No en mie niitä ala vaihtamaan ku ne sisällä pysyy ja toimii muutenki ihan normaalisti.
-
Öljyistä on näköjään keskusteltu ennenkin. http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19758.0 (http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=19758.0)
-
Minullahan nimenomaan näyttäisi ohjaustehostimen säiliö vuotaneen.
Itse säiliö ja letkut ovat karstaisenöljyn peitossa osittain.
-
Löysin tälläisen
http://www.liqui-moly.de/liquimoly/web.nsf/id/pa_eng_oil_guide.html
Tämän mukaan ilmeisesti olisi juurikin tuo motonetin vihreä litku kyseessä.
-
No niin punaista nestettähän tehostimen tankissa oli. Mutta jos se on vuotanut niin olisiko oikea neste sitten sitä vihreää? Pitää vissiin kurvata Tampereen käyttöauton pihaan ja mennä niiltä kysymään, että mitäs laitetaan.
-
Volvo liikkeessä sanottiin että pitää olla vihreää, kun taas Volvoihin spesialisoitunut korjaamo sanoi ettei ole mitään väliä, että hän on normaalisti käyttäny jotain ATF220 öljyä. Vihreä on kuulemma vain Volvon omaa ainetta joka on hintavampaa.
-
Itselläkin tuossa keksinnössä punaiset ölpät tehostimessa ja ei mitään ongelmaa ole ollut. Sisällä pysyy ja eikä tarvi lisäillä.
-
Yksi mistä näkee minkä väristä öljyn on oltava on säiliönkorkin tiivisteestä jos on vihreä niin kuin itselläni niin vihreää laitettava näin sanoivat sinisellä.
-
Vihreää siellä kai kuuluisi olla. Mutta tuskin se sen takia on vuotanut. On varmaankin vuotanut kun on ollut vähissä. Tuppaa kuohaamaan jos on vähissä, ja silloin puskee korkin kautta pihalle. Osta sitä mätänetin kamaa pari pulloa ja vaihda huuhdellen ne nesteet. Eli eka imet pois sen mitä saat. Sitten täyteen ja käyntiin. Stop ja taas kaikki pois mitä saat. Sitä kun teet kaikelle kahdelle litralla niin eiköhän siellä ole jo aika hyvin sitä mitä siellä pitäisikin olla.
-
Millä sitä saa imettyä?
-
Jos ei mitään muuta värkkiä ole käytössä niin letkulla ja naamavärkillä.
En sitten suosittele vetämään sitä suuhun asti. Kokemuklsella voin sanoa että on pahaa.
Itse tein puutarhaletkuun pienen jatkon jossa ohuempi pää. Ulottuu syvemmälle siellä säiliössä.
-
Apteekista saa muutamalla kymmenellä sentillä semmoisia desin imeviä ruiskuja (ei neulamallisia ;) ).
Käy ostamassa sellainen ja jostain pätkä ohuehkoa letkua niin saat imettyä pois.