Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Keskustelua Volvoista => Yleinen keskustelu => Aiheen aloitti: mkau - 10.03.2013, 19:46:24
-
Juu,
elikkäs olen leikitellyt mielessäni tuollaisella ajatuksella. Uudenmallinen T6:en pata muuttaa kiisseliksi. Ihan vaan siksi kun volvolla ei ole tarjota moista konetta mihinkään malliinsa.
Mitä tässä nyt olen kerennyt järkeilemään, ei niin iso juttu loppupelissä olisi. Vai olisiko? Olenko järkeillyt asiaa päin peetä.
Kannen kanssa eniten olisi sitä työn sarkaa.
Vai olisiko järkevämpää stroukata nykyinen kone isommaksi? No varmaan järkevämpää, mutta mutta....
Koneesta tulisi pitkäiskuinen. Kertokaa viisaammat koneitten modaajat mitä hyötyä/haittaa tuosta pitkäiskuiseedesta olisi?
Ja myös mitä ongelmia/haasteita tuon T6:en muuttaminen kiisseliksi teidän mielestänne toisi tullessaan.
Kuulisin mielelläni kyseisestä aiheesta lisää konevelhoilta. Kaksi konetta olen rakentanut, mutta näin pitkälle en vielä ole mennyt.
Odotan innolla.....
Jätetään sitten ne "mitään järkee" kommentit mielellään pois ;). Ellei ole jotain ylitsepääsemätöntä teknistä juttua T6:si aihion osalta ;). Tai mikäänhän ei ole ylitsepääsemätöntä
-
Mites toi puristussuhde?
-
Ei varmaan kestä ihan diisselin puristuksia. Tai aikansa varmaan. ::)
-
Taitaa puristusten nostaminen olla jo ensimmäinen työläs ja hintava homma?
Jos ei työnteko ja kustannukset hirvitä niin siitä vaan.
Mihinkäs ne suuttimet sit ja mikä pumppusysteemi?
Kaikenhan voi tehdä, kustannukset vaan vaihtelee. :)
-
Joo,
kävin kurkkimassa tuonne pellin alle. Pumpun kun ymppää tuohon kutoskoneen päähän niin tuleepi akku jo pahasti vastaan. Akun siirtäminen takakonttiin ei ole vaihtoehto.
Puristukset, suuttimet ja muutenkin koko kansihässäkän pumppuineen antaisin suosiolla jonkun muun huoleksi ;)
Mites tuon uuden d5:en stroukkaaminen? Haittoja/hyötyjä pitkäiskuisuudesta?
-
Kaksi D5 kantta hitsaten yhteen 3+3 tai muusta sopivasta paikasta. Purkaa nokan ja kasaa sen uuteen putkeen. Poraa lohkon auki, hitsaa 12 mm alulevyn siihen ja sitten uudet sylinteriputket. Eli tarvii 2 kpl D5 moottoreita, tigin ja sahan. Ja sen nokkaputken. Niin ja commonrailin.
-
Kaksi D5 kantta hitsaten yhteen 3+3 tai muusta sopivasta paikasta. Purkaa nokan ja kasaa sen uuteen putkeen. Poraa lohkon auki, hitsaa 12 mm alulevyn siihen ja sitten uudet sylinteriputket. Eli tarvii 2 kpl D5 moottoreita, tigin ja sahan. Ja sen nokkaputken. Niin ja commonrailin.
Juuri tämän takia laitoin aiheen pystyyn, kaikista näistä kommenteista on suuri hyöty, kun en ole ihan pelle peloton kuitenkaan satu olemaan.
Hyvä ajatus "ottoB".